Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Potrzebuje jakiegoś speca od elektryki w E34 Touring


juve_fan

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wszystkim!!!

Piszę z zapytaniem, bo może znacie kogoś, kto mógłby naprawić parę rzeczy związanych z elektryką w moim E34 Touring?

Generalnie chodzi o to, że wywala mi mase błedów na CC, problem ze swiatlami przod, tył, z hamulcami, z czujnikami, nie działające tylna wycieraczka, tylna szyba sie nie otwiera, generalnie wiązka w tylnej klapie do ogarnięcia. Ja po prostu się poddaje i brak mi już nerwow na to.

Mozecie kogos ogarnietego polecic, oczywiscie najlepiej we Wrocławiu? :)

pozdroooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komunikat:

- abblendlicht składają się zaśniedziałe/pęknięte kable przy wtyczkach (żółtych) do świateł mijania

- rucklicht masz zaśniedziałe styki na lampach z tyłu w karoserii + zaśniedziałe/zardzewiałe/za mocno odgięte oprawki żarówek

- kennzeichlicht to samo co wyżej + uszkodzone kable w wiązkach (lewa lampka - lewa wiązka, prawa lampka - prawa wiązka)

- jeżeli nie działa Ci tylna wycieraczka i spryskiwacz jednocześnie to uszkodzony masz kabel brązowo żółty w lewej wiązce

- jeżeli nei działa tylko wycieraczka a działa spryskiwacz to uwalony żółto czarny w prawej wiązce,

- jeżeli nie działa Ci otwieranie szyby to nie pamiętam już dokladnie który to kabel :) a 2 dni temu zmieniałem elegancko całą lewą część wiązki :) na lata Panie będzie działać :)

tutaj masz temat mój sprzed jakiegoś czasu do poczytania, miernik w rękę i się nie poddawaj :D

BMW-klub.pl ? Zobacz temat - [E34] przestała działać tylna wycieraczka i spryskiwacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z tą tylną klapą miałem podobnie,dasz sobie rady,rozetnij tę osłonę metalową wiązki i zobaczysz że tam pewnie kable przetarte.U mnie osłona wyglądała elegancko,żadnych zagięć,przetarć ale jak ją rozciąłem to w środku kable wyglądały jak kaszanka :D.

Osłony żarówek też miałem zardzewiałe,po przeczyszczeniu wszystko git.Efendi Ci wszystko elegancko opisał,bierz kolegę,browara i działać:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą tylną klapą miałem podobnie,dasz sobie rady,rozetnij tę osłonę metalową wiązki i zobaczysz że tam pewnie kable przetarte.U mnie osłona wyglądała elegancko,żadnych zagięć,przetarć ale jak ją rozciąłem to w środku kable wyglądały jak kaszanka :D.

Osłony żarówek też miałem zardzewiałe,po przeczyszczeniu wszystko git.Efendi Ci wszystko elegancko opisał,bierz kolegę,browara i działać:mrgreen:

Ja jak wyciągnąłem wiązkę z lewej strony klapy, to prawie wszystkie kable były sklejone taśmą izolacyjną. Ściągnąłem izolacje i chciałem wszystkie kable polutować, ale na większości z nich w ogóle cyna nie chciała łapać. Zresztą te przewody były prawie, że czarnego koloru. Nie mam pojęcia, czy spowodowane było to tym, że one już tak pordzewiały, czy o co chodzi...

Dlatego też odpuściłem sprawę, bo szlag mnie trafiał. Jakoś to wszystko polutowałem, w stylu "patrz nie dotykaj", zaizolowałem, ale dalej nic nie działa...

Jak będzie ciepło na zewnątrz, to może podejdę do tego dziadostwa po raz drugi, ale na samą myśl już mnie cofa...:bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to już mam tak dosyć tego swojego skurywsyńskiego samochodu, że nie zamierzam nic w nim robić i ******le tą markę po całości. Zatem jak się ciepło zrobi i potnę tą ****ę na żyletki to dostaniesz odemnie działające wiązki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ich nie lutowałem bo też czarne były,oczyściłem papierem ściernym i poskręcałem je ze sobą,każdy jeden zaizolowałem i jeżdżę drugi rok jak na razie.Miała to być prowizorka(rozebrałem w pracy i musiałem skręcić żeby do domu dojechać) ale jak na razie wszystko działa to nie tykam,jak będzie ciepło to może całą wiązką się zajmę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to już mam tak dosyć tego swojego skurywsyńskiego samochodu, że nie zamierzam nic w nim robić i ******le tą markę po całości. Zatem jak się ciepło zrobi i potnę tą ****ę na żyletki to dostaniesz odemnie działające wiązki :D

Teraz nie wiem, czy ironizujesz, czy na prawde do takiego wkur****ia doprowadza Cię Twoja E34 :P

Jedno i drugie bym zrozumiał, bo moja auto też mnie doprowadza czasami do takiej furii, że mam ochote je sprzedać, kupić jakiegoś dupowoza w postaci opla czy fiata i mieć na wszystko wylane. Kupować częsci pol darmo w porównaniu do BMW oraz tankować połowę taniej :P

W kwestii tych kabli, to moze sprobuje najpierw patentem łazika i poczyszczę je oraz na nowo poizoluje :)

Tylko niech się cieplej zrobi, bo nie mam ochoty nawet nosa na zewnatrz wystawiac.

Orientujecie się może które kable, tzn z ktorej strony(od strony kierowcy czy pasazera) odpowiadają za błąd Bremsli. Elektrik, przez ten durny bład manetka od OBC traci rację bytu, gdyż ten komunikat gasnie dopiero po zgaszeniu auta i jego ponownym odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ironizuje tylko mialem atak i brak nerwosolu.

Co do Twojego komunikatu, to szerze nie widzialem jeszcze takiego. Widzialem natomiast bremslicht czyli swiatla hamowania czyli stop ale one sa na budzie (chyba ze masz 3 stop) to na klapie i wtedy moze to byc od tego.

Tych kabli w sensie czarnych to juz nie ruszaj bo to jest ****a warte, nawet jak to oczyscisz drapiac nozykiem to i tak sie nie polutuje bo to juz wszystko zczernialo od wilgoci, zapatynilo sie i nic z tego nie bedzie. Robilem tak 1 raz i wystarczylo to na 2 tygodnie. Pozniej zrobilem na polprofi prawa strone w 2013 i w 2015 na full profi lewa.

EDIT:

już właśnie śpieszę z pomocą jak się za to zabrać.

- wersja profi profi profi

z mojego chomika pobierasz sobie ten plik E34 Touring harness wiring.pdf - BMW E34 - BMW - efendie34 - Chomikuj.pl i w nim masz numery OEM zestawów naprawczych, każdy około 700 zł :D. Nie mniej jednak jak z tego nie skorzystasz to plik i tak Ci się przyda bo masz rozpisane kolory kabli i do czego idą, więc nawet jeżeli nie zamówisz to i tak Ci się to przyda (innym właścicielom Touringa, którzy to czytają też się przyda)

- wersja profi profi

kupujesz w ASO po około 60-70cm nowego przewodu w kolorach jakie posiada Twoja wiązka

- wersja profi (tą którą ja zastosowałem do lewej wiązki)

omówię na przykładzie jednej strony tzn. prawej lub lewej. Znajdujesz sobie Touringa na części, otwierasz bagażnik, otwierasz lewy schowek, zaglądasz w okolice oprawek tylnej lampy i widzisz wiązkę która idzie po słupku tylnym do góry "do klapy". Bierzesz obcinaczki i obcinasz tą wiązkę najdalej jak się "od klapy" czyli gdzieś koło lampy a najlepiej za lampą "bliżej" przodu pojazdu. Teraz demontujesz plastiki boczne z klapy zasłaniające wiązki i wycinasz ją w miejscu gdzie wchodzi do klapy. Powinieneś w ten sposób otrzymać około 140cm "wiązki" w tym będzie oczywiście ten sparciały fragment jak w każdej. Następnie demontujesz z tego wyciętego fragmentu przelotkę przez karoserię (gumowe czarne coś), myjesz itp. Delikatnie ściągasz ten czarny peszel - on w miejscu zawiasu będzie roz***any oczywiście ale dalej fragment będzie dobry..... bla bla bla...

podjedź do mnie najlepiej to Ci to omówię w 10 min bo nie chce mi się pisać a na żywo lepiej się tłumaczy.

P.

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...