Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam alternator BOSCH 90A.Pod względem elektrycznym działa poprawnie choć są momenty że nie wydala(włączanie Hid'ów gdzie pobór prądu ma charakter piku prawie 17A)

Pracuje z akumulatorem 72Ah.

Łożyska już dają sie we znaki a u mnie e34 musi mieć ciągłość sprawnego działania i nie mam czasu na postój w wyniku regeneracji obecnego alternatora.

Zaopatrze sie w drugi jako podmiana płynna.przekonany jestem do Boscha wiec mam na oku alternator BOSCH ale 140A.

I teraz pytanie.

Jakie realne konsekwencje są przy takiej prawie dwa razy większej amperowo zmianie ?

Podokładałem wprawdzie troche elektrycznych gratów w wyposażeniu i mam akumulator 72Ah więc nie powinno być kłopotu w relacjach alternator-akumulator.

Co sądzicie?po zastosowaniu alternatora 140A będzie pracował nie na pełny gwizdek ale ze sporym zapasem Amperów(ten pik przy właczaniu Hidów myśle że byłby obrobiony)

Ktoś z Was zmieniał alternator na mocniejszy?

Rodzaji alternatorów w e34 było az 6.

80A 90A 95A 105A 115A i 140A

Biorąc pod uwagę silnik M50 to montowany był również ten 140A w bogatych wersjach bez żadnych zmian w instalacji silnika alternatora i akumulatora.

Jak dokładnie pod względem elektrycznym wygląda taka zmiana w bilansie elektryczmym e34?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencji raczej chyba nie powinno być żadnych , jakiś czas temu czytałem podobny temat tylko nie mogę go teraz odszukać , gość się zastanawiał czy po wywaleniu webasto nie powinien szukać słabszego alternatora bo miał założony 140A w 540iA , ale ktoś się wypowiadał że to nie ma sensu pod warunkiem że będzie miał aku dużej pojemności. Wniosek był prosty , duże altek = duży aku , mały aku = maly altek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by ktoś potrzebował danych łożysk zastosowanych w alternatorze BOSCH z zewnętrznym wiatrakiem to:

Duże łożysko 52 X 17 X 17 od strony koła pasowego:

FAG 6304 EHSR

FAG 565007

FAG 806078

Małe łożysko 32 X 12 X 10 obok pierścieni ślizgowych:

FAG 6201 2RS C3

Innych producentów znajdziecie po "krosach"tych FAGowskich numerów.

(śr.zew. X śr.wew. X szer.)

Unikajcie łożysk z dopiskiem ZZ bo mają metalową osłonę i nie są tak szczelne jak RS z osłonami z tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no i ten alternator ,który do mnie przyjechał hmm-zanim go włożę musze jego własnie zregenerować a miało być inaczej:)

-(tzw allegrowy super stan - regulator ze... szczotkami... do wymiany,pierścienie ślizgowe do przetoczenia,łożyska też wymęczone angielską pogodą)

Dobrze że łożyska w tym moim BOSCH'u 90A jeszcze żyją bo bym miał dwa altki niesprawne i uziemione auto.

Niedługo dokumentacja z regeneracji alternatora BOSCH 140A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast przetaczac wstaw nowe(to sie chyba kumutator nazywa) i bedziesz mial spokój na wiele lat kupywalem jakis czs temu w olawie w motoryzacyjnym kolo mediaexpertu za kilkanascie zloty stare wydlubujesz a montaz nowych to kilka minut roboty dwa luty i zalanie ich zywica albo jakims klejem np poxipolem

Edytowane przez qolar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie golar przetoczyłem tak by nie puściły luty bo nie mam przyzwoitej lutownicy żeby to potem dobrze polutować-miedzi tam jeszcze troche zostało:)na jakieś 8lat:)takze nie jest źle-z wymianą pierścieni na nowe i lutowaniu pobawie sie przy regeneracji Boscha 90A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

140A zamontowany-zajęło mi to około 2h z picowaniem dookoła.

Ile czasu docierają się szczotki?

Napięcie podglądane na BC4 lata od 13,5 do 14,3V ale mierzone na klemach jest stałe 13,84V na światłach.Całkiem nieźle sie trzyma na halogenach+długie +krótkie+wentylator na max+ogrzewanie szyby+stopy=12,9V.

Na wolnych pulsują mi żarówki(trzeba sie wpatrzeć)-to docieranie szczotek?Walnięta dioda?lipny regulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też od jakiegoś czasu mam migotanie żarówek, zastanawiam sie nad regeneracją mojego alternatora ale by sie przydał na ten czas drugi i tu mam pytanie.

Posiadam alternator VALEO :( a na alledrogo jest masa alternatorów BOSCHa, czy mogę wywalić VALEO a wstawić BOSCHa ??

mój wygląda tak

1e559a23d50545b3m.jpg

Chciałem kupić regulator napięcia ale koleś w sklepie powiedział że do valeo nic nie ma, jak by był boscha to ma po 35zl a do valeo nic nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kwestia mocowania BOSCH I VALEO.Wydaje mi się że powinny być takie same bo ńiezmienna jest obudowa filtra oleju.Średnice kółka pasowego zmierz(ja zmierze w bosch'u) i porównamy.

Valeo jest ciężki do regeneracji we własnym zakresie a bosch bajecznie prosty w rozkręcaniu i wymianie podzespołów.

Regulatory za 35zł do Boscha owszem-założyłem toprana za 25zł i ...alternator niebawem znów wyciągam i zamieniam regulator na ten stary boschowski tylko szczotki w nim wymienie bo pulsowanie żarówek to m.in.przez regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a jak wygląda sprawa z ładowaniem??

mam 14,20v bez obciążenia

13,70v na światłach

12,90v na wszystkim co można wlączyć

pulsowanie świateł to wynik uszkodzonego regulatora ??

jak sie wymienia regulator w VALEO ??

Mam drugi alternator valeo za 50zl wiec sie zastanawiam czy regenerować ten czy kupić drugi

Jak sie luzuję napinacz, nie ma śruby na nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie wg mnie masz dobre.Różnie podają zakresy ja się trzymam tego 13,6V-14,4V

12,9V przy wszystkich gratach włączonych to i tak nieżle-fakt ładowanie kiepskie ale istnieje:)Pozatym nie jeździ się ze wszystkim nonstop

Co do regulatora w VALEO to nie wiem-w boschu trzeba było tylko odkręcić tylną plastikową osłonkę i juz sie miało dostęp-w Valeo nie wiem.

Pulsowanie świateł to wynik:

-regulator napięcia

-jedna z wielu diód

-szczotki

-pierścienie ślizgowe(komutator)

Za 50zł nie zregenerujesz altka.

Łożyska 40zł

Szczotki 8zł(50zł z regulatorem)

Mostek prostowniczy(100zł zamiennik)

Komutator 20zł

Z tym że zależy co jest uszkodzone.

Jak będziesz wiedział jak wyjmuje się regulator w Valeo to w tym co chcesz kupić łatwo określisz kilka spraw.

-stan szczotek

-stan komutatora

-stan łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz(tłumik drgań paska wielorowkowego) "luzuje"się tak:

1.namierzasz rolkę napinającą(pod kołem pasowym pompy wody)

2.zdejmujesz od przodu jej zaślepkę

3.w widoczną teraz śrubę (czasem zdarza się imbus)wkladasz klucz.

4.obracaj klucz tak jakbyś chciał dokręcić.

Napinacz zluzuje rolkę tak że spokojnie zdejmiesz pasek.

Jedną ręką kręcisz powoli kluczem a drugą jednocześnie zdejmujesz pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przy okazji wymiany paska wielorowkowego,rolki napinającej,rorki prowadzącej i dłumika hydraulicznego drgań paska postanowiłem zdemontować alternator i wywalić ten regulator 14,5V firmy TOPRAN.

W oryginalnym regulatorze 14V BOSCH'a wymieniłem sobie obie szczotki(8zł) i wstawiłem właśnie jego.

Światełka nie mrygają juź a co do napięcia to:

Bez obciążenia 13,98-14,04 V

Ze światłami 13,92-13,96 V

Ze wszystkim 13,10-13,20 V

Pytanie do Was bo spotkałem się z różnymi opiniami na temat stanu napięć widniejących na regulatorach.

Jeśli jest 14 V to nie uzyskamy więcej jak 14V co trochę dziwne biorąc pod uwagę warunki gwarancji wielu producentów akumulatorów (14,0-14,4 V)

Jeśli jest 14,5 V to uzyskamy max 14,5 V.

W wielu przypadkach spotkałem się z zapisami "napięcie znamionowe" 14V ale zakres roboczy 14,0-14,5 V

O co kaman i czym się sugerować?Jak to z tymi regulatorami i ich napięciami jest?

Narazie zreanimowałem sobie 7letni akumulator "bezobsługowy" bo juz mi padał pojemnościowo(może tą zimę przelatam) no ale jak spełnić wymagania 14,0-14,4V stosując regulator 14V?

Dlaczego oryginały Bosch,a miały po 14V a Jakieś HUCO TOPRAN HART HELLA mają po 14,5V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj znów wyjmowałem alternator:)

Zdemontowałem regulator 14V BOSCH a zamontowałem 14,5V HUCO(ceniony zamiennik).

Teraz jest gites.

Napięcie na alternatorze 14,52V

Na klemach 14,40-14,44V

Ze światłami 14,38V

+dmuchawa na 4 14,32V

+ogrzewanie szyby 14,10V

Absolutne wszystko 13,20V

Kupiłem też nowy akumulator VOLTMASTER 80Ah 700A więc zima mi nie straszna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i do tego przeczyściłem wszystkie łączenia przewodów masowych i plusowych.

Masa na łapie silnika,na podłużnicy,klema,biegun akumulatora.

Plus na alternatorze,na rozruszniku,klema,biegun akumulatora.

Na łapie silnika masa była fest zapyziała a plus najbardziej na rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Siemka!

Żeby nie zakładać nowego tematu, to piszę tutaj :)

Możecie polecić jakiś zakład, który zajmie się najpierw diagnozą a potem regeneracją alternatora lub rozrusznika? Albo to i to :4:

Z jakimi kosztami trzeba się liczyć w przypadku regeneracji jednej i drugiej części?

Chodzi mi o zostawienie auta i niech oni wyciągną części, naprawią i zamontują ;)

Ja nie mam czasu na zabawę z tym.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...