Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Odpowietrzanie układu chłodzenie M52tu


dduban

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź dobrze zbiorniczek wyrównawczy, on często lubi pękać. Dodatkowo wszystkie elementy elastyczne układu chłodzenia. Często wyciek jest tak niewielki, że nie widać go pod samochodem po postoju. Co do odpowietrzania wszystko jest ładnie opisane krok po kroku w "Sam naprawiam", strona bodaj 28-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek mam nowy.

Mysle ze odpowietrzylem dobrze. Ale, jak jest z wezami. Ten ktory wchodzi do termostatu od gory jest cieply i miekki ten ktory wychodzi z termostatu jest zimny i miekki. Jak to jest? Sprawdzam nie te weze? Powinny byc twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by byly twarde to by znaczylo, ze jest zapowietrzony uklad. A skoro sa miekkie to raczej jest odpowietrzony. Obejrzyj weze czy nie sa sparciale gdzies w okolicach opasek itp. Moze sie saczyc i zanim wycieknie pod auto to wyparuje pod wplywem temperatury pod maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by byly twarde to by znaczylo, ze jest zapowietrzony uklad. A skoro sa miekkie to raczej jest odpowietrzony.
Co za bzdura lolol

Kolego sprawdź wąż między silnikiem,a scianką grodziową u mnie tam był lekko uszkodzony wąż.Wyciek nie był widoczny na postoju,a w czasie jazdy płyn uciekał.

Odpowietrza się najlepiej jak przód stoi lekko do góry,ogrzewanie na max temperature nawiew na 1 kreskę w klimatroniku.

Cieżko będzie zimą chyba,ze masz ciepły garaż aby pożądnie motor rozgrzać...

A jaki korek kupiłeś 1.4bara czy 2bary bo są różne.Jak u siebie wymieniałem to nie zwracałem uwagi :) Ciekawe jaki ma być w e39 2.5 benzynie ?

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże i łaczenia są szczelne.

Nowy objaw :)

Strasznie wolno się nagrzewa. po przejechaniu 15km miałem dopiero 90stopni na tescie 7.0

Co się znowu mogło stać?

Termostat ma półroku. visco raczej sprawne. pompa wody ma pólroku.

Czyzby został jakiś pęcherz powietrza?

Edytowane przez dduban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no termostat nie ma elektroniki kolego więc błęu nie będzie :) Co do korka chłodnicy w benzynowych Bmw powinen być na ciśnienie 2bary.

Powiem Ci,że Ja mam sprawny termostat i aby zrobił się pion jak jest zimno to ok 8-10km trzeba przejechać poza miastem przy obrotach 2-2,5tyś.

Jak tam pompa wody sprawdzałeś ?Co do termostatu to przy takich temperaturach normalne,że powoli się grzeje dodatkowo włączasz ciepły nawiew to ciepło z silnika zabierasz...

Spróbuj jak się nagrzeje w pion stanąć gdzieś w ciepłym garażu tak aby przód stał nieco wyżej i sprawdź czy nie pójdzie powietrze z odpowietrzników.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie chciałbym dołączyć sie do tematu układu chłodzenia. Mam taki problem jestem świeżo po wymianie zbiorniczka wyrownawczego płynu chłodniczego i zauważyłem że po naciśnięciu pedału gazu na obroty rzędu 3-5 tys obrotów i puszczeniu go słychać jakieś przelewanie się płynu pod tapicerka. Czy to jest normalne? Druga sprawa jest taka, że przed wymianą i również po wymianie zbiorniczka nadal słychać takie głuche systematyczne stukanie. Taki krótki dźwięk puk i jest on tylko w trakcie postoju. Pukało tak jak brakowało płynu w układzie i nie wiem co to może być. Silnik m54b22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M52 w sumie to odpowietrza się samo, nie wiem w czym macie problem, sprawny układ: odkecasz korek wlewu, odkręcasz odpowietrznik, lejesz plyn do maxa(po zlaniu chłodziwa z układu), zakręcasz obydwa korki. Odpalasz silnik i co jakis czas gasisz, ukręcasz lekko odpowietrznik i upuszczasz powierza - i tak do ok 50 st C. Powyżej tej temp. to juz głupota bo można sobie ryjek poparzyć. Jak auto wychodzi powyżej niebieskiej kreski mozna pogazować do 5tyś rpm. OGÓLNIE M52 odpowietrza się obrotami. Lekko silnik ostygnie i ukręcasz odpowietrznik i upuszczasz powietrza. Jedziesz w trasę robisz kilka km. sprawdzasz stan, dolewasz i zapominasz o układzie chłodzenia. W sprawnym układzie tak mniej wiecej to wygląda.

Stukanie - elektrozawory, norma w każdej leciwej BMW do olania.

Odgłoś przelewania, powietrze w układzie - dac po obrotach i pobawic sie odpowietrznikiem, sprawdzic korek w chłodnicy.

Dla dociekliwych, można upuszczać powietrze przez poluźnianie obejm na przepustnicy, wąż przy chłodnicy, posiadacze LPG przy reduktorze. W Beemkach odpowietrzanie to tylko formalność.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ponieważ ciśnienie się robi jak silnik gorący :) Jak kolega ponury napisał można gorące auto przegonić do 5tyś kilka razy potem sprawdzić jak będzie powietrze to płyn pójdzie w dół i dolejesz do max jak przestygnie.Jak na ciepło odkręcasz korek to bardzo powoli aby się nie poparzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za rady ale problem jest nadal. Plynu ubywa, wszedzie sucho. Bylem dzis na kanale. Objawow uszkodzonej glowicy i uszczelki nie mam. Ogrzewanie w normie. Wg. Realoem sa jeszcze jakies dwa weze pod kolektorem ssacym. Sprawdzic je? Bo juz nie mam pomyslow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto jest tak,że tylko w czasie jazdy płyn ucieka miałem tak z tym wężem co idzie z tyłu po prawej stronie(wchodzi do auta).Dopiero po przyduszeniu go palacami sączyło się z niego.Może u Ciebie podobnie jest...Pojeździsz to ciśnienie wypycha płyn,może nawet nie cieknąć na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...