Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko! Problem pojawił się wczoraj rano gdy odpalałem auto do pracy. Oczywiście był zimny silnik. Po odpaleniu wyciekł mi płyn chłodniczy z miejsca zaznaczonego na żółto. Była to znikoma ilość jak na moje oko z 150-200 ml ale pewnie będzie gorzej jak zostawie to samemu sobie...

Co może być przyczyną? Tam jest uszczelka przy tym łączeniu z chłodnicą i wymieniać ją?

uszczelnić w jakiś sposób?

czy w ogóle zbiorniczek wymienić?

A i dlaczego akurat zaraz po odpaleniu przeciekło? Zdarzyło mi sie to 2 krotnie na zimnym silniku. Gdy jest gorący nie cieknie w ogóle.

[ATTACH=CONFIG]18167[/ATTACH]

Prosim o pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy zbiorniczek nie pęknięty, jak nie to uszczelke wymień

ps. co sie dzieje z tym chłodzeniem w bmw zimą? widze że to masowy problem, u mnie też ubyło i plamka w garażu.... trzeba będzie się przyjrzeć skąd ucieka

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro bede z tym walczył. Tylko warunki niesprzyjające bo od ciemnego rana do ciemnego wieczora w pracy jestem a garażu brak hehe:d ale blisko biedronka i rozgrzewacze w niej hehe%%

A w jaki sposób go wyciagnąć?

Odkręcić te 2 śruby na górze przy korku i wyjąć po prostu?

Ile mi sie płynu wyleje? tylko zawartość zbiorniczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mi się to zaraz przeciągnęło ale:

RealOEM.com * BMW E34 525i Radiator

dolny D=77mm a górny D=14,5mm.

Na zimnym silniku.

1.Odkręć korek chłodnicy (7)

2.Odkręć odpowietrznik (8) ale całkowicie

3.Spuść płyn chłodniczy.

Pod zbiorniczkiem jest korek zwykle niebieski.Płyn zleci ze zbiorniczka,z rurki wychodzącej z boku przy dnie pod zbiorniczkiem i chłodnica opróżni się jakieś 5cm od góry.

4.Odkręć dwie śrubki na imbusa (6)

5.Zdejmij osłonę (5)

Istotna sprawa to błąd jaki jest na rysunku a mianowicie nie pokazano króćca ,który wystaje ze zbiorniczka na ściance od strony chłodnicy.To króciec dla tego małego otworka przelewowego widocznego od środka zbiorniczka na górze.Jest to jedyne połączenie wodne chłodnicy ze zbiorniczkiem i tam właśnie jest oring górny D=14,5mm.Tymczasem oring górny pokazano na rysunku jakby był uszczelnieniem dla otworu korka głównego,którego średnica to na oko jakieś 35mm także taki błąd się im wkradł.

Króciec jest niewidoczny gdy zbiorniczek jest zmontowany z chłodnicą dlatego po odkręceniu osłony (5) nie wolno kiwać zbiorniczkiem na boki a tylko wyciągać go do góry zachowując pion żeby go nie złamać.

Zbiorniczek umyj jakimś wyciorem to ocenisz czy pęknięty(obstawiam że jest cały).

Wymień dolny oring i ten mały na króćcu.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Dlaczego nie cieknie jak jest gorący?

Wszystko puchnie i się doszczelnia pozatym ciśnienie jakie utrzymuje korek to 2,0bara więc zbiorniczek dociskany jest do oringa a ten do ściany podstawy dla zbiornika.

Duże znaczenie ma korek zbiorniczka.Jeśli nie utrzymuje 2 barów to doszczelnienie jest mizerne.Pomijam fakt że temperatura wrzenia płynu spada i łatwo silnik zagotować.

Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa.

Edytowane przez Dziki
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 lat później...
Dnia 30.01.2012 o 23:23, Dziki napisał:

 

Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa.

 

Czołem!
Sory, że odgrzewam kotleta, ale u mnie podobnie lubi się ulać ni z tąd ni z owąd (2 tygodnie stał, zmiana ciśnienia i teściu mi zdjęcie śle, że coś się zsikało mi w aucie :icon_lol:). Z początku myślałem, ze to cieknie z ukręconej śruby odpowietrzenia, ale auto nie jeżdżone, więc raczej to nie to (śruba też kupiona, czeka na mój powrót do kraju). No to zapytuję Dzikiego (zacytowałem, żeby powiadomienie o odgrzaniu tematu się pojawiło), czy ten oring mały na zdjęciu poniżej, to ten sam, co na rysunku (4) i czy masz może informacje, czy w przypadku oringu (3) zamawiać trzeba 2 sztuki, czy w zestaw wchodzą od razu dwie uszczelki?

Pozdro!

1410.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...