Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 25.01.2017 in all areas

  1. Wymieniałem odbłyśnik w lampach przednich bez soczewki w e46 przed FL i postanowiłem zrobic instrukcje, aby dzieci waszych dzieci wiedziały jak to zrobić gdy kiedyś dorobią sie bmw e46 Narzędzia, które będą nam potrzebne (można użyć innych według uznania) Nasadka jest rozmiaru 8mm Warto kupić też śruby mocujące lampę bo pewnie są już zardzewiałe i trudno sie odkrecają oraz wizualnie wygladaja słabo. Na każda lampę potrzeba 4szt Gdy mamy zdemontowaną lampę zaczynamy od ściągniecia gumowej uszczelki. Górne mocowanie wypinamy wciskając plaski wkrętak, Mocowania boczne wypinamy poprzez odgięcie w bok. Uchwyty uszczelki sa bardzo delikatne. Gdy uszczelke mamy zdemontowaną zaczynamy demontować klosz. Odpinamy 7 zatrzasków jeden z boku: i 3 na dole: Zatrzaski odpinają sie z oporem, więc możan uzyc wkretaka tak jak ja (trzeba uważać aby nie uszkodzić klosza podczas podważania) Gdy zatrzaski zostały odblokowane zaczynamy zdejmować klosz. Najlepiej spróbować złapac reką klosz i pociągnąć uważnie, Klosz ma taki kształt, że da sie go złapać. Najlepiej zaczynać to tej strony co na zdjęciu Teraz demontujemy czarną osłone. Trzyma sie na 4 zatrzaskach: Zaczynamy od tego, ponieważ jeśli zaczniemy od pozostałych zatrzasków, ten sie polamie Luzujemy kazdy uchwyt ciągnąc do siebie: i osłona zdjęta: Nastepnie zdejmujemy gumowe osóny mocowania żarówek: Mozemy chwycić za ucho: Gumy zdjęte: To teraz bierzemy sie za demontaż pokręteł od regulacji świateł: Ja do tego użyłem 2-óch wkretakow. Mozna tez innym sposobem zdemontowac W środku wyglada tak: Teraz prawe: Pokrętła mamy z głowy: Odbłyśnik już jest luźny, ale jeszcze nie wyjdzie, ponieważ trzyma go silniczek od samoregulacji: Po kilku latach od pracy w wyzszej temperaturze (cieplo od lamp) kulka silniczka pewnie łatwo sie uszkodzi podczas próby jej wyciągania z zaczepu, dlatego musimy zdemontować tą osłonkę: Trzyma sie ona na dwóch zaczepach widocznych od wewnątrz lampy: Zaczepy mozna podgiąć i zaslepka wychodzi. Bardzo łatwo o uszkodzenie zaczepu Po zdemontowaniu tej osłonki ukazuje nam sie mocowanie kulki : Ściskamy ją płsko szczypcami i jednoczenie wypychajac do siebie odbłysniki od tyłu I mamy wszystko rozebrane: Montujemy w odwrotnej kolejnosci. Wszystko składa sie lepiej niz sie rozkładało. Mam nadzieję, że komus sie przyda.
    10 likes
  2. Jak niektórzy już pewnie wiedzą auto już odpalone, a nawet zrobione pierwsze 50km na rozjeżdżenie troche silnika, no ale po kolei. Niech historia przebiega płynnie a nie od końca Walka z wydechem końcowym była dość duża bo za punkt honoru wziąłem sobie to aby układ był nietuzinkowy, dość skomplikowany a przy tym ładny i schludny No i poniosła fantazja jak zawsze :hyhy: pierwsze jakieś tam przymiarki, dodam że rysunków z projektami miałem chyba z 15 a finalnie skończyło się mieszanką kilku W między czasie kupiłem 2 oryginalne filtry oleju HKSa, prosze nie pytać dlaczego różowe bo nie miałem na to wpływu :rotfl: Kiedy wydech końcowy był skończony odebrałem od Karola z FTWL dyferek po przeglądzie oczywiście jak zawsze klasunia wszystko na czas, sprawnie i dobrze Brakowało przedniej części wydechu która łączyła by go z DP oraz wejściem WG w wydech, nie chciałem screamera tym razem W między czasie przyszło długo wyczekiwane plenum z listwa paliwową i przepustnicą któą i tak zastąpiłem elektrykiem Wiadomo że nie obyło się bez mały kłopotów w postaci przeszkadzającego serwa ale udało się zaadoptować większe niż seryjne bo podwójne serwo z innego bmw po kilku modyfikacjach siadło jak marzenie, a kolektor mija się z nim na kartę kredytową Do pełni szczęścia brakowało tylko lewej strony układu dolotowego więc zrobiło się i to razem z wspawanym BOVem Kiedy wszystko już było poskładane, układ hamulcowy ogarnięty, woda spięta do kupy, front w połowie złożony nie pozostało nic innego jak usiąść z laptopem i skonfigurować całe emu i przystąpić od pierwszego odpalenia Tak więc nastał ten moment nerwówki i 2jz zagadał za 1 strzałem (tak to filmik z pierwszego krecenia rozrusznikiem) oczywiście później trzeba było poświęcić sporo więcej czasu aby ustawić wolne obroty itd ale to wiadomo [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pl_fDvXQQDQ[/youtube] Później już było tylko lepiej Jakiś krótki filmik słabej jakości który kręcił Kłopot przy delikatnym dodawaniu gazu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DOYNd6uX5fc[/youtube] a tutaj mój ulubieniec przepraszam za jakość ale tak mi skompresowało [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0HxYg_EpsLI&feature=youtu.be[/youtube] Póki co czekam za konfigiem od ecumastera dla nowej przepustnicy żeby była już malinka, auto zrobiło już z 50km i powiem tylko tyle że jestem mega podekscytowany całym tym zabiegiem
    10 likes
  3. Dzięki wszystkim .. miło było .. i ode mnie kilka jakiś tam "próbek"
    10 likes
  4. Wymieniałem u siebie koszyczek lewarka zmiany biegów oraz plastikowe podkładki i zabezpieczenia "cięgna" zmiany biegów i postanowiłem zrobić kilka zdjęć bo może sie kiedyś komuś przyda Są to części numer: 7, 10, 11 Mój lewarek miał straszne luzy na boki gdy był na luzie oraz na biegu. Operacje wykonałem na kanale i miałem zdemontowany wał napedowy. Nie wiem, czy da sie to zrobić bez ściągania wału. Zaczynamy od demontażu gałki zmiany biegów. Chwytamy ja i ciągniemy mocno w górę. Jeśli nie chce zejść to możliwe, że ktoś kiedyś przymocował ja na klej. Gdy gałke mamy juz zdemontowaną, demontujemy mieszek. Tak sa umiejscowione cztery zaczepy: Dlatego naciskamy w krawędzie zaznaczone strzałkami: Mieszek mamy zdemontowany, więc wyciągamy gąbkę(czerwona strzałka), która jest wokół lewarka, oraz odkręcamy ozdobną ramkę- 2 śrubki na wkrętak krzyżakowy. Nastepnie odpinamy przełączniki szyb. Możemy zrobić to na 2 sposoby: Pierwszy to odpięcie samej wtyczki (białe kółko) lub wypiecie całego przełącznika z zaczepu postępując zgodnie z zaznaczonymi ruchami- zielone strzałki (1 i 2). Ja wybrałem sposób z wypięciem z zaczepu. Następienie wyciągamy gumową osłone lewarka. Idzie troszke z oporem. Po zdemontowaniu gumy widzimy biały koszyczek i jego gniazdo Teraz przenosimy sie pod podwozie, aby zdemontować "cięgno" nr.: Aby je wyciągnac odpinamy zawleczki nr.: 11 Cięgno: Mechanizm lewarka bez "ciegna" : Teraz wypinamy zawleczkę spinajaca mechanizm biegów ze skrzynią. Odpinanie idzie bardzo cięzko, poniewaz jest mało miejsca. Najlepiej podważyć zawleczkę jakims małym płaskim srubokrętem. No i mamy mechanizm biegów zdemontowany: Teraz wyciągamy lewrek wraz z koszyczkiem z gniazda. Aby to zrobic musimy plaskim wkretakiem lub płaskoczypcami nastawic koszyczek na odpowiednią pozycje w gnieździe- zsunąć blokady koszyczka z szerokich krawedzi gniazda w miejsca bez krawędzi. Jak uszkodzimy stary koszyczek to nic sie nie stanie. Gorzej jak uszkodzimy kulke lewarka. Jak koszyk wyjdzie z gniazda to wyciagamy kulke z koszyczka Aby koszyczek wyszedł z dźwigni musimy ustawic go na odpowiednie punkty Nastepnie przed zalozeniem nowego koszyczka smarujemy go smarem z teflonem (ja nie mialem, wiec dalem zwykly, aby nie bylo sucho) Nowy koszy zakladamy tak samo tylko w odwrotnej kolejnosci i blokujemy go w gnieździe. Nastepnie wymieniamy plastikowe podkładki i zawleczki "cięgna" nr: 10 i 11 Zakładamy po jednej podkładce Wkładamy w mechanizm i zakładamy podkładki z drugiej strony A następnie wpinamy zawleczki Teraz lewarek powinien być sztywniejszy.
    7 likes
  5. Auto odebrałem. W końcu. Jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Wydech (na filmie z wczoraj jazda tylko na jednym kacie ) ale dziś powinien juz byc ogarniety. 15 km ujechane i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Będzie jeszcze kilka drobnych problemów do ogarnięcia. W rolach głównych występują : - stabilizator - pestka immo do kluczyka - świece - wydech (dziś powinien juz byc) - przejaw rudej ladacznicy - zbieżność - za jakis czas koło pasowe - akumulator ( stary poszedł na rentę) Ogólnie długo to trwało, ponieważ dużo rzeczy bylo złośliwych i wbrew pozorom nie pasowało( silnik z e39) i trza bylo na bieżąco kompletowac. - drążek przelaczania biegów - węże wody - rurka spływu oleju turbo - łapy silnika - instalacja silnika - pedal gazu i jego instalacja - weze od klimy - kompletny dolot - zbiorniczek plynu chlodniczego - filtr paliwa z czujnikiem - przewody paliwa Z wieloma rzeczami można było sobie poradzić i improwizowac, ale "majster" to człowiek plugnplay i musialo byc ori. A że Orient Express byl wylewny w takie drobne części wiec nawet lepiej, że jest w miarę wszystko ori. Bardziej lysy już nie będę przez nerwy. Silnik uszczelniony od miski po kolektor, nowe węże podcisnienia, oleje, filtry, odmy itp itd. Koszta? Po sprzedazy silnika wraz ze skrzynia to na dzień dzisiejszy ok 5500. Jest jeszcze kilka gratów do opchania które jeszcze obniża koszty. Nauczka dla mnie taka, że mogłem do bólu szukac motorowni z e46 a nie e39, albo dać komuś innemu do roboty :-) Duzo szczegółów różni te silniki. Podziekowania dla mojej lepszej połówki ktora szukala za mnie silnika gdy mi już się odechcialo :-) Dla Bastarsa, Foresta, Czaksa, Dyzia i innych których nie ma na forum. Jadę zaraz lukać co się dzieje na kanale :-)
    6 likes
  6. Frekwencja całkiem całkiem, nawet byłem zaskoczony na plus oczywiście hehe. Pogadane, pośmiane, nie ma to jak dobrze spędzona Niedziela w Dobrym Towarzystwie hehe. Kalendarz udało się zdobyć, więc jest OK Kilka fotek ode mnie. Także Dzięki za spotkanko i do następnego
    6 likes
  7. To teraz ja 3 grosze dołoże Vivek ja wiem że Ty masz najlepsze i najbardziej czerwone BMW pod słońcem bo hejtujesz moje e46 gdzie tylko się da ale uwierz mi że w nosie mam to jak i jakieś wygrane na Raceism, bo raceism to Ja z chłopakami z mojej paczki którzy to forum założyli i nie wiem w jakiej to baśni wyczytałeś ale proponuje zmienić bibliotekę zagłębiając się w tematyke forum to odnosi się ona do stęsów i spasów a u mnie ani jednego ani drugiego.... to tak słowem wstępu. Pakiet oczywiście będzie w kolorze auta, dojdą tytanowe śrubki, uszczelka dookoła każdego panelu i na koniec oklejka na całe auto. Tylna lotka będzie zmieniona i albo wleci duży duck tail albo wjedzie skrzydło na szerokość tylnego pakietu.... to wyjdzie w praniu. Dokładnie z tyłu bedzie opona 305 ale na 19 calach bo worki idą do nowego właściciela nad czym też mocno ubolewam bo dla mnie to na prawdę świetne koło które pasuje do tego auta jak ulał. Długo się zastanawiałem nad tym krokiem ale albo grubo albo wcale. Oem look + mnie wcale nie satysfkacjonuje i robię coś kontrowersyjnego i oryginalnego po swojemu. Czego by się w życiu nie zrobiło zawsze znajdzie się grono ludzi którym się to spodoba i częśc którym to wogóle do gustu nie podejdzi. Gdyby wszystkim podobało się to samo to każdy z nas jeździł by tak samo wyglądającym autem a na szczęście tak nie jest. Powoli działam sobie dalej, dwa dni liczyliśmy felgi bo najprawdopodobniej będą robione na zamówienie od podstaw (nie żadne customy) bo felg z takimi et i szerokościmi po prostu nie ma a ja nie jestem zwolennikiem dystansów i zawsze staram się mieć ich jak najmniej
    5 likes
  8. Foty foty https://www.dropbox.com/sh/dfj4bijb2n90br2/AACk2w15dOotgA6f0qyD8PZja?dl=0
    5 likes
  9. 5 likes
  10. 1. Jaro-2szt 2. Xaime91 (ZAPŁACONE) 3. michal_f 3szt. (ZAPŁACONE) 4.PRZEMO 1 szt (zapłacone) 5. Wojtas_wrock 1 szt. (ZAPŁACONE) 6.CzAkSs szt3 (ZAPŁACONE) 7. konik szt 1 (zapłacone) 8. Beton 1szt (ZAPŁACONE + WYSYŁKA) 9. Francuz 1szt (OPŁACONE KREDYTEM ZAUFANIA ) 10. Forest 2 szt. (ZAPŁACONE) 11. blazej3131 (ZAPŁACONE) 12. BASTARS 2 szt. (ZAPŁACONE ) 13. mariusz13 1szt. (ZAPŁACONE + wysyłka) 14.MXSiwek 2 szt. (ZAPŁACONE) 15.__Fryzjer__ 2 szt (zapłacone + wysyłka) 16. Tomek1989 1 szt (zapłacone + wysyłka) 17.Dyziu 1sztuka (OPŁACONE KREDYTEM ZUFANIA ) 18. sebo293 1 szt. (ZAPŁACONE + WYSYŁKA) 19. sagui 1 szt. (ZAPŁACONE) 20. Szpadyzor71 2 szt. (ZAPŁACONE) 21. Kaczmar 2 szt. (ZAPŁACONE) 22. Pakos1 szt. (zapłacone) 23. Wiśnia 1 szt. 24. Pawel4freak (ZAPŁACONE) 25. Kamil_89 1 szt. (ZAPŁACONE) 26. Skwariusz (ZAPŁACONE) 27. trafan21 3szt (ZAPŁACONE + wysyłka) 28. Chacko 2szt (ZAPŁACI CZAKSOWI) 29,TymoE30 1szt 30. Luckky 1szt. (zapłacone) 31. Viviek 1szt. - zapłacone A więc kalendarze Wiśni i Tymo zostały sprzedane. Szkoda, że przez ponad miesiąc nie dali rady ogarnąć wpłaty, ale ich strata. Mam jeszcze kalendarze Kosy i Przema (wg moich wyliczeń ) Jeżeli coś nie tak to proszę o info na pw. Temat uważam za zamknięty. W najbliższym czasie zaczynam edycję Kalendarz Maxbimmer 2018
    5 likes
  11. Bokiem czyli z aktywnym systemem domykania drzwi
    5 likes
  12. Domyślam się, że jest banan na twarzy nie jednego ciągnąć łacha można śmiało , za takie błędy się płaci
    5 likes
  13. Skromnie ode mnie Dzieki za spotkanie, do nastepnego [emoji16] Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    5 likes
  14. Jakby to Francuz i Bastars powiedzieli, wpadłem tu pajęczyny zebrać.
    4 likes
  15. Dzięki za spota wariaty, kilka fotek ode mnie większość mojego gruza ale inne też są
    4 likes
  16. Dzięki za spotkanko [emoji3] Taka mała prośba: jak wyjeżdzacie to róbcie to "kulturalnie", bez popisów spod wieśniackiej remizy - myślę, że szkoda by było stracić taka miejscówke. Do następnego [emoji3]
    4 likes
  17. Troche odgrzeje kotleta i wrzuce fotke z tego rocznego meetingu w Zdworzu, która mega mi się spodobała. Mam nadzieje, że właściciel się nie obrazi... ^^
    4 likes
  18. Zapraszamy na drugiego najta w 2017 roku. * Najt - comiesięczne otwarte spotkanie fanów marki. * Ważne - żadnego palenia gumy, akcji spod remizy, itd. Będziemy w miejscu publicznym, chcesz zostawić po sobie ślady opon - zagraj w NFS albo spędź niedzielę z Polsatem. Data: 26 Luty Godzina: 15:00 Miejsce: Aleja Bielany parking podziemny
    3 likes
  19. klubowe logo juz mamy i nie bedzie zmienione
    3 likes
  20. No to lecimy pyk : pyk pyk pyk pyk pyk Grande finale : Uważam, że siadło spoko @Dudek @Chexer
    3 likes
  21. A mi się rejestracja z boku mega podoba i nie ruszał bym jej...
    3 likes
  22. Z Beatką trochę się przed świętami pokłóciliśmy - doszło do "rękoczynów" obecnie jesteśmy na etapie przeprosin i leczenia ran w ramach tych przeprosin zakupiłem już nowe kozaczki - dobrze znane worki meister s1 oraz kolektor wpadną też nowe zaciski aby tym razem było czym hamować :super: Do pełni szczęścia brakuje szpery ale w providencie nie chcą już na mnie patrzeć a nerka została jedna :rotfl: Parę spy foto
    3 likes
  23. Trzeba odgrzać trochę temat. W ostatnim czasie małe prace serwisowe u Pawła na warsztacie : - wymiana uszczelki pod klawiaturą i wymiana jakieś uszelki koło filtra paliwa - wymiana pompy wpomagania która podczas wizyty u dzieciaków w Oławie. Jeśli chodzi o pompę to zdecywalem się na regenerację u gościa we Wro ale nie obyło się bez problemu. Pan twierdził ze miała być LF30 a wyszło ze mam jakiegoś Luk'a Wiec Paweł zakładał pompę dwa razy, najpierw była inna a drugi raz spadło koło pasowe. Na szczęście obyło się bez rękoczynów i Pan za trzecim razem naprawił tak jak trzeba i dał dwa lata gwarancji. Dzięki Paweł za cierpliwość masz u mnie dobra flachę [emoji16] No i czekam do przeszłego tygodnia na gwint ISC który już dopłynął z USA [emoji375] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    3 likes
  24. Łopatki zamontowane, plan był inny, myślałem że uda się to zrobić za jednym zamachem przy okazji wymiany blendy, ale niestety raczej czeka mnie jeszcze raz wyciągania poduszki. Fotki jak to wygląda, oceńcie, według mnie jest fajnie i będzie pasować do całości wnętrza
    3 likes
  25. DUŻYYYY UP! Beemka doczekała się instalacji lpg. Założona w Jakart Gaz na Legnickiej u Znanego nam wszystkim Domela, odebrana w piątek 27.01 Parametry: -Sterownik Stag qmax basic -Wtryskiwacze barracuda -Reduktor kme twin -zbiornik 72 litry Wszystko ładnie i schludnie założone, reduktor pod lampą. Nie odczułem żadnego spadku mocy, czy lpg czy Pb to jedzie tak samo. Przy okazji wpadł kolektor z m60b40, który ma dużo wieksze kanały dolotowe. Tutaj małe porownanie, po lewej m62tu: Dzisiaj Kamcio trochę podziałał przy aucie, zostały wgrane softy silnika z e53 4.6is, dzięki czemu został aktywowany wskaźnik temperatury oleju jak i podświetlenie diod na obrotomierzu Oprócz aktywacji, odcinka została przesunięta na 6,5tyś obrotów i obroty biegu jałowego podniosły się na jakieś 800 obr/min(nie sprawdzałem dokładnie ile). Również Zostało zmienione oprogramowanie skrzyni biegów na to z Alpiny b10 v8. Zmiany które wprowadza ww. soft:(przetłumaczone z opisu sterownika na zagranicznej stronie): -lepsze / szybsze zmiany biegów -zmiany biegów na wyższym zakresie obrotów przy pełnym obciążeniu -Szybciej spinający lock-up -lepszy tryb manualny (brak trybu S) -zmiana charakterystyki na bardziej sportową Jako bonus: -zmiana nr VIN w ECU i EWS (sterowniki zostały wymienione ze względu na wcześniejszą awarię) -ustalenie poprawnego przebiegu w module EWS Wrażenia po zmianach? Jest lepiej, dużo lepiej. Mocniejszy dół jaki góra obrotów, do tego skrzynia w końcu chodzi jak należy, zmiany szybsze, całkiem inna charakterystyka pracy. Wszystko na wielki plus.
    3 likes
  26. Witajcie Trochę to trwało...ale przyszła pora zaprezentować swój obecny samochód jakim jest E46 Sedan - typowy daily car Samochód w moim posiadaniu od sierpnia 2015r., a w rodzinie od marca 2013r. (sprowadzony z DE przy przebiegu 135 000 ). Kiedyś gdzieś tam dawno temu pisałem, że zmienia mi się forma dojazdu do pracy i będę potrzebował czegoś na dojazd (100km w stronę), miał być jakiś mały trupek...poszukiwania trwały, szukałem przeróżnych aut z nastawieniem na montaż LPG, baa kupiłem nawet Golfa 4 1.8 Highline, ale po tygodniu poszedł do ludzi, a ja wziąłem auto od ojca Auto zadbane, poszanowane, z pewną historią, bez przygód, brak rudej (lakier oryginalny, żadnych pęcherzy, jedno otarcie na prawym tylnym nadkolu, które zabezpieczyłem i nic się nie dzieje). Nawet jeśli kiedyś klęknie silnik to raczej wstawię jakieś R6 i będę dalej śmigał bo kupić zadbane E46 coraz trudniej... Tak więc było: E46 320d Touring Stahlgrau E91 318d Titansilber - tego auta było mi najbardziej szkoda, ale po posiadaniu go przez pół roku w garażu (nie jeździło nic) zapadła decyzja i zostało sprzedane a teraz jest: E46 Sedan 318i Rozkodawany VIN: Vehicle information VIN WBAAL31040AY43850 Type code AL31 Type 318I (EUR) E series E46 (4) Series 3 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M43/TU Displacement 1.90 Power 87 Drive HECK Transmission MECH Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT) Prod.date 2001-05-28 Vehicle options S240 Leather steering wheel S411 Window lifts,electric,front/rear S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior mirror with automatic-dip S433 Interior trim finishers S465 Through-loading system S473 Armrest front S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S534 Automatic air conditioning S550 On-board computer S660 Radio BMW Reverse (C42) L801 National version Germany S863 Retailer Directory Europe Vehicle options S879 On-board vehicle literature German P972 Comfort Package Vehicle options S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German Co by dalej nie zanudzać, stan auta w momencie zakupu, zdjęć wnętrza brak z tamtego okresu, ale z VIN'u widać, że niewiele tam jest, przebieg 150 000km: 2015r. Pierwszy mały modzik, totalny must have, aby dało się patrzeć na zegary, oczywiście ramku alu mat z 330i Kilka fotek zaraz po założeniu instalacji (STAG, jednostka sterująca Qbox Plus, wtryski Stag, reduktoc AC, butla 67L) przy przebiegu 151 000km: Po powrocie z wakacji pojawił się problem, nie mogłem odpalić auta, kręcił i nic, błąd położenia wałka rozrządu, szybki zakup nowego i po problemie: I można było kręcić dalej kilometry, okazja by pokazać zegarek z ramkami: Szybko okazało się, że stare wycieraczki nadają się tylko do śmietnika, dlatego wpadły dedykowane Bosch 394S Coś mi nie pasowało w prowadzeniu samochodu i zmieniłem tuleje wahaczy przednich na meyle hd: Wymiana oleju i filtr oleju Mann, wcześniej wymienione też były filtry : kabinowy i powietrza, ale zdjęcie się zapodziało. Wpadła rozpórka od "nakrętki" na przód (tylko on robi do M43 - chodzi o wysokość) Mniej więcej we wrześniu 2015r. ostatni raz zrobiłem dłuższą trasę E91 i przywiozłem kompletny czarny sufit, fotek brak, ale na zdjęciach poniżej zapewne coś będzie widać. Trafiła się kierownica M-pakiet praktycznie pod samym domem, musiałem kupić, stan bardzo dobry, kiedyś może do obszycia. Coś zaczęło siać check'iem na desce, wyszło że sonda przed katem trochę niedomaga, dlatego wpadła nówka. Przyszedł czas na grubszy serwis: wymiana podszybia, disy, uszczelki pod pokrywą zaworów i kilku innych uszczelek oraz termostatu. Całość poskładana i przy okazji poprawione węże od gazu - puszczone pod podszybiem. Pojawiło się radio Alpine CD i całkiem przypadkiem dokonałem zakupu 2016r. Coś pod maską zaczęło syczeć, szybko okazało się, że stara chłodnica dokonała żywota, wpadła nowa NISSEN Podczas powrotu z przeglądu gazu, mała przygoda, auto jadące za mną nie wyhamowało i uderzyło we mnie, poniżej uszkodzenia moje i sprawcy. Nie mogłem wytrzymać ze zwykłą gałką...dlatego wpadła nowa krótka z M-pakiet 5b oraz cupholder z monetnikiem. Kupiłem też ledowe podświetlenie tablicy i zmodyfikowałem ori listwę (zalałem klejem do szyb, a lampki podłączyłem konektorami), wszystko po to by woda się tam więcej nie dostała. Rozrusznik po regeneracji, a także wymieniłem aku, oryginalny w mrozy się poddał, kupiłem Centre Future. Kolejne kilometry zleciały, taki równy się trafił to i foto. No i przyszła pora na grubszego moda, chciałem ledy, wyglądało to fajnie, ale niestety spasowanie (na drugim foto widać uchwyt, który ma trzymać lampę, trzeba by coś rzeźbić)... nie mieściło się to w moim poczuciu dobrego smaku i szybko się ich pozbyłem. [youtube]ZiXbExNyjYg[/youtube] Kolejna wymiana oleju oraz trochę części z zawieszenia (gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora oraz drążki i końcówki drążków) Przestałem szukać i trafiła się listwa nad rejestracją w dobrej cenie i w moim kolorze. Przełożyłem lampki, zabezpieczyłem listwę w klejem do szyb i dałem nową uszczelkę. W drodze na Poznań Motor Show, szyba dostała kamyczkiem i tak trzeba była wstawić nową, ubezpieczenie szyb pomogło i została zamontowana nowa szyba Pilkington (naprawa wykonana w autoryzowanym punkcie Pilkington we Wrocławiu, to już druga szyba, którą u nich wymieniam, za każdym razem pełen profesjonalizm). Przy okazji na foto poniżej widać jeden z pierwszy modów tzn. kratka spryskiwaczy w kolorze razem ze spryskami mgłowymi (grzanymi) Po sprzedaży led'ów długo szukałem lamp z polifta, zdecydowałem się właśnie na takie rozwiązanie, szukałem z białym kierunkiem celowałem w zmianę na białe w całym samochodzie, ale jak to bywa, szukam to nie ma, ale trafiły się polifty z pomarańczowym kierunkiem w extra stanie i jeszcze lepszej cenie, decyzja zapadła. Do lamp zakupiłem ori zestaw retrofit, aby doposażyć przedlifta w lampy z polifta. Przyszedł sezon, szukałem jakiegoś kółka, z racji, że to tylko 318i i dużo jeździ po niezbyt dobrej nawierzchni decyzja padła klasyczne stylingi 44 + opony w rozmiarze 205/50, czyli komfortowo i dobrze wizualnie. Oponki nowe, Vredeststein Sportracs z 2016r. Przy okazji montażu, mycie nadkoli, nadkola tylne dawno temu zakonserwowane przeze mnie. Lampy na pokładzie, zakodowane, świecą tak jak w polifcie. Tutaj kilka lepszych fotek cykniętych lustrem, po wiosennym woskowaniu w 2015r. Mało widać, ale czasu było mało, kolejne fanty z zawieszenia - wahacze meyle hd x2 oraz poliuretanowe tuleje wahaczy. I tak oto doszliśmy do czerwca 2016r., przełom, dużo przygotowań i stało się - dorobiłem się żony , auto do ślubu użyczył nam kolega Mariusz z forum Potem była chwila przerwy w modach dlatego tylko mycie i czyszczenie, aby się świeciła. Do kompletu wrzuciłem poliuretan zamiast gum stabilizatora, poprawa prowadzenia ogromna, ogólnie poliuretan zamiast gumy w tulei wahacza i stabilizatora bardzo poprawił prowadzenie samochodu. Szybko poszło i tak dobiliśmy do .... Był też epizod na wydech, myślałem nad RM3, potem Ulter...i tak całkiem przypadkiem kupiłem coś takiego: Wytrzymałem tydzień....jak dla mnie za głośny, fajny basowy pomruk nawet jak na 318i, ale przy trasach niestety, ale to nie dla mnie. Wróciłem do ori wydechu + ori nakładka chrom. W planie na kiedyś ori wydech końcowy z M52 ( wejście na 1 rurę i wyjście na 2 rury) Później przyszła pora na pranie, nie było jakoś brudno, ale sam fakt, że nie wiem kiedy lub czy kiedykolwiek było prane...po praniu oczywiście powiew świeżości Kolejna wymiana oleju No i trafiła się...oryginalna lotka z sedana w moim kolorze, uwielbiam ten kolor pod względem dostępności gratów w kolorze poniżej lotka tylko przymierzona tzn. położona finalnie została przyklejona na ori taśmę z ASO. Zaczęło powoli ubywać płynu, delikatny wyciek, nawet trudno było to zauważyć, ale jak się okazało to zbiorniczek miał mikro pęknięcie i sączyło się z niego, dlatego zakupiłem nowy w ASO + nowy korek. Lotka po montażu na gotowo Przyszła też pora na nowe paski i rolki, kompleksowo wszystkie, nie ma ich za dużo. Lato nie trwa wiecznie, przyszła jesień i trzeba było pomyśleć o bezpieczeństwie w zimie, kupiłem nowe oponki, wybór padł na NOKIAN WR D4 w rozmiarze 205/55, założyłem je na felgi styling 154, które zostały mi jeszcze po E91 Przyszła zima, promocje na ali kupiłem stacje multimedialną Radość trwała kilka dni, a po tygodniu radio zmieniło właściciela, wróciłem do ori Alpine to był kolejny przykład na to, że chińskie graty w moim aucie nie mają szans Ogólnie sprzęt fajny, za pieniądze jakie zapłaciłem czyli poniżej 1k, bardzo dobra jakość dźwięku, dosyć szybkie działanie, na minus spasowanie z deską i start urządzenia trwający 30s (można to softem zmienić, ale i tak będzie dłużej jak przy ori). Zostaje zatem Alpine, kiedyś może jak się trafi ori navi to pomyślimy tymczasem zamontowałem panel climatronica z polifta od 2003r. ze zmienionym układem przycisków Zimowe mycie...setup zimowy...nie lubię zimy w oczekiwaniu na wiosnę i lato Ostatnio kupiłem sobie przycisk otwierania klapy bagażnika, wpadnie w podstopnicę jako kolejne świecidełko montaż jak się trochę ociepli Ostatnia zmiana oleju w 2016r. 2017r. Nowy rok zacząłem od zakupu foteli prawie takie jak chciałem - Sportsitze w czarnej skórze, manualne bez grzania i lędźwi, ale to się przełoży bo mam na oku już dawce do przeszczepu Najbardziej cieszy mnie stan oraz składana tylna kanapa (trochę szukałem i jak coś ładnego to właśnie tylna kanapa bez składania :(, nawet nie sądziłem, że tak trudno znaleźć fotele do sedana). Foto jedno bo fotele aktualnie mają spa: szare mydło, a następnie czyszczenie i zabezpieczenie środkami Gliptone, ogólnie środki robią mega robotę, fotele czyste i pachnące. Z planów na najbliższe pół roku to eibach pro kit + nowe amorki, dekory w środku do pomalowania na piano black, chciałbym też zrobić nerki na czarny połysk (folia leży już pół roku, brakuje czasu by sie za to zabrać :), naprawa zderzaka tylnego lub wymiana, reszta wyjdzie w praniu Trochę tego wyszło ponad 1,5 roku, pewnie nie wszystko jeszcze wrzuciłem, ale nie będę już dłużej przynudzał To tylko daily... :guma: Przebieg na dzień dzisiejszy to już 220 000 km i wciąż rośnie Jako ciekawostka, moja statystyka: - średnie spalanie LPG to 9,19L/100km - przejechane km na dzień 10.01.2017r. to 62 332 km - spalone 5775L LPG na dzień jak wyżej - średnia cena LPG to 1.733 zł na dzień jak wyżej
    2 likes
  27. No logo widziałem ale nie chciałem przerabiać oryginału Waszego tylko podrzucić własny pomysł. Wyżej w postach mieli obiekcje co do "Wrocław" więc postanowiłem już coś świeżego przedstawić. Nie bijcie No pewnie, zawsze chętnie Wam pomogę Można też wykorzystać obecne logo a jak ktoś się boi, że za napis "Wrocław" mu opony przebiją to można wypuścić edycję bez.
    2 likes
  28. Tak jak pisze Kosa. Logo jest z Klubem od wielu lat. I tak zostanie. Ale wielkie dzięki za inicjatywę. Może Twoje pomysły wykorzystamy w innym czasie, w innym temacie.
    2 likes
  29. 2 likes
  30. Ku mojemu zdziwieniu kurier właśnie dostarczył gwincior a jutro będą wachacze [emoji16] wiec przy dobrym wietrze będzie składane na weekend Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    2 likes
  31. chodzi o to że drobniejsze rzeczy BMW sprzedaje tylko w opakowaniu zbiorczym
    2 likes
  32. Z jednej strony smutek i żal a z drugiej strony cieszę się że poszła, bo wiadomo że przy nowej inwestycji każdy grosz się przyda. Czekam na kolejny projekt, i nie pitol tu że Ci się nie chce już grzebać i nie masz czasu. Kupisz, zaczniesz robić to i chęci i zapał wrócą. Wiadomo że pewnie nie prędko, ale nikt nie mówi że masz skończyć projekt w miesiąc.
    2 likes
  33. 2 likes
  34. Jak go przewiozłem po dziurach heh a potem obwodnica 190 hehe nawet sie przesiadać nie chciał hehe a dzisiaj mi mówił jak dzwoniłem ze to co miał wcześniej nie ma porównania hehe
    2 likes
  35. nom etap e38 zakończony oby nowy nabywca cieszył się tym autem jak ja 95% auta ogarniete więc powinien bo jak na stara landarę prezenci sie i jeździ bardzo dobrze chwila oddechu i wystartuje z czymś grubym na razie priorytet przeprowadzka. bajzel ma stać
    2 likes
  36. W końcu jakiś postęp w temacie xenonów. Lampy już poskładane z nowymi kloszami. Będzie mała zmiana wyglądu lamp, a mianowicie zostanie tylko jeden ring na odbłyśniku świateł drogowych, coś takiego jak u marq'a (jeden z ringów nie przetrwał crash testu). Jak efekt nie będzie zadowalający to prawdopodobnie skończy się usunięciem ringów całkowicie. Tak to wygląda obecnie: Dzisiaj u Krzyśka zamówiłem nowe dysze spryskiwaczy, listwę pod lampę i kilka innych drobiazgów do poskładania wszystkiego. Cała operacja dołożenia xenonów wychodzi trochę drożej niż myślałem, ale mam nadzieję, że efekt będzie tego warty.
    2 likes
  37. Wytrzymałem tyle to do Marca już przeciągnę jak kupię opony .
    2 likes
  38. 2 likes
  39. 2 likes
  40. Kolego, ale szanuj swój i nasz czas bo rzuciłeś tym 'prawie zdaniem' jak ochłapem mięsa między psy i czekasz na reakcję. " nie mogę sobie poradzić " - świadczy o tym, że coś już próbowałeś zdziałać w tym temacie. Tylko co? Wymieniłeś filtry, przepływkę? Byłeś u jakiegoś mechanika? Coś poradził? Mamy zgadywać z kryształowej kuli? Jakie miasto, jaka skrzynia, jakie godziny jeżdżenia, jaki załadunek, dynamika jazdy, przebieg, zalany olej? Albo nie szanujesz nas i myślisz, że już wszystko wiemy 'w końcu to forum i już przerobiliśmy takich tematów tysiące', więc podamy Ci gotową odpowiedź na tacy, albo po prostu jesteś nowy w internetach. Niemniej nawet jakbyś pojechał do mechanika to rzuciłbyś mu kluczykami na stół, powiedział: "Auto mi dużo pali zrób coś z tym" i odwrócił się na pięcie? Chyba nie, to dlaczego z nami robisz inaczej?
    2 likes
  41. Witajcie, ponieważ Leo w dalszym ciągu wycenia mi wydech w międzyczasie ogarniam inne mody. Dzisiaj odebrałem felunek z malowania. Było tak A jest tak Zdjęcia pomalowanych były robione kalkulatorem wiec jak mi chłopaki poskładają to zrobię lepsze zdjęcia. Dodatkowo kompletuje graty żeby pomodzić też coś w środku poniżej spy fotki przed jutrzejszymi pracami [emoji41] Jutro ma dojść idrive i biorę się za montaż, mam nadzieje ze wszystko pójdzie sprawnie na tą chwile tyle. Pozdrawiam, Siwek.
    2 likes
  42. Żona z dzieckiem powiedziała że nie będzie jeździć w bagaju
    2 likes
  43. Jasne. Na co dzień jedziesz normalnie ale trafia się taki dzień, że czujesz moc i co wtedy? Poza tym musiałbyś zawsze jeździć przepisowo. Nawet jak jedziesz normalnie to i tak jest zawsze plus 10-20 km/h więcej. Ja tam nie lubię jak ktoś lub coś mnie śledzi. Pomimo tego myślę, że chętnych nie będzie brakowało.
    2 likes
  44. 2 likes
  45. 2 likes
  46. znasz jakiś model takiego clariona z tamtych lat? Sebo, na następnego najta przywiozę Ci motor na tylnej kanapie
    2 likes
  47. Oj a bo to raz? Jak jeździłem Fordem Scorpio Mk1 to więcej miałem kontrol niż teraz z żółtymi światłami i bez rejestracji
    2 likes
  48. 2 likes
  49. Witam po dłuższej nieobecności;) Temat nie stoi w miejscu. Dziś dotarło do mnie trochę gratów. Tarcze, klocki, zestawy naprawcze, poduchy amorów przednich. Do tego kupiłem sobie bmw carsoft. Jeszcze tylko szybko podjadę po farbę żaroodporną by odnowić zaciski i mam nadzieję, że w weekend montuję. Kolejne w planach jest sprzedanie skór i włożenie bimarco cobra 2 oraz prawdopodobnie sprzedaż szpery, bo jest dla mnie trochę za długa. Duże podziękowania dla mojej Dziewczyny i Touras'a za wbicie mi do łba, że szkoda sprzedawać, lepiej robić, a po wpadce z e39 z toną szpachli już miałem powoli dość. Mam nadzieję, że za miesiąc wpadną kolejne graty i może wreszcie dojadę na Najta;D Jak widać nawet nasz futrzany domownik się ucieszył i rwał do pomocy:D
    2 likes
  50. Wczoraj znów odwiedził mnie kurier i przywiózł taką oto machinę: Ciężko było dorwać od kogoś maszynkę i stwierdziłem, że przyinwestuję i kupie sobie własną. Przyznam szczerze, że patrząc na jej zdjęcia nie spodziewałem sie czegoś rewelacyjnego i myślałem, że pewnie będzie to jakieś kolejne masowo robione badziewie z Chin, ale jestem pod wielkim wrażeniem tego jak Ona jest wykonana. Materiały z jakich została zrobiona nie są papierowe i wygląda na naprawdę mega solidną. Po otworzeniu paczki długo nie czekałem i z znajomym zabraliśmy się za rolowanie nadkoli w BMW. Jeżeli ktoś będzie potrzebował u siebie zrolować nadkola to mogę wypożyczyć tą rolkę, a na dniach wrzucę ogłoszenie na nasze piękne portale o...x itp itd. z dokładnymi info.
    2 likes