litrer90

drgania podczas jazdy przy 100-120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj mechanik wymienił mi tuleje wahacza przedniego na meyle hd+ lewy cały drążek kierowniczy.. natomiast dzisiaj została ustawiona zbieżność przodu na warsztacie coś tam gadali +3 -4 tzn przykładali takie coś na koła i jeden mechanik patrzył z jeden strony a drugi z drugiej a na tylnym kole była jakaś tablica z numerami i tak ustawiali laserowo w czym problem to jeszcze przed wymianą tulei

jak zmieniłem opony z zimowych na letnie.. to podczas jazdy zaczęło drgać kierownicą... przemieniłem tylne na przód i drganie o 80% ustało... ale teraz na nowych tulejach jest taki efekt:

do 90km/h nic cisza.... ale od 100km/h do 120km/h kierownica wibruje jak nie wiem co PODCZAS JAZDY mechanik mówi bym jutro przyjechał by sprawdzić koła tzn wyważyć jeszcze raz... co to może być..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej właśnie wyważenie kol. Wychodzi ono właśnie przy takich prędkościach. Sprawdź tez czystość przednich piast, mogą być delikatnie zabrudzone.

...by Tapapapapatatalaka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

aha okej to jak moge jeszcze spytam jeśli jedno koło było zle wyważone dokładnie tylne.. to czy tylne koło może mieć wpływ na wibracie podczas jazdy? czy tylko przednie koła?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tylnego kola na kierownicy nie poczujesz ;) ogólnie na wibracje samochodu przy tych prędkościach może miec wpływ jeszcze np. podpora wału

...by Tapapapapatatalaka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ma nie wywazone bo jak dał z przodu do tyłu to o 80% ustało, wieć musialo byc kiepsko z tym kolem, więć może nawet z tyłu dawało na przód drgania.

Ale zalozylbym jeszcze raz na zimowki i przejechal sie i zobaczyl co sie dzieje. Jak na zimowkach tez bije, to znaczy, ze cos w zawieszeniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam kola wyważone dobrze

koła zamienione wszystkimi kombinacjami i w każdej kombinacji jest wibrowanie kierownicy od 100 już całkowicie w górę..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może masz cos jeszcze wyrabanego w zawieszeniu. Wymieniłes tuleje, więc moze znalazło sobie inne słabsze miejsce i tam sie poddaje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Piasty masz czyste?

...by Tapapapapatatalaka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

piasty świecą sie jak psu.. :) no sam juz nie wiem.. no bo co w ciemno ładować kasę? skoro nic nie puka ani nie stuka? np prawy drążek kierowniczy nie ma na prawym kole grama luzu a jest pewnie ori bmw to co wymienić mam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no nic na razie wymienię tarcze na przód bo klocki 1mc temu wymieniłem wiec po co znów klocki

2x tłoczki przednie z gumkami

odpowietrzenie układu

w środę jadę na zbieżność 3D tzn pełną geometrię

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam trasa 390km dzisiaj zrobiona i tak jadąc do 100km/h drżenie kierownicy jest znośne... ale jadąc od 120 w górę kierownica telepocze dość mocno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny przypadek bicie od 100km do 120km/h w moim przypadku winne były opony, miały bicie góra - dół. Jak masz możliwość wrzuć jakieś inne np zimowki przejedz się sprawdzisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wykluczałem podpowiedź o oponach,bo to pierwsze co bym sprawdził...Jeśli kolega nie sprawdzał to radziłbym na wyważarce sprawdzić czy opona "nie skacze" góra dół bo jak było na niej ostre hamowanie to może przez nią właśnie bić.Tak jak kolega Subzero napisał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj na ustawieniu ale niestety nie ustawili bo tylna lewa spręzyna pęknieta i pierw kazali wymienić..

odnośnie wibracji kierownicy na nowo wyważyli koła i ciężarki dali już w środku felg a nie jak wcześniej na zewnatrz ale też nic to nie dało do tego sprawdzili czy podczas wyważania opona nie bije i nie było nic takiego... co lepsze zawieszenie przód i tył igła.. nawet dwukrotnie pytałem się o sworznie na wahaczach sprawdzili powiedzieli IGŁA

to co się dzieje... strach powyżej 130km/h jechać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Człowieku masz pękniętą sprężynę i wyważasz koła lolol Chcesz aby auto idealnie się prowadziło... Porażka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wymień sprężyny i spuść z jednego tylnego koła powietrze...

Opanuj się chłopcze lolol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam przed wymianą tulei na meyle hd(miałem febi wcześniej) drgania były ale o połowę mniejsze.. po wymianie tulei już na meyle hd przód sztywny i teraz kierownica tak drga,że szok.. dzieje się to od 80 do samej góry czyli 120/150 itp

Koła trzy razy wyważane i za każdym razem ok

podczas wyważania poprosiłem by sprawdzili czy opona nie ma bicia góra dół.. nic takiego nie stwierdzili

kolejno wymienione klocki na nowe

tłoczki hamulcowe przednie nowe

tarcze hamulcowe na przód nowe

układ odpowietrzony

co może być nie tak? dodam zawieszenie sprawdzili sworznie na wahaczach itp i wszystko ok przod jak i tył

dodam wydaje mi się,że to nastąpiło po zmianie opon z zimowych na letnie..bo jak wulkanizator zmienił opony i pojechałem w trasę od razu kierownica drzała..

pytam niech sprawdzi wyważanie sprawdził jest OK

następnie zamieniłem tylne koła na przód i drgania o 30% ustały.. zaczynały się od 60km/h a teraz od 80km/h

potem samo z siebie drgania ustały były tylko przy hamowaniu.Po jakimś czasie zrobiło sie tak,że zaczęła kierownica podczas jazdy mocno drzeć

Koła były na różne sposoby przekładne i to samo

opony na przodzie z 2011r tył 2009(letnie)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może opony masz nie równo wytarte? Ja tak miałem u siebie.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić jeszcze: luz na tłoczyskach amorów przód jeśli taki występuje może bić,tak samo jak przy uszkodzonych poduszkach amorów...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
    • Przez bullit87
      Więc witam...
      Postaram się opisać problem tak dokładnie jak się da od dnia pierwszego.
      Jest on związany z silnikiem n46b20
      Moja kobieta zostawiła kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon na całą noc więc bateria padła. 
      Rano przez telefon powiedziała mi jaki problem po czym powiedziałem jej żeby połączyła prostownik i po problemie... Nie mogła znaleźć punktów pod maską więc powiedziałem żeby podłączyła się do akumulatora.  Powiedziała że bezpiecznik na prostowniku wyskakuje więc powiedziałem żeby to wcisnela.  Zrobiła to kilka razy ale okazało się że dzieje się tak przez kluczyk w stacyjce i włączony zapłon. 
      Udało się auto odpalić no i poszła do pracy jak przecinak. 
      Zadzwoniła znowu i mówi mi że coś się dziwnego dzieje z autem.
      No i miała rację. Opisał bym to wypadaniem zapłonu Ale tylko w trakcie opadania obrotów. Zabrałem więc auto na kompa i wyszło... 
      Sondy lambda przed katem (To był błąd który co jakiś czas wyskakiwal)
      Czujnik temperatury w przepływomierzu 
      Aktywator valvetronic 
       
      Więc wymieniłem sondy, aktywator i czujniczek. Przyuczylismy wszystko i doskoczyl błąd przepustnicy...
      Ehh też wymieniłem...
      Znowu przyuczanie i...
      No właśnie... 
      Zapłon nadal wypada.
      W trakcie wypadania zapłonu średnie spalanie na zegarkach szaleje... 
      Wszystkie rurki od powietrza są szczelne. 
       
       
      Tak to wygląda... 
      Moment w którym obroty opadają pomału wywołany jest delikatnym zdejmowaniem nogi z pedalu gazu.
    • Przez qlas00
      Czołem Maxbimmery !
       
      Mam pytanie,
      Na angielskich forach wyśledziłem,że dokładane kamery do radia multi android mają funkcje wyświetlania trasy z uwzględnieniem skręcenia kierownicy.
      Ktoś kojarzy gdzie można włączyć tą opcję? Obszar cofania tzn pole czerwone,żółte, zielone mam włączone a jak ustawić,żeby było ruchome tak jak skręcam kierownicą ?
      Poniżej przykładowa grafika

    • Przez Daniel 1122
      Witam wszystkich!Jestem z Wrocławia. Potrzebuje garażu z kanałem albo najazdu na 1-2 dni,chciałbym wymienić poduszki silnika oraz olej w skrzyni. Mogę zapłacić za taką usługe albo postawić dobre piwo!
      Dziękuje!
  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.