Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Dmuchawa, wentylator - pracuje ciągle przy włączonym zapłonie


Pit3er

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

gdzie mam szukać zwarcia/przyczyny niewyłączającego się wentylatora? Czy ktoś miał podobny problem? Widziałem że zazwyczaj nie pracuje w ogóle lub takie tam inne klocki :mrgreen: ale takiego topicu nie widziałem... Dodam jeszcze, że po włączeniu nawiewu z pozycji 0 elektrozawory się otwierają. Sprawność dmuchawy generalnie spadła - praktycznie pracuje na 1 poziomie czy włączony nawiew czy nie. Po przekręceniu kluczyka w pozycję I wyłącza się...:?: w pozycji II pracuje notorycznie. O co ho? pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, generalnie caly czas pracuje wentylator/dmuchawa kiedy kluczyk jest w pozycji zapłonu (II) - nie ważne czy nawiew jest włączony czy nie. Płynna regulacja obrotów dmuchawy praktycznie nie działa - działa cały czas na podobnych obrotach (mniej więcej w połowie swojej prędkości). Kiedy włączam ogrzewanie 'na szybę' - wtedy powinien 'nawalać na maxa', a on wieje tak jak wiał :( Głównym problemem jest to, że się w ogóle nie wyłącza i mi ciągnie po aku...

- dzisiaj wyjąłem radio i panel kllimy, pracują 2 silniczki - jeden przy panelu a drugi gdzieś tam głębiej. Powietrze nie wieje w kanały nawiewu dopóki nie włączy się samego nawiewu (pokrętłem płynnej regulacji) - klapki są pozamykane a silniczki pracują... dziwactwo jak mało które... ???

Edytowane przez Pit3er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pracuje w pozycji zapłonu za to cały czas - dzisiaj rozbierałem panel, odłączałem kable, kręciłem, szukałem zwarcia, czyściłem styki itp - chodzi o to że samo powietrze nie leci (wloty sie zamykają w środku - słychać charakterystyczne stukanie), kręcą się tylko silniczki :/ -głównie ten pod spodem (nad pedałami) no i ten na panelu (chociaż ten chłodzi elektronikę wiec może pracuje normalnie -muszę to sprawdzić w drugiej becie)... Pokrętło wykluczone - włacza (otwierają się "klapki" i wtedy dmucha powietrze) i niby wyłącza nawiew (nie dmucha ale silniczki się kręcą) . Chyba jutro nagram film i wtedy zobaczycie sami :P

Edytowane przez Pit3er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Standardowo, opornica, miecz lub jak to tam kto zwał. Przyczyną są przepalone tranzystory sterujące prędkością wentylatora dmuchawy. Miecz ten umieszczony jest w kanale wentylacyjnym w nagrzewnicy a wyjąć go można od strony pasażera. o ile dobrze pamiętam podłączone są do niego dwie wtyczki, ale to akurat mało ważne. każdy nawet kiepski elektronik jest w stanie wymienić te tranzystory na zamienniki w pół godziny, może godzinę razem z wymianą butelek po piwku w sklepie osiedlowym ;p

Wydaje mi się że gdzieś na forum temat takowy już był a nazywał się chyba właśnie Opornica dmuchawy czy coś. ja u siebie w e32 wymieniłem te tranzystory sam i dzialalo do końca auta.

Pozdrawiam

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeż, miecz, opornica to wszystko to jest nazwa elementu odpowiedzialnego za regulację prędkości obrotów wentylatora nawiewu. W e34 występował albo jeż albo miecz w zależności od rocznika. w e32 chyba tylko miecz, ale to już do sprawdzenia na realoem. pozdrawiam <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...