marvin_1986

Użytkownicy
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

23 Excellent

O marvin_1986

  • Tytuł
    Początkujący

Informacje:

  • Mój samochód
    e39 touring 525d
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. marvin_1986

    żarniki d2s jakie ?

    Ze swojej strony mogę polecić węgierskie Tungsram-y. U mnie świecą już 4,5 roku i na razie nie dają oznak tego aby miały niedługo przestać działać. Sam kupiłem je ze względu na najlepszy stosunek cena/jakość w którymś z pism motoryzacyjnych jak robili testy żarników. Cenowo jakieś 80zł/ szt.
  2. marvin_1986

    Dziwna awaria NIVO

    Jeśli kompresor pompuje to raczej jest OK. Jeśli równomiernie siada cały tył to do sprawdzenia czujniki przy wahaczach po obu stronach.
  3. marvin_1986

    E39 problem z wałkiem rozrządu brak zasilania na przewodach

    To żeś się chłopie rozpisał...Nie ma chyba na forum wróżbity. Jaki silnik, na których przewodach nie ma zasilania?
  4. marvin_1986

    [M54B30] Niepokojąca praca silnika (FILMIKI)

    Czy auto było diagnozowane pod kompem? Jak na benzynę to ten silnik nie brzmi dobrze.
  5. marvin_1986

    rozłączająca się klima

    Dzięki. Czy autor wątku rozwiązał swój problem?
  6. marvin_1986

    otwieranie tylnej szyby e39 touring

    Tą tasiemkę można uciąć na dole i dolutować do jej pinów zwykły przycisk zwierny za kilkanaście groszy.
  7. marvin_1986

    rozłączająca się klima

    Zapraszam do mnie- u mnie wentylator przestał działać jakiś czas temu a klima jak działała tak działa (co prawda na postoju słabiej, ale działa).
  8. marvin_1986

    rozłączająca się klima

    Ja bym zaczął od sprawdzenia na realoem czy panel który jest obecnie zamontowany w aucie ma numer taki jaki mieć powinien. Paneli było kilka wersji i nie wszystkie są współzamienne nawet jeśli wyglądają tak samo z zewnątrz. Przerabiałem ten temat u siebie. A jeśli to nie pomoże to podjechałbym na jakiś kompetentego serwisu który spuści z układu cały czynnik i nabije tyle ile wg fabryki być powinno + świeży olej. Wentylator klimatyzacji (ten za nerkami) nie ma wpływu na to czy klima się załącza czy nie.
  9. Cześć, Czy ktoś byłby chętny na zawleczki poduszek NIVO do e39 touring? Cena będzie mniej więcej 20zł/szt. Wykonane będą z poliamidu z włóknem szklanym, więc wieczne. Na razie zbieram listę chętnych, zawleczki będą produkowane za jakiś czas, na razie przymierzamy się do budowy formy.
  10. marvin_1986

    [K] Lampy przód przedlift E39

    Podjedź do Domasławia (wioska za Bielanami w stronę Kudowy), ziomuś ma kilka przedliftowych e39 na części. Może ma takie lampy. Handluje też na allegro, nick lukaszledzwa.
  11. marvin_1986

    Wibracje na przedniej osi w e39

    Robiłeś zbieżność po wymianie drążków i wahacza? Jeśli zawiecha i geometria jest OK i przy hamowaniu dalej wibruje- być może maglownica ma już duży luz na listwie zębatej. Objaw to stuki gdy jedzie się np. po kostce brukowej. Jeśli magiel też wykluczysz, to sprawdź tarcze hamulcowe. Tarcze hamulcowe powinny być po zamontowaniu sprawdzone czujnikiem zegarowym- jeśli takim dysponujesz (albo mechanik) to sprawdź bicie na tarczach. Tolerancja dla bicia bocznego tarcz jest bardzo mała, jeśli jest widoczna na zegarze duża odchyłka to znaczy że tarcza albo jest skrzywiona, albo źle osadzona (trzeba dokładnie wyczyścić powierzchnię przylegania na piaście).
  12. marvin_1986

    Zmiana xenonu na "zwykłe".

    Barwa światła za wiele nie ma do tego czy lampy świecą dobrze czy nie. Jeśli słabo świecą to kolor palnika nie ma większego znaczenia. Oryginalnie powinny być 4300K, powyżej tej barwy kolor światła wygląda jak po wieś tuningu. Odbłyśniki myłeś, ale czy nie są uszkodzone? Chodzi o ich warstwę odbłyskową. Jeśli znasz kogoś kto dysponuje światłomierzem to można by sprawdzić ile światła dają twoje reflektory. Ja miałem podobny problem ze swoimi lampami, tj. nie byłem zadowolony z jakości snopu światła. Wymiana żarników (na markowe) nie pomogła i ostatecznie oddałem obie lampy do regeneracji. Lampy rozcięto (rocznik 2003- klej twardy), umyto wszystkie elementy i napylono nową warstwę na odbłyśnik. Po montażu lamp i ich ustawieniu na stacji świecą jak nowe, jest ogromna poprawa w stosunku do tego co wcześniej było i w nocy jeździ się naprawdę komfortowo, nawet w deszczu. Koszt takiej operacji to ok. 650zł. Przeróbka na zwykłe żarówki raczej nie będzie możliwa. Palnik ksenonowy a żarnik żarówki mają inną charakterystykę świecenia i wsadzenie żarówki w jakimś adapterze do lampy ksenonowej po prostu nie zagra jak trzeba. Dlatego jak już to trzeba by było wsadzić kompletne zwykłe reflektory. Do tego dochodzi też wiązka do sekcji mijania oraz prawdopodobne problemy z modułem LCM. Lepiej zregeneruj swoje lampy, wsadź dobre markowe palniki, ustaw lampy na stacji i będziesz zadowolony.
  13. marvin_1986

    Pytanie o przekładnie kierowniczą (maglownica) do BMW E39

    Po numerze VIN możesz to sprawdzić- pokaże się jako jedna z opcji. Albo organoleptycznie- wczołgać się pod auto i sprawdzić czy w maglownicę jest wpięta wtyczka. maglownica.bmp
  14. marvin_1986

    Pytanie o przekładnie kierowniczą (maglownica) do BMW E39

    Ja swoją (miała luzy i delikatne wycieki po obu stronach) robiłem w Wałbrzychu (Auto Rege) za 900zł. W cenę wchodziło: demontaż maglownicy, montaż zrerenerowanej maglownicy (nowe uszczelnienia, kołnierz elastyczny, listwa zębata i końcówki drążków), montaż na aucie, wymiana oleju i regulacja zbieżności. Jeżdżę już ponad pół roku i żadnych niepokojących dźwięków ani luzów czy wycieków. Cała usługa wykonana na poczekaniu (ok. 3h- można pójść do pobliskiego kina). Gwarancji dają 1 rok. Myślę że to dobra oferta, bo to regeneracja od a do z. Jak szukałem speców we Wrocławiu, to za 700zł była sama maglownica, ale bez nowej listwy zębatej. Demontaż, montaż, olej itd po stronie klienta. Robiło się nagle z tego 1200-1500zł. U mnie przekładnia jest bez servotronica, z maglownicą wyposażoną w ten układ może być drożej.
  15. marvin_1986

    Hamulce przód

    Ze swojej strony polecam zestaw tarcze Rotinger (nacinane i nawiercane) oraz klocki Jurid ceramiczne. Są dosyć twarde, przy pełnych tarczach nieco słabiej hamują. Za to problem pylenia praktycznie znika. W całej flocie firmowej (Toyoty Avensis) jeździmy na takich zestawach. Firmy Rotinger nie ma co się bać- jest to krajowa firma, produkują na dobrych maszynach (wiem bo jeździmy do nich na serwisy i przeglądy tych maszyn), dawniej produkowali dla Daewoo, teraz min. dla Opla. U siebie mam założone tarcze Rotinger + tarcze Steinhof na tylnej osi i taki zestaw sprawuje się bez zastrzeżeń- pylenie bardzo małe, nie piszczą, dobrze hamuje, przy małym zużyciu tarcz i klocków. Z przodu założyłem komplet Boscha i jestem średnio zadowolony. Mimo poprawnego montażu od samego początku piszczą jak w starym autobusie a klocki mocno pylą. Zużycie tarcz jest w normie, to chyba jedyny plus.