Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ładowanie i napięcie


Stifler

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. W mojej e61 3.0d mam mały problem z napięciem. Oświetlenie delikatnie mruga i po zgaszeniu auta od czekam z 10 minut mierze miernikiem prąd i raz jest 11.8 a raz 12.04 ciężko otwiera centralny z pilota a czasami działa centralny idealnie. Co może powodować takie dziwne napięcia i działanie pilota ?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja tylko podpowiem iż miałem przypadek w e46 iż miałem ładowanie (silnik pracuje normalnie bez kontrolki ) na akumulatorze 13.05v +/- 0.5v to było maksymalne ładowanie i akumulator trzymał 13.5v . zdawało by się iż takie napięcie jest normalne ale nie! tak przejeździłem 4 lata uszkadzając dwa akumulatory Boscha 75Ah . Pewnego dnia włączyła się kontrolka. Okazało się iż alternator był uszkodzony dosłowne pracował na jednej szczotce wycinając porządny rowek ...przyczyną był uszkodzony stabilizator na alternatorze. Auto wróciło do normy po naprawie alternatora. Prawidłowe ładowanie to koło 14.5v +/-0.3v.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś ładowanie w ukrytym menu podczas jazdy ? Ja miałem taki przypadek, że podczas jazdy miałem skoki napiecia winny był regulator napięcia. Sprawdź podczas jazdy włącz światła, radyjko itp i zobacz jaki będzie przedział ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi co na zgaszonym aucie ciągnie od 6-15A pradu :o jak to zobaczyłem to szok. Jak któreś bezpieczniki były wyciągnięte (chyba ośw wnetrza i cos jeszcze) to spadło z 13/15 do 6/8 A ... ale nie mierzyliśmy auta po uśpieniu czyli po jakis 20min.

Tapnięte z Mojego NOTE 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W Moim przypadku: nowy akumulator BOSCH i po wyłączeniu silnika i pozostawienia na światłach postojowych! z systemem pracującym (radio/navi/...) pojawia się po 5 minutach żółta kontrolka akumulatora (po przejechaniu 20km od postoju). Ładowanie na biegu jałowym to 13.80 po włączeniu radia klimy /full, oraz światła drogowe spada do 13.30v.

Oczywiste chyb jest iż nie ładuje prawidłowo zaglądając pod maskę okazało się iż mam wycie z pod wymiennika ciepła na filtrze oleju (nad alternatorem) silnik N52 3.0i, olej pod ciśnieniem wpływającego powietrz pod maską wypychał go wprost na alternator zalewając obszar stabilizatora napięcia wbudowanym w alternatorze. Wyciek naprawiony ale mam kupę czyszczenia oraz alternator do sprawdzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...