Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e39 525TDS przy 190km/h się grzeje....


PeDroWroCław

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy. Miałem dziś taką dziwną sytuację, że wracając z Sycowa do Wrocławia na autostradzie S8 przy prędkości 190km/h mój TDSik się zagrzał i automatycznie wyłączył się silnik. Odczekałem 30minut aż silnik troszkę ostygnie. Po 30 minutach odpaliłem i wskazówka temperatury idealnie była na środku a ja jechałem sobie 100-120km/h. Nic się już nie przegrzewało i auto jechało jakby ręką odjął. Co to może być, że na wysokich obrotach (190km/h to ponad 4tyś obrotów na 5 biegu) silnik sie przegrzewa a jadąć wolniej 120km/h (ok. 2800obrotów) jest wszystko okej? Dodam jeszcze że od kilku tygodni wskazówka temperatury potrafiła wzrosnąć ponad połowę a jak podwyższyłem obroty silnika to wracała na idealny pion? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentne kłopoty z układem chłodzenia.
1) albo pompa wody zakończyła swój żywot (lub go zakańcza wyłamując łopatki od wirnika) - jak będziesz zmieniał to załóż z metalowym wirnikiem (ja w swoim TDS miałem taki sam objaw).

2) Po wymianie pompy jakiś czas był spokój i kiedyś w czeskich górach też podrosła temperatura i za drugim razem okazało się uszkodzone sprzęgło wiskotyczne, po wymianie było już do końca ok z temperaturą.

Co jest u Ciebie to trzeba sprawdzić, równie dobrze może być zwyczajnie zapowietrzony, musisz oddać w dobre ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje auto serwisuje u Leo (z tego forum), natomiast też bardzo polecam Czakss (również z forum). Chłopaki robią BMW, wiedzą co jest "5".
Odradzam natomiast takie zwykłe warsztaty, ponieważ wielu mechaników troszkę partoli robotę, z doświadczenia wiem jak jest i np. odpowietrzenie BMW robi się inaczej niż auta z grupy VAG, a wielu mechaników odpowietrza BMW "tradycyjnie" co jest w tym wypadku błędem (co innego np. wymiana wahacza czy tam klocków hamulcowych a co innego rzeczy związane stricte z daną marką).
Dlatego ja jestem zwolennikiem by dentysta zajmował się zębami, lekarz leczył, a chirurg operował niby to wszystko jedna branża ale każdy jest lepszy w czym innym - tak też jest z mechanikami jeden ogarnia lepiej np. Toyoty a inny BMW (co nie wyklucza że ktoś sobie z czym innym nie poradzi - tego nie powiedziałem).
 

Edytowane przez grzechue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki. Do ogarnięcia jeszcze mam dmuchawę nawiewu bo też mi nie działa w ogóle. Wymieniłem Panel klimatronik i jeża - wszystko używane. Bezpieczniki sprawdzałem dwa razy i są dobre. Silnik dmuchawy podłaczyłem ''na krótko'' i działa idealnie. Coś z elektryką czy może jest jeszcze jakaś część która odpowiada za napięcie na silnik dmuchawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś podpiął pod INP'e to byś sprawdził czy dmuchawa włącza się czy nie z poziomu sterownika.

Jeżeli grzebałeś ostatnio coś przy chłodnicy lub w okolicach to stawiam na zapowietrzenie - bardzo łatwo zapowietrzyć a jeszcze trudniej dobrze odpowietrzyć. Ewentualnie Visco. Wszystko da się sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...