przemek4net

Użytkownicy
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana przemek4net w Rankingu w dniu 7 Lipiec

przemek4net posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

10 Good

O przemek4net

  • Tytuł
    Nowy
  • Urodziny 01.02.1975

Informacje:

  • Mój samochód
    530xd
  • Skąd
    Wroclaw
  1. E46 330D ile km można wcisnąć ?

    Czesc, dziekuje za pozytywny odbior.. przynudzam wiec dalej Poza moim kumplem Lukbmw mam tez dobre doswiadczenia z hybrydami robionymi przez wroclawskich/okolowroclawskich TX Performance turbo (miedzy innymi ex auto Leo, kilka aut wirusowalem przygotowywanych mechanicznie przez BMWExpert) i TurboTech (jakas e90 3.0D i alfa 159 1.9tdi) (tyle dla nich reklamy - nie za kase ale z serca) Zamawiajac hybryde pamietajcie, ze to tylko haslo W wersji najprostrzej jest to: poza zwykla regeneracja roztoczenie muszli strony ssacej by osadzic inne wieksze kolo kompresji z kutego aluminium i tyle (kolo kompresji ze 400pln, praca tokarza powiedzmy 200 wiec oceniam koszt prostej hybrydy jako cena regeneracji turbiny + 600pln.. no moze+800 jak ktos chce extra za knowhow / "za fatyge") Mozna takze zmienic wirnik wydechowy czyli roztoczyc strone goraca by osadzic wiekszy wirnik wydechowy ... to oceniam na dodatkowe okolo +600 pln wiec jezeli przyjmiemy koszt czystej regeneracji na 600pln to mamy koszt hybrydy na 1200-2000pln. Zgodnie z powiedzeniem co sie kreci szybko - kreci sie krotko wiec turbiniarz moze chciec wiecej by miec bufor na reklamacje/zawracanie gitary. Zycie hybrydy zalezy bardzo od jej warunkow pracy - jedna hybryda w E60 padla mi po 5 tys a po paru przerobkach w dolocie i wydechu (luzne bez przewezen wiec turbo pracuje lzej bez ostrego zamkniecia geometri) druga zyje juz kilkadziesiat tysiecy km i ma sie dobrze. Padnie komus turbo to nawet jak to nie jest wina turbiniarza (bo ktos meczyl hybryde zostawiajac np te plastikowa rure laczaca turbine z przeplywomierze - podpowiem: to oczywiscie wyrzucamy wraz z przeplywka (programowo sie ja wylacza) i zastepujemy czyms szerszym) to w obawie przed hejtowaniem bedzie turbine naprawial "w ramach gwarancji" - wiec cena typu 2500pln jest dla mnie zadnym haj waj. Koszt turbiny uzywki to srednio tysiak wiec lepsza hybryda jako produkt (a nie usluga przebudowy) to pewnie 3500 bez vatu (dlatego w kontekscie auta o wartosci rynkowej "typu 18tys" uznaje takie ostre mody za nieuzasadnione ekonomicznie) Seryjny mapsensor w e46 204ps mierzy do okolo 3300... zakladajac, ze cisnienie atm to 1000 mamy max ok 2.3b (powiedzmy bezpiecznie 2.1b - podobno czujnik przy granicy zakresu swojej pracy sa niedokladne) - to wystarczy na grubo ponad 300ps wiec zmiana mapsensora nie jest niezbedna - rzecz tania ale mapsensor "4b" (z 231/235/272/286ps) nie pasuje plug & play do kolektora z E46 wiec polecam jakby co kupic kolektor z mapsensorem by nie bawic sie w adaptacje Wazne: po zmianie mapsensora bez dostosowania softu nie jezdzimy autem poza moze bez gazu dotoczeniem sie do tunera. Podobnie po zmienia wtryskow na 535D! (bedzie przy przy bucie dymil jak lokomotywa - jazda emerycka!!! jest wzglednie bezpieczna) Jezeli ktos ma E46 204ps EU4 ostroznie polecam: (umiarkowany budzet - aczkolwiek i tak lepiej sprzedac, doplacic i kupic 335d ) hybrydka, lepszy kolektor wydechowy, luzny wydech (katalizator zostawiamy ale reszta to 3" przelot), IC, stozek w rog komory silnika + rura min 3" ze stozka do turbiny (przeplywki nie zakladamy!) + czip. To zestaw da powiedmy 320, jest relatywnie budzetowy, przy rozsadnym uzytkowaniu sprzeglo na szanse przezyc Wtryski z 204ps EU3 sa wolne co oznacza, ze trzeba je trzymac dlugo otwarte by wtrysnac wiecej paliwa a gdy silnik sie kreci szybko tego czasu nie mamy - dlatego potrzeba wtryskow z 535D do EU3 co podnosi budzet operacji Tak wyglada przerobiony dolot w E60 Zwroccie uwage, ze w rogu mam pompe ABS wiec wsadzenie stozka w rog (lub /bo latwiej/: dolotu z 535D E60) to operacja nietrywialna W E46 o ile pamietam jest tam zbiorniczek plynu wiec najrozsadniej rezygnujecie z filtra pow w seryjnym miejscu i robicie po prostu stozek Pozdrawiam, Przemek
  2. E46 330D ile km można wcisnąć ?

    Witam, udzielę się nieśmiało, ponieważ to ja czipowałem to ex-auto Leo:)… i ogólnie n podobnych auto wirusowałem. Ile da się wycisnąć to temat filozoficzny… odpowiedź zależy od tego jak auto jest zmodzone (upraszczając sprawę: budżet / umiejętności mechaniczne właściciela / trafność modów) + poziom akceptacji ryzyka „bum”…. Silnik 204ps E46 to bardzo podobny silnik do E60 218ps Jeździ taki jeden E60 218ps z wtryskami od 272ps i kolektorem wydechowym 286ps (+2 hybrydy na bazie 535D LCI E60): wyszło 430ps i skończyło się paliwo a co ciekawe na pojedynczej turbinie wyszło 415 (oczywiście kolektor wydechowy zmieniony – na seryjnym mocy nie będzie!). Ta osoba (Lukbmw z BMW-Sport) robiła też hybrydy (na bazie 286ps) dla Walusia z tego forum więc też będzie 400+ obstawiam. Wynik zależy też od …hamowni (przy 400ps rozbieżności w wynikach to nieraz 30ps – mowa o hamowniach obciążeniowych – tak wygląda rzeczywistość!), więc samymi cyferkami nie ma co się jarać. Stosunkowo dobre efekty przy umiarkowanym budżecie będą przy E46 204ps EU4… dlaczego? wtryski ma o niebo lepsze niż 204EU3 a wtryski 535D to niemały budżet i gwarancja trochę większego zużycia paliwa, w komputerze EU3 nie wpiszemy np. numerów IMA wtrysków z 535D. Niezależnie co to jest (EU3 ? EU4) potrzeba turbiny hybrydowej i bardziej przepustowego kolektora wydechowego. Do EU3 obowiązkowo wtryski od 535D 272ps. Do tego IC + parę przeróbek w dolocie. Na takim setupie realnie liczymy na 350ps (uczciwe, nienaciągane – zakładam IC typu chinol za 300 zyla + pozostawienie wąskawych seryjnych węży IC -> kolektor). W aucie Leo było trochę więcej rzeczy „podopieszczanych” więc i wynik większy (o ile pamiętam tam granicą była pompa CR – więcej paliwa oznaczało spadki ciśnienia paliwa i błędy silnika - a szkoda bo potencjał ciągle był). Jedno jest pewne: ze względów kosztowych i efektu nie ma najmniejszego sensu pchać się w customowy kolektor wydechowy + hybryda na GTB – dużo taniej będzie hybryda na bazie poczciwego GT + lepszy kolektor wydechowy Teraz budżet Hybryda: 1200-2500 (zależy gdzie, na jakich częściach i w jakim zakresie przebudowana) Kolektor wydechowy: kilka stów + robota! Wydech z DP kompletny ze 2-2.5 tys z robotą IC z montażem powiedzmy 1000-1500pln Wtryski 535D używki ze 2 tys + modlitwa, żeby okazały się dobre, nie lały i nie wypaliły dziury w tłoku Różne inne typu filtr przepustowy, rury dolotu powietrza, mapsensor 4 barowy: 500-700pln Optymistycznie wychodzi min 7 tysiączków, jeżeli się nie pomyliłem na samą część mechaniczną przy silniku. Co jak już będziemy mieć już super moc? - zaczynamy zabawę ze sprzęgłem. Mam E60 530xd w manualu zrobione na 400ps… sprzęgło zabiłem ze 4 razy – klasyk wygląda tak: pałujemy…. sprzęgło nagle traci przyczepność… obroty bez oporu idą w górę i już zaczyna się ślizgać częściej…w efekcie docisk się wykrzywia i po zawodach (850 nm "robi robotę") – mamy problem (2x docisk sachsperformacne ubiłem – 1500pln koszt tego docisku, więc znam to z autopsji!) Pytanie otwarte: więc na cholerę to wszystko? To jest odpowiedź (na przykładzie moich prywatnych samochodów /filmy nagrane na niemieckiej autostradzie/ – akurat nie E46, ale niedaleko pada jabłko od jabłoni) E60 530xd 400ps by Ecu-Perfect / Przemek4net E91 LCI 330xd @400 by Ecu-Perfect / Przemek4net Jeżeli kogoś interesują wyniki kilku projektów BMW 3.0D na hybrydach to w fb proszę poszukać mojej strony fb Pozdrawiam, Przemek P.S. Czy warto tak ostro modzić E46? Generalnie uczciwie powiem nie : ) najtaniej sprzedać e46, dopłacić i kupić nawet trochę zaniedbane E9x 335D za 30-35parę koła - tam po wywalenie DPFu i czipie mamy moce „typu 360”. Hybryda, IC, wydech + parę drobiazgów i będzie 400+.
  3. odswiezam mala uwaga: zanim ktos zacznie sie brudzic niech sprawdzi odlysniki... robilem "polerke" lamp w passacie b5 (xenony) i swiecilo dalej do d... caly odblysnik byl matowy i spekany (jak pajeczynka)... mozna rozbierac lampy / dawac do renowacji - albo kupic chinolowloszczyzne (poszedlem w starym aucie w ten wariant... swieca o niebo lepiej niz zajechane oryginalne ale plastiki czuc ze jakosciowo produkt gorszy)
  4. kolejna bezwypadkowa z allegro

    procedury naprawy aut w ASO sa przeciez i w Rumunii i w DE takie same. Prywatnie robi sie przeciez takze naprawy na zasadzie kupimy na szrocie cwartke i przespawamy..... ale prywatnie!!! Auta w ASO naprawia sie nowymi czesciami a nie "cwiartkami ze szrotu" - wiec latwo sprawdzic czy "cwiartka" jest czescia zamienna Tyle, ze dochodzi ochrona prawna: za wady ukryte sprzedawca odpowiada 2 lata!!!! jak napisze w umowie, ze auto jest bezwypadkowe a klient po roku np przy okazji wymiany cieknacego baku wyczai, ze auto jest prostowane moze spokojnie po sadach wytargac sprzedawce (jak udowodni, ze to nie on dzwona mial i naprawial tydzien temu...) - najlepsze jest to, ze w PL tez jest ta sama ochrona... wystarczy dobrze opisac stan auta na umowie (unikac okreslen "kupujacy zapoznal sie ze stanem i nie wnosi..." ... w razie oszustwa wezwac rzeczoznawce motoryzacyjnego (z listy misnistra transportu????) a slodki czy nieslodki szybko pozna skutecznosc e-sadow. Co do naprawy auto po wypadku z AC czy tez kasa w reke... u nas AC nie pokrywa utraty wartosci/chyba ze cos sie zmienilo/ (nie wiem jak w DE) i koszty napraw w DE sa wyzsze... zwyczajnie ten sam dzwon w PL naprawia sie taniej niz w DE i nie z mentalnosci czy czegosc innego ale z realiow ekonomicznych w DE ubezpieczycielowi taniej wyjdzie dac kase za auto i rozbitka sprzedac Przemek
  5. 428 xDrive Wrocław

    i jeszcze jedno warte zauwazenia: w ogloszeniu nie jest zaznaczone "bezwypadkowe"... za to napisali, ze "auto jako nowe" :lol: wyglada smiesznie... jakby celnicy szukali narkotykow:) Niestety takie auta napedzaja rynek kradzionych czesci... nie ma sie co czarowac... drzwi, blotnikow itp w ASO nie kupowano bo nikt z AC przeciez tego nie naprawial Za dawnych czasow jak tylko rozbitki sprowadzano (clo uzaleznione od wartosci auta) tak kradli na czesci, ze mojemu koledze z hondy civic ukradli drzwi i kierownice pod blokiem (on juz naprawal szkode w ASO z AC :lol:) Przemek
  6. <p><p>e60 lci 530xd</p></p>

  7. Najt 30 marca (niedziela) ZAPRASZAMY

    [h=2][/h] 1. Jaro 2. blazej3131 3. Lijo (wezmę ramki i naklejki MB) 4.PawelDSW 5. BASTARS 6. Zgibniew (???) 7. Forest (jeśli Młoda nie będzie w pracy) 8. koko 9. MANIEKM3 10. Marrrtin (o ile zdarze zrobic auto) 11.CzAkSs 12.Dyziu 13.Cajs 14. maris 15. scrooge 16. Francuz (??) 17. Wojt4S90 18. konik 19. hall 20. lamik 21. Mietekk 22. teo 23. viviek 24. przemek4net (jak mi roboty w domu nie znajda)