Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, gdzie we Wro i za ile sprytnie wyregulują mi zawory w moim M30??

pozdro!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za info - poradziłem sobie sam (no powiedzmy sam - razem z Lijo jednego pięknego popołudnia przy piwku wyregulowaliśmy M30stke - chodzi b dobrze po tej operacji, pali ok. 2 litry mniej ale został niedosyt - czy nie mogłoby być lepiej:)).

Nurtuje mnie tylko jedno - wszystkie książki, toutoriale, fora etc nie dość że opierają sie na biblii Hayesa i na M30B35 to jeszcze opisują żeby regulować na tą samą odległość od wałka (ok. 0.3mm) na zaworach ssącym i wylotowych.

Stara szkoła natomiast mówi, że na wylotowym szczelina powinna być większa (ok. 0,35) - związane z większą temp i rozszerzaniu się materiału, generalnie ma to sens, wylotowy znajduje się głębiej....

Ciekawe czy ktoś już przerabiał temat? Można zrobić doświadczenie - ktoś chętny na regulacje eksperymentalną M30? :D

Edytowane przez Pit3er
  • Lubię 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiliscie to sami to napewno bedzie lepiej jak w warsztacie...mi w motocyklu nigdy tego mi dokladnie nie zrobili...tylko ze w motocyklu jest specjalne oczko w ktorym widac ktore zawory nalezy w danym polozeniu walu regulowac ;)

pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

hehe. Przejechaliśmy sporo kilosów po regulacji (0.3 dolot i 0.35 wylot) ale po tym jak strzeliły dwa koniki (dolot i wylot) na wałku (tuz przed Świnoujściem) to nie do końca jesteśmy pewni jak to się ma do silnika który ma już trochę kilo na liczniku.

Tutaj dochodzi temat zużycia materiału na wałku i konikach.

Póki co auto śmiga dobrze po wymianie wspomnianych koników a regulacja z tego co mi Pit3er mówił poszła na 0.30mm.

Czas pokaże ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dziwny zbieg okolicznosci....mi tez wlasnie kiedys w m30 strzelily koniki po regulacji w warsztacie.

pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość e34t

wymiary same za siebie mówią i regulacja na zimnym silniku (przypuszczalnie temperatura pokojowa 25 stopni celsjusza).

(dolot 0,3) [wydechowy 0,35]

Zmęczenie materiału normalna sprawa wszystko ma swoją wytrzymałość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

apropo regulacji zaworów ile taki zabieg może kosztować w e46 2.8 benzyna :) (tak mniej więcej - miasto wrocław heheh:P)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
apropo regulacji zaworów ile taki zabieg może kosztować w e46 2.8 benzyna :) (tak mniej więcej - miasto wrocław heheh:P)

Jeśli to faktycznie żart to Ci się na prawdę udał!

hehe jak bym ci wymienił chydrauliczne popychacze odechciało by ci się żartów :4:

Ale jak byś wyregulował hydrauliczne popychacze szczelinomierzem to złożyłbym Ci pokłon. O taki ;) uklon_bmw ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w takim razie koszty wymiany popychaczy :bag::oops: itp ... chodzi mi o samą robocizne... tak mniej więcej :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kolego ALn: w tym aucie sie nie reguluje zaworow!! jesli nic nie stuka i nie wali to jezdzij i zapomnij o zaworach! jesli troche tyka przy odpaleniu na zimnym silniku to najpierw zmien olej na lepszy!

pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

już wszystko wiem :)... tylko chce się zorientować ile za robocizne wezmą Panowie :) ... tak na przyszłość :P... interesuje mnie cena tego zabiegu ? ktoś może oszacować :) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość e34t

jak już zaczna zawory ci dobrze pykać to szykuj się na drugi silnik albo remont.

Lej dobry olej (co 14 tys km wymiana) i dobre paliwo potem ciesz się jazdą ( nie zapomnij o płynie do chłodnicy)bmw_1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kolego aln koszt ustawienia zaworów ;) u ciebie to jakieś 1200 zł za same popychacze hydrauliczne do tego jescze pare innych gadzetów + robocizna oczywiscie to moze dac jakieś 2000 zł. tak mniej wiecej oczywiscie :)

Edytowane przez pawel83

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeden popychacz kosztuje około 60 PLN (cena w A.S.O. w Warszawie sprzed roku). Masz silnik 2,8 jak u mnie, więc domniemam, że masz 24 zawory, więc sobie pomnóż 24x60 plus robocizna(najlepiej przy rozbiórce silnika wymienić wszystkie). A tak propo, wymiana popychaczy, przy założeniu, że nie dzwonią to raczej mocy nie zwiększy, więc po co taki zabiegpytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość e34t

do tego dojdzie rozbiórka rozrządu i uszczelki także 2000 to była by dobra cena a za około 3000 masz cały silnik:4:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.