Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niestety nie nacieszyłem się zbyt długo bezawaryjnościa. Obroty falują od około 500 do 2 000 i stale świeci się kontrola trakcji przy czym włącznik/ wyłącznik ASC nie reaguje, a auto to istna karuzela. Szarpie cały czas i stuka na tyle o prędkości do 30 km/h nie wspomne.

Kontrolka "check engine" czy jak to sie nazywa także się świeci z kontrolką EML.

Co zalecacie zrobić z tym wszystkim? Jak na razie domowymi sposobami oczywiście. Mechanik to ostateczność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

domowe sposoby to sprawdzenie całego dolotu jesli chodzi o falowanie a z całą resztą proponuje podłączenie pod kompa...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to grubo narobione...

Falowanie obrotów może być spowodowane:

- silnik krokowy

- regulator ciśnienia paliwa

- pompa paliwa

- vanos a dokładniej uszczelki

- odma

- dolot

Check engine najczęściej się wyświetla gdy:

- leży przepływka (co może też wpływać na obroty biegu jałowego)

- nieszczelny dolot

- sondy lambdy źle działają i reguluja złą mieszankę paliwa.

EML... tutaj nie mam pojęcia bo nigdy nie miałem styczności z silnikiem który miał takie błędy

Trakcja może Ci się świecić bo któryś czujnik nie działa tak jak trzeba lub w którymś kole masz za mało powietrza. W najgorszym wypadku leży moduł trakcji, ale to mało prawdopodobne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość dirty.73

EML to właśnie błąd przepustnicy,check engine zapala się przy nieprawidłowej mieszance,wszystko do kupy-przepustnica może powodować te wszystkie szarpania,skakania itp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wszystko do kupy-przepustnica może powodować te wszystkie szarpania,skakania itp
No to jest bardzo prawdopodobny scenariusz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak jest uwalony krokowiec to w e46 świeci też sie trakcja a jak masz silnik m54 tam juz jest pedał elektryczny to pomaga adaptacja przepustnicy w inpie miałem taki przypadek kilka razy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no i sytuacja robi się jeszcze śmieszniejsza. po nocy w ciepłym garażu auto żyje. cały dzień jeździłem i nic sie nie dzieje. nawet check zgasł. poczekam az znowu sie zacznie bo komputer teraz siedzi cicho. nie pokazało błędów. a obroty stoja równiutko jak w książce to nic rozbierac nie bede. poczekamy jeszcze troche. znowu bedzie musiała postac na służbie w mrozie i wilgoci. może to jest powodem. okaze sie po jutrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość dirty.73

być może syf na przepustnicy przy minusowych temp blokuje ją-wniosek-wyjąć/wyczyścić/założyć/cieszyć sie:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no i 24 h służby i trzymania auta na mrozie cisza. także chyba sobie jeszcze odpuszcze szukania dziury w całym. nieopatrznie zalałem benzyne na Auch. a podobno średnio jakościowo paliwo mają. sam już nie wiem. na razie poczekam.

dzieki wielkie za pomoc na razie. a jak problem wroci to zacznie sie lawina pytan co gdzie odkrecic :)

pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no i wróciło. ale tym razem komputer wyłapał co to są za błędy. niestety okazało się, że to przepustnica. osobiście nie wiem jak sie do tego zabrać dlatego w sobote Bunia jedzie na warsztat. oby czyszczenie pomogło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
    • Przez bullit87
      Więc witam...
      Postaram się opisać problem tak dokładnie jak się da od dnia pierwszego.
      Jest on związany z silnikiem n46b20
      Moja kobieta zostawiła kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon na całą noc więc bateria padła. 
      Rano przez telefon powiedziała mi jaki problem po czym powiedziałem jej żeby połączyła prostownik i po problemie... Nie mogła znaleźć punktów pod maską więc powiedziałem żeby podłączyła się do akumulatora.  Powiedziała że bezpiecznik na prostowniku wyskakuje więc powiedziałem żeby to wcisnela.  Zrobiła to kilka razy ale okazało się że dzieje się tak przez kluczyk w stacyjce i włączony zapłon. 
      Udało się auto odpalić no i poszła do pracy jak przecinak. 
      Zadzwoniła znowu i mówi mi że coś się dziwnego dzieje z autem.
      No i miała rację. Opisał bym to wypadaniem zapłonu Ale tylko w trakcie opadania obrotów. Zabrałem więc auto na kompa i wyszło... 
      Sondy lambda przed katem (To był błąd który co jakiś czas wyskakiwal)
      Czujnik temperatury w przepływomierzu 
      Aktywator valvetronic 
       
      Więc wymieniłem sondy, aktywator i czujniczek. Przyuczylismy wszystko i doskoczyl błąd przepustnicy...
      Ehh też wymieniłem...
      Znowu przyuczanie i...
      No właśnie... 
      Zapłon nadal wypada.
      W trakcie wypadania zapłonu średnie spalanie na zegarkach szaleje... 
      Wszystkie rurki od powietrza są szczelne. 
       
       
      Tak to wygląda... 
      Moment w którym obroty opadają pomału wywołany jest delikatnym zdejmowaniem nogi z pedalu gazu.
    • Przez qlas00
      Czołem Maxbimmery !
       
      Mam pytanie,
      Na angielskich forach wyśledziłem,że dokładane kamery do radia multi android mają funkcje wyświetlania trasy z uwzględnieniem skręcenia kierownicy.
      Ktoś kojarzy gdzie można włączyć tą opcję? Obszar cofania tzn pole czerwone,żółte, zielone mam włączone a jak ustawić,żeby było ruchome tak jak skręcam kierownicą ?
      Poniżej przykładowa grafika

    • Przez Daniel 1122
      Witam wszystkich!Jestem z Wrocławia. Potrzebuje garażu z kanałem albo najazdu na 1-2 dni,chciałbym wymienić poduszki silnika oraz olej w skrzyni. Mogę zapłacić za taką usługe albo postawić dobre piwo!
      Dziękuje!
  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.