Super-BMW.pl Nowe Części do BMW

Oryginalne i zamienniki,Super ceny


Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Drgania kierownicy podczas hamowania

  1. #1
    Klubowicz Avatar Kosa
    Zarejestrowany
    paź 2005
    Skąd
    DDZ
    Postów
    10,085
    Postaw Piwo
    329
    Wypite 383 Piwa
    Wpisy
    26

    Domyślnie Drgania kierownicy podczas hamowania

    Pacjent BMW E34 525i 1992

    diagnoza : drgania przenoszone na kierownice podczas słabego hamowania

    czy za drgania podczas hamowania odpowiedzialne będą tylko tarcze ?

    sytuacja wygląda tak że czasami czuć je bardziej czasami słabiej, jak docisne hamulec to sa mniejsze lub ustają, z rana jakby trochę mniejsze w trasie większe (po rozgrzaniu tarcz?)

    wiem że mam wybitą końcówkę drążka z jednej strony, czy też może być odpowiedzialny za w/w ?

    dzięki

    pozdr
    http://img178.imageshack.us/img178/1960/mybmw.jpg

  2. #2
    Klubowicz Avatar Jaro
    Zarejestrowany
    cze 2010
    Skąd
    Namysłów
    Postów
    4,981
    Postaw Piwo
    98
    Wypite 248 Piwa
    Wpisy
    13

    Domyślnie

    Za drgania kiery to u mnie nawet ostatnio winny był wyrobiony sworzeń wachacza, a więc końcówka drążka kierownicy tym bardziej może być za to odpowiedzialna. Oczywiście jak tarcze będą nie teges to też może być lipa. Ogólnie tutaj może być kilka możliwości, ale na Twoim miejscu zaczął bym od sprawy o której wiesz, a więc wymiana drążków i to najlepiej od razu z dwóch stron, a jak to nie pomoże to tarcze (jeżeli nie są już zbyt nowe to również wymiana). Pozdr

    Chcesz flagę klubową??? Pisz na PW


    Zapraszam do oceny !!!
    http://www.maxbimmer.pl/f29/%5Bjaro%...ual-e39-23192/ !!!

  3. Jaro upija się dzisiaj na koszt:

    Kosa (11 paź 2011)

  4. #3
    Klubowicz Avatar Kosa
    Zarejestrowany
    paź 2005
    Skąd
    DDZ
    Postów
    10,085
    Postaw Piwo
    329
    Wypite 383 Piwa
    Wpisy
    26

    Domyślnie

    tarcze wymieniane 02.2011 przy 288 534 km teraz mam ok. 316 000 km, chyba ze musiały gdzieś dostać wodą podczas hamowania, sprawdzę na początek te końcówki

    dzięki
    http://img178.imageshack.us/img178/1960/mybmw.jpg

  5. #4
    Klubowicz Avatar Jaro
    Zarejestrowany
    cze 2010
    Skąd
    Namysłów
    Postów
    4,981
    Postaw Piwo
    98
    Wypite 248 Piwa
    Wpisy
    13

    Domyślnie

    To w sumie tarcze powinny być ok, chyba że jakiś pech. Zmień końcówki i zobacz, może będzie oki

    Chcesz flagę klubową??? Pisz na PW


    Zapraszam do oceny !!!
    http://www.maxbimmer.pl/f29/%5Bjaro%...ual-e39-23192/ !!!

  6. #5
    Mordulec
    Guest

    Domyślnie

    Tarcza / klocki nigdy nie są idealne i przy lekkim hamowaniu wprowadzają macphersona w drgania .... a drgania są tym większe im bardziej wywalone są sworznie

    Jak masz końcówkę drążka do wymiany to warto ją wymienić , ale zdecydowanie stawiam na górny wahacz

    Niestety człowiek najczęściej uczy się na własnych błędach i między innymi przez to wymieniłem rok temu niepotrzebnie tarcze z przodu .... a winny okazał się wahacz

    Jakby był padnięty sworzeń dolnego wahacza to mam taki w garażu (bo poprzednim razem jak jeszcze nie wiedziałem co klękło to kupiłem komplet na prawą stronę )

  7. Mordulec upija się dzisiaj na koszt:

    Kosa (11 paź 2011)

  8. #6
    Klubowicz Avatar Kosa
    Zarejestrowany
    paź 2005
    Skąd
    DDZ
    Postów
    10,085
    Postaw Piwo
    329
    Wypite 383 Piwa
    Wpisy
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mordulec Zobacz post
    ale zdecydowanie stawiam na górny wahacz
    znowu ?

    w tym roku wymieniłem już chyba wszystkie wahacze (wiosna) a prawy górny to nawet 2x :/


    niecały miesiąc temu miałem przegląd i właśnie wtedy wyszła ta końcówka, o wahaczach "majster" nic nie wspominał (tak jak wtedy gdy kazał mi wymieniać), końcówki i tak trzeba wymienić więc idą na pierwszy ogień, tylko czy wtedy trzeba robić geometrie ?
    http://img178.imageshack.us/img178/1960/mybmw.jpg

  9. #7
    Mordulec
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kosa Zobacz post
    znowu ? w tym roku wymieniłem już chyba wszystkie wahacze (wiosna) a prawy górny to nawet 2x :/
    Ja swój rozwaliłem po miesiącu od wymiany całego przodu


    Cytat Napisał Kosa Zobacz post
    niecały miesiąc temu miałem przegląd i właśnie wtedy wyszła ta końcówka, o wahaczach "majster" nic nie wspominał (tak jak wtedy gdy kazał mi wymieniać), końcówki i tak trzeba wymienić więc idą na pierwszy ogień, tylko czy wtedy trzeba robić geometrie ?
    Wahaczy nie da rady sprawdzić na trzepakach .... już kiedyś była podobna dyskusja z Dzikim i mimo wywalonych sworzni wahaczy i wizycie na 3 stacjach diagnostycznych nikt nie potrafił powiedzieć co stuka.

    Być może poprzednim razem jak Ci kazał wymienić bo osłona gumowa na sworzniu się rozsypała i dlatego asekuracyjnie powiedział że do wymiany

    Co do końcówek to najlepiej podjedź od razu tam gdzie ustawiają zbieżność , za parę złotych gość który będzie ustawiał wymieni Ci końcówkę .... to najbardziej opłacalny wariant
    Ostatnio edytowane przez Mordulec ; 11 paź 2011 o 14:49

  10. #8
    Klubowicz Avatar Dyziu
    Zarejestrowany
    gru 2010
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    4,974
    Postaw Piwo
    387
    Wypite 193 Piwa

    Domyślnie

    Dobrze mówią koledzy ja jak kiedyś kupiłem wachacz to sworzen byl wywalony juz prawie na starcie. Takie teraz gow.. Robią! ale tez nie ma co sie dziwić bo prawie co roku cos trzeba wymieniać w zawieszeniu! Urok polskich dróg! Pozdro



  11. #9
    Avatar Dziki
    Zarejestrowany
    cze 2006
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    2,649
    Postaw Piwo
    20
    Wypite 152 Piwa

    Domyślnie

    sworznie najlepiej brechą na kanale sprawdzać.
    Kosa ja stawiam na sworzeń górnego wachacza.
    Wsiadaj do auta i otwórz szybę na max. Jadąc prosto 5km/h zrzuć na luz i tocząc się naciskaj na krótko hamulec wyglądając jednocześnie przez szybę na koło.
    Naciskaj pedał i puszczaj.Pewnie rwie kołem sporo (spod błotnika na chwile wysuwa się i widoczna jest opona przy zderzaku a chowa wgłąb przy progu.)Masz w tym momencie chwilową rozbieżność.
    Mi kilka miesięcy po wymianie tarcz też telepało ale po wymianie górnych-jak ręką odjął.
    Tak od tej akcji Mordulec z jeżdżenidm po diagnostach nie trzepię już zawieszenia-to bez sensu według mnie. W ten sam dzień na kanale bez pudła namierzyłem brechą wszystko co wadliwe w zawiasie.
    Łącznik tłucze odrazu,dolny wahacz puka jak juź wyjeżdza się z dziury a górny rozjeżdza koło tak jak pisałem wcześniej.Takie są moje doświadczenia z zawiasem.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    Nie chodzi o niepowstrzymany wyścig mocy,lecz o to,by zawsze starczało jej do prawidłowego wykonania roboty...i pamiętaj...ręce na za piętnaście trzecia...zwłaszcza gdy nie trafiasz w drogę

  12. Dziki upija się dzisiaj na koszt:

    Kosa (11 paź 2011)

  13. #10
    Avatar wisnia1419
    Zarejestrowany
    lip 2011
    Skąd
    Legnica/Świebodzice/Strzegom
    Postów
    858
    Postaw Piwo
    25
    Wypite 12 Piwa

    Domyślnie

    tak jest komputery, maszyny a najlepszą diagnozę dotyczącą zawiechy otrzymasz jak użyjesz brechy
    ale to święta prawda ja też tak zawsze sprawdzam
    Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale !!!

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •