Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M50B25 Bosch motronic 3.1 - grzanie sondy


Szpadyzor71

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!

Problem jest następujący. Potrzebowałbym informacji na temat grzania sondy w tym silniku.

1. Jak sprawdzić, czy grzanie sondy śmiga? Komputer to pokaże? Jak tak to jaki soft?

2. Czy da radę sprawdzić grzanie sondy bez komputera? Miernik lub coś takiego? Jeśli tak to jak to zrobić. :)

3. Możliwą wadą mogą być:

a) uszkodzony przekaźnik od grzania sondy

b) uszkodzony komputer

4. co do punktu b, czy mamy jakiegoś magika który potrafiłby taki komputer rozmontować i ewentualnie pod tym kontem (grzanie sondy) naprawić? Podobno te kompy nie należą do tych świetnie dostępnych i tanich, a jak się pojawią to ceny jak za zboże...

5. Czy w tym silniku grzanie sondy jest sterowane przez komputer czy po prostu grzeje ją cały czas?

6. Generalnie jak zawitam do domu to przeglądnę wszystkie schematy jakie mam, ale teraz mnie naszła taka refleksja w pracy dlatego pytam. :)

Cały problem polega na tym, że dopóki silnik się nie nagrzeje to obroty na jałowym lekko falują, dodatkowo auto się dławi na LPG (na benzynie jest miód malina) i więcej pali dlatego moje podejrzenie kręci się wokół sondy. Jakiś miesiąc temu jadąc do gazownika (30km za Wrocław) wstąpiłem po drodze do CzakSa, podpiął kompa i komputer pokazywał, że sonda uwalona (chociaż była zmieniona na nówkę), zajechałem do gazownika u niego sonda pracowała prawidłowo. Pogrzebałem na necie, parę osób ma podobny problem i buja się z tym już dłuższy czas. Na 5er ktoś nazwijmy to "połowicznie" rozwiązał problem, wstawiając przekaźnik, który po każdym wyłączeniu resetuje kompa do ustawień fabrycznych. Nie hejtuje tego zbytnio bo kulając się z tym problemem np pół roku, jeżdżąc po mechanikach i słuchając rad wymień pan pół auta człowiekowi ręce opadają. Ale dobrze byłoby zrobić to jak trzeba. Pytanie teraz, czemu komputer może tracić taką informację o grzaniu sondy?

Wszystkie rady mile wskazane. :) Chyba czas wreszcie zaopatrzyć się w interfejs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpady dużą kwestią jest interpretacja wyników diagnozy kompem.

Błędów dotyczących składu spalin w którym pojawia się słowo sonda lambda jest sporo i nie każdy dyskwalifikuje sondę.

Grzanie sondy to jakieś 2-5minut-potem nawet jak jest grzałka walnięta to spaliny są już na tyle ciepłe że pomiar jest właściwy zakładając wadę tylko grzania.

Możesz zmierzyć sobie rezystancję samej grzałki od 3 do 5 kohm żeby odzielić układ grzania na grzałkę i całą resztę.

Dla pewności przed uruchomieniem zimnego silnika zmostkuj przekaźnik grzania sondy lambda i odpal normalnie.

To co nieco podpowie bo narazie nie dokonywałeś pomiarów na wyjściu z DME (-) sterowanie na cewkę przekaźnika grzania sondy??

Uściślijmy:

Wyłączasz LPG i zimny silnik startujesz na Pb,silnik pracuje dobrze od zimnego do ciepłego w pełnym zakresie temperaturowym.

Opcja startu z LPG w automacie-silnik startuje na Pb i jest ok aż do momentu przełączenia na LPG.

Potem falowanie aż do temperatury gdzie masz tzw pion?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie taki temat znalazłem na 5er:

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=10364

wydaje mi sie on sensowny.

Tak jak piszesz, na benzynie ok, na auto gazie falowanie az do zagrzania.

Z tym przekaźnikiem muszę powalczyć.

A pod kompa chciałem podłączyć bo wydaje mi sie ze sporo pokaże.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały problem w tym ze on jest 30km od wrocka, a ja auto mogę maksymalnie zostawić rano i wieczorem odstawić. Wiec pewnie jak znajdę chwile czasu to podstawie go do Ciebie Domel co byś mi zerknął. Podaj nr tu czy na pw to może w tym tygodniu bym jeszcze zadzwonił jak będziesz miał luźno. :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna ważna rzeczy, sonda dopóki się w pełni nie nagrzeje po prostu nei pracuje więc rano na zimnym na pewno nie masz korekt po sondzie lambda tylko po temperaturze i przepływomierzu.... Moim zdaniem jest tak jak Domel pisze. Musisz mieć zrobione albo korekty na mapie po temp bo najzwyczajniej masz zbyt ubogą albo zbyt bogatą dawkę paliwa. A to że komp pokazuje że sonda lambda to jeszcze nie wszystko. Błędy trzeba umieć interpretować a nie tylko odczytywać bo takim tropem można pół auta wymienić bez skutku ;)

Zagrzej sobie auto na samej benzynie i zobacz czy kłopot występuje. Jeśli nie to masz odpowiedź: instalacja gazowa rozwala mape benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały problem w tym ze on jest 30km od wrocka, a ja auto mogę maksymalnie zostawić rano i wieczorem odstawić. Wiec pewnie jak znajdę chwile czasu to podstawie go do Ciebie Domel co byś mi zerknął. Podaj nr tu czy na pw to może w tym tygodniu bym jeszcze zadzwonił jak będziesz miał luźno. :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

niestety teraz zamykam robote bede w sierpniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna ważna rzeczy, sonda dopóki się w pełni nie nagrzeje po prostu nei pracuje więc rano na zimnym na pewno nie masz korekt po sondzie lambda tylko po temperaturze i przepływomierzu.... Moim zdaniem jest tak jak Domel pisze. Musisz mieć zrobione albo korekty na mapie po temp bo najzwyczajniej masz zbyt ubogą albo zbyt bogatą dawkę paliwa. A to że komp pokazuje że sonda lambda to jeszcze nie wszystko. Błędy trzeba umieć interpretować a nie tylko odczytywać bo takim tropem można pół auta wymienić bez skutku ;)

Zagrzej sobie auto na samej benzynie i zobacz czy kłopot występuje. Jeśli nie to masz odpowiedź: instalacja gazowa rozwala mape benzyny

A Ty Leo jestes w stanie takie cos ogarnąć, w sensie insalke lpg? Bo właśnie tak jak mówisz, nie chce pol auta wymieniać. Jeśli nie to poczekam na Domela do sierpnia.

Ale i tak mam do Ciebie interes Leo (co byś endoskopem do silnika zajrzał) ale ciagle brak czasu... Może wreszcie sie uda zebrać.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz błąd 70 - short circuit do B- czyli do masy ;)

w naszych sterownikach za sterowaniem grzania sondy odpowiada PIN 37 który podaje masę na przekaźnik pomarańczowy (koloru kabla ze sterownika nie pamiętam ;)). Plus jest podany cały czas - wysterowanie masą idzie z komputera. Sprawdzić to idzie u mnie DIS'em gdzie jest funkcja wykonania testu "heating relay" - jak wszystko działa poprawnie po wysterowaniu z kompa przekaźnik tyka 1s/1s. Dodatkowo można się wtedy podpiąć miernikiem i zobaczyć czy na wyjściu z przekaźnika pokazuje się 12V. Jeżeli tak można sięgnąć po kolektor, rozpiąć sondę, poprosić efendiego żeby dał "dummy" wtyczkę ale zrobić sobie ją ze starej sondy i bezpośrednio na białych kabelkach czyli kabelkach które idą na grzałkę sprawdzić czy pojawia się napięcie a tym samym wykluczyć awarię wiązki do wtyczki. Pomiar sondy tak jak napisał Dziki z tym że wartości są bodajże w Ohma a nie kOhmach ale mogę się mylić ;]

btw. od niedawna mam podobne problemy co opisujesz ;) ale nic więcej nie napiszę w temacie z racji tego że wiedząc że mam ten sam silnik z LPG nie odezwałeś się ;)

prawdopodobnie też mam u******loną sondę skoro wiem o tym i jest to nowy BOSCH który jak widać jest ch.. warty.

1. tak, tylko DIS bo nic innego nie łączy się z tym kompem

2. tak miernikiem

3. Możliwą wadą mogą być:

a) może być

b) może być jeżeli nie daje wysterowania z pinu 37

4. nienaprawialne, ewentualnie stała masa albo jakaś czasówka na osobnym układzie

5. sterownikiem silnika

6. kto pyta nie błądzi ;)

P.

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem wczoraj, nie odebrałeś, pisałem nie odpisales. :-P

Wiem ze masz ten sam problem bo kiedyś gadaliśmy i mówiłeś wiec dzwoniłem żeby Ci powiedzieć ze mam na to pomysł i wpadlbym co by Cię poprosić żebyś podpial kompa. :D wtedy może uda sie oba zdiagnozować. Co najlepsze to Juve ma ten sam problem i jeden gość z 5er tez, on to załatwił połowicznie tak jak pisałem.

Dziwne ze w kilku autach ten sam problem...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpadyzor Ty nie masz tego DME o którym mowa w temacie z 5er.

Ceny zatem są nieco inne i dostępność jest na normalnym poziomie.

Albo na szybko sprawdzasz DISem czy przekaźnik cyka.

Albo wyciągasz przekaźnik razem z podstawką i podpinasz się W jego podstawce pod sterowanie masą z DME zwykłym miernikiem a sprawdzasz czy jest ta masa(w czasie tuż po odpaleniu zimnego silnika)

po tych opcjach masz albo jest masa albo nie ma(przy samym przekaźniku)

Jeżeli jest masa to DME kabel i podstawka są OK i trzeba lecieć dalej czyli przekaźnik,kabel do grzałki (białe) i oporniść grzałek.

Jeżeli nie ma masy w podstawce to cofasz się do kabla i pinu w DME.

Algorytm jest prosty i najzwyklejszym miernikiem jesteś w stanie sobie to ogarnąć w kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś przyjechać i co :)

Dziki nasze sterowniki są drogie niestety :( poza tym jest dużo od E36 ale to nie jest dobry wybór ponieważ pomimo że sterownik jest niby ten sam, bo ten sam numer itp. to mapa jest inna pod E36 które jest lżejsze ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efendi swojego "chipa"z mapami można wyciągnąć z płyty ze swojego i wsadzić do drugiego wtedy bazowo pudełko jest z np e36 a mapy dalej swoje z M50b25 pod e34;)

sam śmigałem na DME z e34 BOSCH ....402,403 i 405 a to z b20 a to b25 bez wyjmowania map i ...nie wyczułem różnicy na pedale i spalanie na sondzie zewnętrznej na tym samym poziomie (HC i stosunek lambda)więc twierdzę ,że dawki jakoś specjalnie nie zmieniło z tą tylko różnicą,że nie sprawdzałem korekt po sondzie lambda.

W każdym razie dało się całkiem dobrze jeździć więc gdyby zaszła potrzeba to wstawiałbym tańszego DME i zmieniał na swoje mapy.

Najpewniej przelutowałbym wszystko na ścieżce pinu sterowania przekaźnika lambdy.

Nigdy nie zwracałem uwagi na pin grzania ale pewnie siedzi tam na wyjściu jakiś tranzystorek za 2PLN;) jak przy cewkach;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efendi swojego "chipa"z mapami można wyciągnąć z płyty ze swojego i wsadzić do drugiego wtedy bazowo pudełko jest z np e36 a mapy dalej swoje z M50b25 pod e34;)

Dziki --> a widzisz tego nie przewidziałem, ale to pewnie tylko dlatego że nie rozbierałem jeszcze ECU :D ale spokojnie ;]

Szpadi --> tak jak widziałeś na diagnozie, błędu sondy nie masz, sprawdzałem później u siebie i działa tak samo czyli na tyle na ile DIS pozwala sygnał sondy skacze od 0,1 do 0,9 V zarówno na benzynie jak i podtlenku propan butanu ;). Zaciekawił mnie jednak u Ciebie ten TPS czyli Throttle Position Sensor czyli czujnik położenia przepustnicy ;). Do rzeczy:

poniżej masz screenshota z DIS'a gdzie w czerwonym prostokącie zaznaczyłem wartość wysyłaną przez czujnik - w momencie screnshota była 0,6V ale później jak widziałeś czy tam wcześniej było 0V

GUJd3mm.jpg

otworzyłem sobie schemaciki elektryczne, oryginalne BMW Bawaria z lat naszych pojazdów i według tego wartość dla TPS'a powinna zawierać się miedzy 0,4 - 4,2V

SFQDAw7.jpg

Zatem u Ciebie ten czujnik wariuje tzn raz działa a raz nie co też może jakoś wpływać na pracę pojazdu.

Masz trzy prawdopodobieństwa:

- coś z kablami do TPS'a bo widziałem że wtyczka jest zmęczona,

- zabrudzony, odkreć tam są 2 torx'y i "wyliż" :D

- uszkodzony = wytarty, bo on się raczej wyciera, używka na Allegro nie jest droga :)

Sprawdzałem u siebie to u mnie wartość na jałowym stoi na 0,4-0,5V.

P.

Co do pracy na LPG to jeżeli jesteś pewny że:

*nie ciągnie Ci nigdzie lewego powietrza np:

- z racji tego że masz świeży gaz to na wężykach między wtryskiwaczami a kolektorem,

- rura przepływki + przewody odchodzące czyli do regulatora biegu jałowego i odma do pokrywy zaworów,

- wężyk podciśnieniowy kolektor-serwo,

- wężyk podciśnieniowy kolektor-regulator ciśnienia paliwa,

- niektórzy też piszą ze bagnet i uszczelka korka oleju...

*i dodatkowo

- opór zmierzony na cewkach pomiędzy 1 i 3 (skrajnymi) pinami wynosi od 0,4 do 0,8 Ohma lub kOhma chociaż ten pomiar ****a daje :P

- opór fajek zgodny z tym co na nich napisane czyli 1 kOhm dla *Bosch, 1,7-1,8kOhm dla Bremi, 2kOhm dla Beru - UWAGA !! tutaj jest pewien **** pogrzebany w tym temacie, a mianowicie miałem kiedyś a może jeszcze mam z jedną fajkę BOSCH'owską która jest albo od nowości albo kupiona 10 lat temu o numerze części BOSCH xxx xxx xxx x, Made in Germany z napisem 1 kOhm, kupiłem ze 2 lata temu nowe BOSCH o takim samym numerze z tym że Made in Spain bez napisu oporu, ale według katalogu 1 kOhm. No i w związku ze swoimi przygodami postanowiłem pomierzyć i co - każda ma 2 kOhm, pojechałem do sklepu, poprosiłem o odpakowanie obecnie nowej sprawnej i też 2 kOhm... więc o co chodzi... nie mam pojęcia.

- wymień sobie świece na zwykłe seryjne dwuelektrodowe BOSCH albo NGK albo BERU z przerwą seryjną czyli 0,9 mm. Polecam każde :P jeździłem na BOSCH, później na NGK, na BERU Z116, na BERU Z14 do LPG z przerwą 0,8mm i jeden ch... Teraz mam BRISK'i od Domel'a jednoelektrodowe z przerwą 0,75mm ale tak jak Ci mówiłem idą do mnie już NGK BKR6EK ;) - a poza tym fura chodzi mi tak że moneta stoi :D. Dla gazu piszą że niby co 15kkm się zmienia, ja zmieniam co 20kkm albo troszku poźniej. No i pamiętaj o filtrach powietrza oraz filterkach gazowych od fazy lotnej i ciekłej ;)

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z TPSem miałem inną jazdę na wolnych około 0,47 na max 4,5 ale gdzieś na wysokości 1800 2200 obr/min łapał 0V i też pewnie ścieżki się wytarły;)

Mam zapasową używkę TPSa ale musiałbym ją pomierzyć czy lata w pełnym zakresie to byś miał na sprawdzenie.

Ja z kolei latam teraz na briskach 0,7 i chwalę a wywaliłem Bosch platinium plus bo jednak po 29000 wypaliła się środkowa elektroda na tyle dziwnie że już nic z tym się nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz efendi. Może uda mi się zaglądnąć w tego tps'a w tym tygodniu. Co do świec to poczekam sobie do przyszłego tygodnia, jestem umówiony u Leo na endoskop to sobie na nie popatrzę.

P.S.: jutro rano jak będę jechał do pracy to sprawdzę, czy się nic nie poprawiło bo (tfu tfu odpukać w niemalowane) ale mam wrażenie, że ustało falowanie. :)

P.S.2:

Tak jak pisałem, dzisiaj auto hula jak ta lala. Nie wiem czy to kwestia była tego kasowania błędów (bo chyba kasowałeś z tego co widziałem), czy tego TPS'a, bo wczoraj na początku on nie chodził, dopiero ruszył jak przy nim pogrzebałeś/poruszałeś. Jeszcze sprawdzę czy w kwestii spalania też coś się zmieni, ale to dłuższa chwila. Póki co można uznać, że problem zniknął. Będę jeszcze monitorował i zobaczymy co będzie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Szpady jakieś neewsy w sprawie grzania sondy?

Wykonałeś pomiary?

Mi ostatnio wyskoczyło pare razy Lambda control 1222 i przekaźnik sondy lambda.

Zwykle jednocześnie ale Heating relay niezawsze.

Nie mamy zatem zadnych sprawdzonych informacji kiedy konkretnie ma działać ogrzewanie sondy i jaki są warunki dla DME.

Jeżeli z 5era wykonywał kolega pomiary i powyżej 5000obr/min wyłączało grzanie a tak cały czas działało to można by przyjąć że podawanie niezależnie od DME (-) na cewkę przekaźnika grzania sondy nie powinno szkodzić samej sondzie.

Myślę nad zbudowaniem układu na niezależne grzanie sondy bez wiedzy DME aż do momentu pionu dla temperatury sygnalizowane kontrolką w liczniku.Następnie przejście w stan zależny od DME.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki,

jakiś czas temu jak rozgryzałem trochę ten temat dotyczący grzania sondy, do przeczytałem gdzieś w internecie w kilku niezależnych miejscach że przyczyną w kilku przypadkach był uszkodzony sterownik silnika a konkretnie brak sygnału masowego z PIN'a 37 dla Motronic 3.1 (bez vanosem) lub też PIN'a 38 dla DME 3.3.1 (vanos).[ATTACH=CONFIG]38806[/ATTACH]

U mnie teoretycznie to działa, bo DIS'em mogę wysterować przekaźnik i cyka. Nigdy co prawda nie miałem czasu żeby podpiąć komputer na zimnym aucie, wejść w LiveData i patrzeć czy już grzanie sondy trybi. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd sondy z opisem "short circuit do B-" czyli zwarcie do masy. Zatem albo nowa sonda ma jakieś wewnętrzne przebicie, albo przewody z PIN'u 70 i 71 zwierają mi do ekranu - bo niestety mam tą wtyczkę od instalacji silnika roz******loną po poprzednim ownerze :D

a tak btw, może macie kawałek starej wiązki silnikowej a konkretnie gniazdo sondy + 10 albo więcej cm przewodu :D

Pomysł z dodatkowym układem nie jest zły tyle tylko że dobrze by było poznać przyczynę dlaczego tak się dzieje i naprawić na oryginał.

[ATTACH=CONFIG]38807[/ATTACH]

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nic nie zrobiłem, efendi przyjechał podłączyl kompa i ewidentnie sonda działa. Aha, zamienił miejscami przekaźniki od sondy i pompy bo były zamienione. Ot taka jego magiczna ręka. :D

A temat falujacych obrotów, tak jak juz pisałem w którymś temacie załatwiło podniesienie temp przelaczenia na gaz o kilka stopni.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszenie temp przełączania to i owszem ale to nie zmienia faktu że nie wiele wiemy o algorytmie dla kontroli układu cewki przekaźnika grania sondy lambda.

Póki jest jeszcze zimno to sprawdzam po każdej trasie "od zimnego" startu testy CHECK ENGINE i nie zawsze mam tą 1222 lambda kontrol.

Zawsze jak wystąpi to wahnie na wolnych z dwa razy obrotami więc ewidentnie mieszanka.

Grzanie sondy będzie trzeba przetestować podając masę na cewkę zamiast czekać na masę z pinu DME.

Obawiam się efendi że nie poznamy do końca algorytmu dla masy z tego pinu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi w jaki sposób DME "widzi" układ właściwy ogrzewania sondy lambda-ze schematów wynikałoby ,że...nie widzi.

Widzi tylko cewkę przekaźnika i ewentualnie ma jakiś układ kontroli zadziałania cewki przekaźnika.

Przewody grzejne są :jeden na 12V+ ze styku 87 a do 30 podpięte 12V+ po przekaźniku dla samego DME następnie drugi na masie nie układu wydechowego poprzez gwint sondy a wracaja wtyczką sondy lecz DME tego nie widzi.

Czyżby kaszaniły INPUTy np raz na jakiś czas fisiuje rezystancja na czujniku powietrza dolotowego lub temperatury silnika dla DME.

Wtedy powiedzmy po Przepływce i dolotowym OK a np. Temp dla DME krzyczy że ustwione jest 80st.C jak dla ciepłego a faktycznie jest zimny jak lód.Czy wynikiem błędu heating relay jest konflikt INPUTów w algorytmie postępowania?-skoro układ wykonawczy ogrzewania sondy jest sprawny.

Podanie(-) na przekaźnik powoduje rozgrzewanie sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki, też już to kminiłem kiedyś i jest dokładnie tak jak napisałeś.

DME nie ma żadnej kontroli w sensie widzialności grzałki sondy. Plus roboczy na grzałkę idzie z "Front Distribution" poprzez przekaźnik DME do przekaźnika sondy. Przekaźnik DME jest niezależny, musi działać bo jakby np. styk 87 był "uszkodzony" to nie dał by prądu na sekcję A a co za tym idzie nie było by prądu tzn. + na wtryskiwaczach benzynowych itp.

[ATTACH=CONFIG]38918[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38919[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]38920[/ATTACH]

Podejrzewam że nawet jakbyś sobie założył sondę bez grzania to na zimnym mógłbyś złapać błąd ale później na rozgrzanym po skasowaniu odpalił auto na ciepłym kiedy sonda już nie potrzebuje grzania to mógłbyś jeździć i jeździć.

Ja sądzę że jest to normalna czasówka --> temperatura silnika po czasie. W BMW wyznaczyli pewnie na podstawie testów tą zależność np. jak silnik ma już 70°C to grzanie sondy można OFF. Nie doszukiwał bym się tutaj jakieś skomplikowanej elektroniki i kontroli. To tłumaczyło by może trochę drgawki silnika jakie dostaje kiedy nie jest jeszcze w pełni rozgrzany - DME gasi sondę za wcześnie i silnik go delikatnie podlewa przez chwilę. Nie wpływa to na korekty ale za to potrafi zabujać. Ja np. taki objaw obserwuje zimą, latem niet. Co tu może wariować ciężko stwierdzić.

Ja u siebie w zasadzie nigdy nie miałem błędu przekaźnika sondy --> a zakładam że to może wykryć podając sygnał z pin'u 37 i w odpowiedzi dostając "zwarcie", bo fizycznego braku pewnie też nie wykrywa. U mnie czasami wywala błąd:

70 Oxygen Sensor z wyjaśnieniem "Short circuit to B-" --> więc albo zwiera na sondzie tzn przebicie z z pin 70 i 71

Jak miałem problemy z LPG to był ten wyżej i ten poniżej :D

201 Oxygen Sensor Control Limit z wyjaśnieniem mieszanka za uboga lub za bogata i komp za chu... nie może jej zmniejszyć lub zwiększyć. TEN BŁĄD NIE JEST POWIĄZANY Z GRZANIEM SONDY !

Dziki, jakie Ty masz u siebie błędy związane z sondą ?

Odpalałeś kiedyś auto z podpiętym DIS'em i podglądem parametrów ?

Jak dysponujesz jakimś czasem i ochotę to zawsze można się spotkać, pogadać, kompem pobawić w jakiś dogodnie wspólnie dobrym miejscu na Swojcu :)

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...