Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M50B20 wysokie HC; błędy w INPA


pmotyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moi drodzy potrzebuję pomocy, posiadam M50B20 vanos z sekwencją LPG.

Ostatnimi czasy miałem problem z niedogrzewaniem silnika (jak się okazało, poprzedni właściciel wymontował termostat), przez co wyłoniło mi się parę perełek, między innymi byłem zmuszony wymienić reduktor od LPG. Chłopaki z serwisu się postarali, poprawili całą instalację, autko miało przejechać 1000 - 1500 km w trybie mieszanym benzyna/gaz i wrócić na regulację mapy wtrysków.

W międzyczasie zauważyłem dość mocny spadek mocy i wzrost spalania, zarówno na Pb jak i LPG. Myślałem, że może to przez te mapy, czy inne ustawienia.

Pojeździłem, wróciłem do serwisu, podpięliśmy kompa do LPG - regulować nie było co, wszystko wyszło cacy. Ale nie dawało mi spokoju to dlaczego auto jedzie jakbym hamulec trzymał non stop.

Zrobiłem analizę spalin i wyszło mi HC na poziomie 450 na benzynie, reszta w normie. Po powrocie z serwisu podłączyłem się jeszcze INPĄ dla sprawdzenia co w silniku nie bangla i wyszło parę błędów.

[ATTACH=CONFIG]39617[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39618[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39619[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39620[/ATTACH]

Co mogę dodać.. Wydech miałem robiony na nowo, gdyż stary się po prostu rozpadł w czasie jazdy (kata już nie było, strumienice wystrzeliły przy podjeżdżaniu pod stromą górę - w tym momencie wstawione nowe rury zamiast strumienic, nowy środkowy, nowy końcowy + końcówka z dodatkowym wytłumieniem). Wymieniłem też filtr powietrza, bo myślałem, że przez zapchany nie ciągnie.

Moglibyście coś podpowiedzieć w tym temacie? Z tego co się mi się wydaje, to chyba jest lambda do wymiany, ale wolę zaczerpnąć wiedzy od innych.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pierwszy błąd to jak nazwa wskazuje czujnik ciśnienia dolotowego który zapewne umiejscowiony jest w Twoim przypadku w kolektorze ssącym między przepustnicą a ścianą grodziową (od dołu). Znajdź sobie w serwisówce albo Haynes'ie wartość rezystancji w temp. pomiaru i sprawdź.

- drugi błąd to grzanie sondy więc możesz sprawdzić wysterowanie z komputera na przekaźnik grzałki sondy czy działa, jak działa to samą grzałkę albo miernikiem albo na krótko czy grzeje albo na przebicie,

- trzeci błąd oznacza że mieszanka jest zbyt uboga lub zbyt bogata na tyle ze komputer nie jest w stanie już jej zmniejszyć ani zwiększyć. Patrząc na to 0.10V zdaje się że mieszanka jest w **** bogata i ECU próbuje ją zaniżyć ale się nie da.

To jest tylko interpretacja tych błędów które mogłeś sobie również rozszyfrować w internecie. To że dałeś dodatkowe 3 ssy z INPY niewiele wnosi. Nic nie ma na nich sensownego. Przyczyn takiego zachowania może być kilka. Nie napisałeś większych szczegółów o tym co masz pod maskę i jaki ma to przebieg więc dalsze propozycje to jak wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, mógłbyś mi wskazać na którymś szkicu miejsce tego czujnika? Na schemacie z realoem jest tylko czujnik temperatury

RealOEM.com - Katalog części zamiennych BMW

Pod maską jest M50B20 z vanosem, zasilony LPG, zalany Castrolem 10W40

Od zeszłego roku wymienione:

- uszczelka pod pokrywą zaworów

- chłodnica

- termostat BEHR 88 stC

- regulator napięcia

- przewody masy

- napinacz + rolka + pasek

- filtr powietrza, filtr oleju, filtr fazy lotnej i ciekłej

- reduktor gazu STAG

- tłumik nowy od miejsca gdzie kiedyś był KAT

- wyeliminowane rozszczelnienia w układzie dolotowym

- dołożenie brakujących przekaźników w skrzynce pod maską

To chyba tyle co miałoby związek z silnikiem i jego pracą.. Pozostałe renowacje to zawieszenie, blacharka, itp.

Z tego co jeszcze pamiętam to zanim wstawiłem termostat, jak było zimno w wężyku od odmy pojawiało się masło. Po założeniu termostatu przestało się pojawiać.

Autem pokonuję zazwyczaj krótkie dystanse do 10 km, sporadycznie kilka razy w miesiącu pow. 100 km i parę razy do roku ponad 500 km.

Kiedy kupiłem to auto to paliło jak smok, w mieście 25-30l/100km, w trasie 18-20l/100km, ale miało swoją moc. Po paru poprawkach zszedłem do 15l/100km w mieście i ok 9-10l/100km w trasie nie tracąc na mocy, co mi bardzo odpowiadało. W tym momencie wróciło spalanie rzędu 30l w mieście i 20l w trasie, a na dodatek auto w ogóle nie chce się zbierać. Na zimnym ciągnie jeszcze jakoś w miarę, po rozgrzaniu to tylko eko jazda mi zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa stopnie Celsjusza zasysanego powietrza plus błąd czujnika temperatury w kolektorze dolotowym, nr 13 z relom do wymiany.

Co do Lambd to musiał byś wkleić filmik z pracy sond lambda w inpie bo zdjecia nic nie dają. Może też instalacja gazowa rozjeżdżać komputer.

Jakie wtryski lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa stopnie Celsjusza zasysanego powietrza plus błąd czujnika temperatury w kolektorze dolotowym, nr 13 z relom do wymiany.

Co do Lambd to musiał byś wkleić filmik z pracy sond lambda w inpie bo zdjecia nic nie dają. Może też instalacja gazowa rozjeżdżać komputer.

Jakie wtryski lpg?

Postaram się jak najszybciej nagrać jak pracuje lambda.

Wtryski mam Valtek czerwone, działają dobrze, bo chłopaki z serwisu sprawdzali przy mnie jak byłem na regulacji po wymianie reduktora.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa stopnie Celsjusza zasysanego powietrza plus błąd czujnika temperatury w kolektorze dolotowym, nr 13 z relom do wymiany.

Co do Lambd to musiał byś wkleić filmik z pracy sond lambda w inpie bo zdjecia nic nie dają. Może też instalacja gazowa rozjeżdżać komputer.

Jakie wtryski lpg?

hola hola nie rozpędzał bym się tak szybko z diagnozą co do czujnika, ostatnio na dworze pizgało złem i temperatury rzędu +1°C na dworze rano czy wieczorem nie były niczym nienormalnym. Może kolega robił właśnie SSy z INPA w takiej temperaturze zaraz po rozruchu kiedy jeszcze wszystko było w temperaturze otoczenia i dlatego wyszły te 2 stopnie na dolotowym.

Z mojej strony - zanim porwiesz się na zmianę czujnika sprawdź w literaturze wartość rezystancji np. w +22°C, weź czujnik na chatę i jak nabierze temperatury otoczenia to zmierz. Możesz jeszcze zmierzyć czy wtyczka ma poprawne przejście do kompa. Widziałem przypadki że się kabelek łamał i było różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valtek czerwone, działają dobrze
te dwie frazy do siebie nie pasują, Valtek-działa dobrze, ale kto wie może tak jest.

Co do czujnika, to wystarczy w inpie sprawdzić przed odpaleniem, temperaturę wskazywaną przez czujnik w kolektorze i ten od cieczy chłodzącej, powinny wskazywać prawie tyle samo. Skoro wskazuje w inpie jego błąd to tam bym szukał, może faktycznie wtyczka jest zaśniedziałą i daje błąd na komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mam Valtek czerwone, działają dobrze,

zgadzam się z tym co napisał powyżej ponury, waldemary to działają dobrze tylko 10kkm od nowości no ale nie ma co się dziwić skoro kompletna listwa 3 wtryskiwaczy koszutuje 100 zł a przykładowo Keihina 1200+, MED'ów 600+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, dzięki za wskazówki. Przez ostatni miesiąc dolegał mi trochę brak czasu, ale w końcu wziąłem się za szukanie winowajcy. Okazał się nim czujnik temperatury, miał spore przekałamanie (przy +16C na zewnątrz on pokazywał -12C). Zamówiłem, wymieniłem i teraz autko znowu lata jak wcześniej. Błędy po wykasowaniu już nie wróciły.

Za to zastanawiam się teraz dlaczego stary czujnik był cały w oleju, dodatkowo przy wymianie natrafiłem na jakiś wężyk (coś ok 4mm średnicy) który nie był podczepiony do niczego, leżał sobie pod kolektorem przy ścianie grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby sprawdzić nie musisz ściągać kolektora, jak spróbujesz tam zajrzeć uzbrojony w latarkę i zwinne dłonie to powinieneś namacać:

- regulator ciśnienia paliwa (takie srebrne coś na listwie paliwowej) z którego wystaje rurka na wężyk ELEMENT NUMER 6

Zawory i przewody instalacji wtryskowej BMW 5' E34 520i M50 Limousine ECE - Lista części

- pod kolektorem, a w zasadzie od jego wewnętrznej strony mniej więcej w tej samej linii co regulator będzie plastikowy króciec, który wchodzi w kolektor i zakończony jest tez rurką na wężyk ELEMENT NUMER 11 Kolektor ssący BMW 5' E34 520i M50 Limousine ECE - Lista części

Luźny wężyk o którym piszesz o prawdopodobnie wężyk nr 11 z pierwszego schematu na którym jest regulator.

P.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi podpowiedzieć jeszcze czym najlepiej wyczyścić kolektor od środka? Chciałbym się pozbyć tego oleju i syfu, żeby znowu nie uwalić czujnika.

Powiem Ci że nie wiem, sam też miałem taki zacny zamiar przy okazji zwalania kolektora ale odpuściłem, zebrałem tylko jakieś tam ilości oleju szmatką/ręcznikiem papierowym tutaj przy przepustnicy i poskładałem całość do kupy. To się ciężko czyści bo na tym plastiku się wszystko zacina a poza tym mam wrażenie że on się wyłożył jakimś takim czymś co przypomina sadzę w dieslu - znaczy się powierzchnia niby jest gładka a nie jest... Olałem temat. To nie syf załatwił czujnik tylko starość :). Oczywiście jak chcesz to możesz się pobawić i przelewać go ekstrakcyjną, przepychać ścierami itp.

U mnie akurat ten czujnik jest na tej ścianie kolektora co przepustnica więc u mnie wymiana jest banał, u Ciebie może być tak samo albo tak jak w E36 gdzie czujnik jest od spodu. Ten cały regulator i wężyki zobaczysz opierając głowę o ścianę grodziową ;). Jak już jednak zdecydujesz się na ściąganie kolektora to kup sobie nowe uszczelki pod kolektor bo jeżeli te co masz są oryginalne albo nie były zmieniane w przeciągu ostatnich 1-3 lat to mogą Ci już tak fajnie nie uszczelnić podczas montażu :D

Ja u siebie akurat kolektor ściągałem ostatnimi czasy dość często ponieważ upchałem sobie pod niego instalację od podtlenku propan butanu i prowadziłem krucjatę - niemniej jednak wygrałem i od kilku dobrych miesięcy nie zaglądam :D

Edytowane przez efendi
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...