Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana poduszki NIVO w BMW E39, Fotorelacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że musiałem dokonać wymiany jednej z poduszek NIVO, przy okazji zrobiłem parę fotek i przygotowałem małe "Zrób to sam".

Zapraszam do instrukcji:)

Zaczynamy od przygotowania sobie narzędzi potrzebnych do wykonania naprawy / wymiany: podnośnik, klucz płaski 13, wkrętak krzyżakowy, dobra kawa.

Następnie podnośnik pod auto i do góry, ściągamy koło i ukazuje nam się poduszka. Od dołu odkręcamy poduszkę - mocowana jest na jedną śrubę - klucz 13, dostęp oceniam na średni, ale bez problemu odkręcimy ową śrubę,

 

20160829_162442.jpg

Na zdjęciu widzimy już odkręcona poduszkę od dołu.

Teraz przenosimy się do bagażnika. Tam ściągamy pokrywę zasłaniająca koło zapasowe i kolejny element pokazany na zdjęciu.

 

20160829_160151.jpg

Następnie wykręcamy widoczną na zdjęciu półkę, jest mocowana na 4 śruby imbusowe, po dwie w każdym uchwycie.

20160829_160200.jpg

Po zdjęciu tej pokrywy naszym oczom ukazuję się już zasilanie powietrzem do poduszki z góry i jej mocowanie, jak na zdjęciu poniżej.

 

20160829_160239.jpg

Teraz dopieramy się do blaszanych zawleczek zaznaczonych na zdjęciu i wypychając na bok ściągamy je z trzpieni poduszki.

 

20160829_160239 ccc.jpg

Następnie przechodzimy do jednej z najbardziej delikatnych operacji a mianowicie ściągnięcia plastikowego pierścienia mocującego zasilanie powietrzem poduszki. Dlaczego o tym piszę, bo przedmiotowy element ja dość delikatny i można go połamać. Dlatego obchodzimy się z nim delikatnie. Aby go ściągnąć musimy jakimiś cążkami ścisnąć jego końcówki i w momencie wyjścia z gniazda wysuwać do góry. 

20160829_164305 kierunki ściskania.jpg

Kiedy uda nam się zdjąć tą zawleczkę jednocześnie pozbędziemy się powietrza z poduszki i będziemy już mogli ją uwolnić z gniazda i wyciągnąć od dołu.

Na zdjęciu poniżej widzimy otwór po wyciągniętej poduszce i samą starą poduchę.

 

20160829_164433 miejsce po poduszcze.jpg

20160829_164208.jpg

Aby jeszcze zobrazować Wam delikatny pierścień - wygląda on w całości tak:

 

20160829_164145.jpg

 

Teraz szykujemy do montażu nową poduchę NIVO i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Po sprawdzeniu czy wszystko założyliśmy do kupy opuszczamy auto a pompa wyrówna auto i powinna je właściwie wypoziomować.

 

 

20160829_164338.jpg

 

Tak przeprowadzona operacja pozwoli Wam dalej cieszyć się swoim BMW, a poświęcone jakieś 60 minut na wymianę da wielką satysfakcję i pomoże zaoszczędzić trochę siana.

Pozdrawiam

Edytowane przez Kondziu
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
5 godzin temu, efendi napisał:

bo sedany w E39 nie mają nivo :D przynajmniej ja takiego jeszcze nie spotkałem.

mają kolego mają :) mój ma i inne też :) tylko w sedanie poducha jest  inna i kosmicznie droga ceny od 2100 do 2800 za nową a tutaj link do używki która nie wiadomo ile wytrzyma :( http://www.olx.pl/oferta/poduszka-bmw-e39-nivo-sedan-rarytas-pneumatyka-pilne-CID5-IDeXNkH.html#810ec30727

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...