Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną w 03.03.2014 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Sprawa bardzo prosta, ale może komuś się przyda. Wiadomo, że należy podnieść samochód i zabezpieczyć, aby nie spadł z lewarka zgniatając nam nogi lub coś więcej Uploaded with ImageShack.us Musimy odkręcić zacisk hamulcowy wraz z jarzmem, łatwiej będzie nam odkręcić najpierw pływającą część zacisku, a później zacisk. Zdejmujemy plastikowe zaślepki, bierzemy klucz imbus 7 i odkręcamy nr 1 z rusynku i taką samą śrubkę na dole zacisku. Możemy odkręcić od razu cały zacisk z jarzmem odkręcając śrubę nr 2 oraz taką samą na dole, ale dostęp do tej dolnej jest tragiczny, więc dużo łatwiej będzie zdjąć zacisk, a później jarzmo. Uploaded with ImageShack.us Dobrze jest podwiesić zacisk na jakimś sznurku, kablu np.na sprężynie amortyzatora, żeby nie oderwać jakiegoś kabelka jak będzie na nim dyndał, jak to się stało u mnie: Uploaded with ImageShack.us Kiedy zacisk i jarzmo mamy zdjęte odkręcamy kluczem imbus bodajże 6 śrubkę trzymającą tarczo-bęben. Uploaded with ImageShack.us I widzimy dlaczego nie działał nam ręczny u mnie odpadła okładzina z jednej ze szczęk: Uploaded with ImageShack.us Ściągamy górną sprężynę, imbusem 5 przekręcamy o 90* bolce mocujące szczęki, rozchylamy szczęki na boki i zsuwamy w dół. Mamy je na zewnątrz: Uploaded with ImageShack.us Dobrze jest wyczyścić regulację (to kółko zębate na dole), bo będziemy z niej korzystać na koniec. Z linki zdejmujemy "rozpierak" czyli to co rozpycha szczęki na boki, aby hamowały: Uploaded with ImageShack.us Zazwyczaj jest cały zardzewiały i blokuje się, nie działa jak należy, więc rozbieramy go i czyścimy: Uploaded with ImageShack.us Jak mamy czym to zabezpieczmy go przed korozją, ja prysnąłem sprayem do zacisków: Uploaded with ImageShack.us Ponieważ farba chwilę schnie, możemy iść na kawkę do domu, obrócić kiełbaski na grilu, albo co tam chcemy zrobić. Ja musiałem wyczyścić skorodowaną wewnątrz tarczę, bo hamulca nie było dość długo i lekko ruda się rzuciła: Uploaded with ImageShack.us nie musi być super czyste, bo szczęki same sobie dotrą ile trzeba: Uploaded with ImageShack.us Niestety w garażu było -5 i mimo dmuchawy ustawionej na pomalowane elementy nie wyschły jeszcze, więc mam czas żeby zmienić dodatkowo wahacz mojej ulubionej firmy Uploaded with ImageShack.us Tutaj już na aucie Uploaded with ImageShack.us Jak juz farba wyschnie, nakładamy odrobinę smaru miedzianego na elementy ruchome: Uploaded with ImageShack.us Składamy i zakładamy na linkę Szykujemy nowe elementy, czasem warto dołożyć 50zł i kupić kpl. nowych sprężynek i bolców trzymających szczęki, mamy wtedy pewność, że wszystko bedzie dobrze działać. Uploaded with ImageShack.us Składamy całość w odwrotnej kolejnośći niż rozbieraliśmy pamiętająć żeby regulację skręcić na maxa, będzie nam łatwiej założyć sprężynki. Dolną sprężynę możemy założyć na szczęki wraz z regulacją przed montażem do auta, rozchylamy i wuwamy na właściwe miejsce. Imbus 5 wkładamy bolce i przekręcamy o 90*. Na deser zostawiamy górną sprężynę. Zaczepiamy z jednej strony uszko w szczękę, a w drugie wkładamy cienki śrubokręt. Jak na zdjęciu wkladamy koniec śrubokręta w otwór na uszko sprężynki Uploaded with ImageShack.us i przechylamy w bok żeby wskoczyła na swoje miejsce: Uploaded with ImageShack.us Teraz za pomocą regulacji na dole szczęk ustawiamy szczęki tak, żeby podczas wkładania tarczy lekko ocierały, ale się nie blokowały. Wszystko składamy z powrotem. Teraz można założyć kółko i iść na drugą stronę: Uploaded with ImageShack.us Powodzenia
  2. 1 punkt
    to jest tak samo jak w hamulcach bebnowych wiec hmmm niema na co zwracac uwagi skoro masz wszystko nowe ewentualnie te linki czy nie byly juz regulowane do oporu to je rozkrecic sprawdzic odrazu czy sie nie przycieraja