• Ogłoszenia

    • Krzysiek

      Aukcje WOŚP 25 Finał 2017 rok od Admina   12.01.2017

      Jak co roku postanowiłem wspomóc WOŚP wystawiając parę drobiazgów: http://aukcje.wosp.org.pl/listing?sellerId=289983   Szczególnie polecam kubki: Czarny: http://aukcje.wosp.org.pl/kubek-bmw-m-power-czarny-porcelana-i4098583   oraz Granatowy: http://aukcje.wosp.org.pl/designerski-kubek-bmw-bialo-granatowy-i4098595   Zapraszam do licytacji.
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
quad4

E39 535i v8 klekło ! kilka pytań o remont (zdjęcia)

26 postów w tym temacie

Witam, ostatnio oddałem do znajomego który robi tylko bemki swoja e39 535i m62b35tub na wymiane odmy, uszczelek pokrywy zaworów oraz uszczelek kolektora.

Mechanik zadzownił do mnie, że nie chce odpalić po złożeniu wszystkiego do kupy, mineło pół dnia i zadzwonił do mnie z informacją, że zawór wydechowy sie ułamał i rozwalił głowicę ..... Nadmienie iż miesiąc temu auto nie odpaliło za pierwszym razem, kreciła kreciła, wyłączyłem rozrusznik i za drugim odpaliła ale tak jak by to powiedzieć ledwo, ledwo. Mimo to auto po tym incydencie chodziło już ok i nie dawało jakich kolwiek objaw zużycia czy nie domagania. Druga taka sytuacja powtórzyła się w poniedziałek (12.12.16) I auto jeździło cały tydzień dopóki jej nie oddałem w srodę do niego. Pytanie czy to ma powiązanie? Czy to możliwe, że los tak chciał ze sie  rozsypało czy może poprzez nie odpowiednią wymiane odmy mechanik przyczynił się do tego? 

 

Druga kwestia jest taka, dzisiaj ma on sprawdzić w jakim stanie są podzespoły t.j tłoki itp... Powiedział mi, że jeżeli ten zawór nic nie uszkodził to trzeba wyremontować głowicę i będzie ok.

 

Trzecia kwestia to syf w miejscu na świece cylindra numer 1 ... masakra. Świece w prawej głowicy były totalnie wyjarane prawdopodobnie przez skład bogatej mieszanki. Wcześniej na inpie kontrolowaliśmy wszystkie paramtery itp i wszystko było ok, auto nie kopciło, nie dawało kompletnie żadnych objawów chodziło wręcz idealnie. 

Załączam zdjęcia. 

 

Ps. łańcuch ma troche luzu, czy w przypadku remontu głowicy warto tym się zając? Jaki jest dopuszczalny luz tego łańcucha? Czy on powinien być sztywny ?

15451028_1335750789789417_317484826_n.jp

15536630_1335751346456028_192906749_o.jp

15555155_1335750679789428_1169341193_o.j

15577656_1335751389789357_1881023890_n.j


15570932_1335751003122729_354435174_n.jpadult image sharing

Edytowano przez quad4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej , ciezko powiedziec  ale glowica bedzie mocno zniszczona po takim grzybku w cylindrze i kto wie czy gladzi nie porezalo ,jak tlok czy nie pekniety, podczas  sciagania glowicy wymien sobie wszystkie slizgi (oryginaly ktore masz to tylko kwestia czasu kiedy sie rozpadna , posiadam sprawny kpl blok i glowice:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Stało się to przy odpalaniu więc myslisz, ze moze być aż tak źle ze ten zawór ruszył tloki ? Nawet jesli to mojej głowicy sie juz nie uratuje ?

1 osoba postawił/a piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niechce wrozyc ale jak wymienial uszczelki kolektora to duze prawdopodobienstwo ze cos moglo wpasc do jednego runnera, ale mimo to nawet jak by sie tlok rozlecial to silnik nadal powinien zapalic bez problemu, chyba ze tak walilo ze az strach bylo tym krecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak trzeba ściągnąć głowice, jeśli to tylko jeden zawór to napewno nie będzie winy w rozrządzie i jego zużyciu. Natomiast sam zawór no niema jak żeby sam z siebie sie ułamał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciezka sprawa. Byc moze wpadlo cos do cyl przy ściąganiu kolektora. Jak chcesz tego ratowac to musisz sprawdzić jak wyglada gladz cylindra bo jesli jest cos z nia nie tak to z silnika stolik co jedynie mozna zrobic. Jak chcesz to moge ci ten silnik ogarnac.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie sprawdzeniem ale w jaki sposób zrobić to skutecznie ? Mam nadzieje, że mój mechanik będzie o tym wiedział ....

Teraz to i tak już mogę gdybać co do winy...

Dobrze wiedzieć, że mam gdzie szukać w razie co. Mimo wszystko szczerze liczę, że uda sie ogarnąć moją głowice przy okazji najważniejsze rzeczy i auto szybko będzie znowu jeździć... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie robil takiego silnika to ryzykujesz troche

wyslane z mojego E38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma pojęcie i narzędzia to napewno sobie poradzi, to ze cos wpadło do cylindra, cóż najlepszym sie zdarza nawet. Zrób zdjęcie uszkodzeń jak juz ściągnie głowice 

Ps. Silnik jak każdy inny tego typu, zasada działania jest taka sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie obwiniał bym od razu mechanika, patrząc na te świece twój silniczek to może być trup, który ledwo zipał i widać w nim zaniedbania eksploatacyjne. Coś mi się zdaje, że świece ostatnio wymieniane były u Niemca. 

Nie jestem ekspertem od tych silników, ale taki luz na rozrządzie załatwił Ci zawór. Zdejmiesz głowice to sprawdz pozostałe. Pewnie jeden się uwalił a reszta krzywa. 

Pozostaje tylko życzyć szybkiej reanimacji silniczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak pada ślizg miedzy V to słychać .ale zawory nie wala po tłokach.... chyba że ktoś jedzie dalej i wciska gaz do końca.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że przy odpaleniu bez środkowego ślizgu napinacz główny będzie bez oleju i rozrząd przeskoczy o  ząb lub kilka a wtedy może stać się coś takiego... Trzeba pamiętać że rozrząd najbardziej jest obciążany przy odpalaniu i gaszeniu auta i wtedy zwykle dochodzi do wielu dziwnych akcji jak np przeskakujący rozrząd czy urywający się łańcuch (to ostatnie nie w tym silniku). Tak samo jak łyżwa wsunie się między koło zębate wału korbowego a łańcuch i wyłamie półksiężyc na obudowie przedniego dekla wtedy przeskok murowany.... Też bym od razu mechanika nie obwiniał choć nie wiem po co ściągać kolektor do wymiany odmy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się tak .......
IMG_20161222_195313.jpg

 

Pierwszy tłok oberwał... 

Do tego złamany ślizg i pęknięty mały napinacz

 

Gdybym tylko miał siano to bym się nie zastanawiał i sprowadzał anglika 4.4 na swap... (ale to trzeba jeszcze wyremontować przed wsadzeniem ...;o;o:)
A tak to chyba będę to naprawiał i do tego ogarniemy ten rozrząd. 

Czy ktoś na oko może rzucić kwotę ile mogą kosztować podzespoły do reanimacji fałki ?

Edytowano przez quad4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup 2 silnik i wal nowy rozrzad. Cena roboty vki spora

wyslane z mojego E38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Dyziu napisał:

Kup 2 silnik i wal nowy rozrzad. Cena roboty vki spora

wyslane z mojego E38
 

Tak mi się wydaje że kupno slupka i złożenie rozrządu będzie najtańsza i najbardziej korzystną opcja. Ktoś ma taki silnik? Aha nie ujrywam,że jakbym jeszcze znalazł 4.4 to bym się chyba rzucał na niego ... Skoro u mnie w BMW hamulce i wszystkie inne graty są do tego przystosowane. Nawet osprzęt tak? Skrzynia? Ta sama może być ?;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki silnik ale jak narazie jest dowodem w sprawie sądowej i niemoge go nawet sprzedac. B44 minimum 5tys. Wiem ze baran ma taki na sprzedaż

wyslane z mojego E38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj ja widzę słupki b35 za 1300 na allegro a za b44 minimum 5tys serio ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak. b35 jedzie prawie jak m54b30 a pali prawie jak b44 stąd na niego niski popyt=niska cena.

 

@Dyziu daj znać jak się sprawa zakończy.

Edytowano przez r4ll

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko, szukam słupka 3.5 lub jak sie trafi w dobrej cenie to 4.4 

ps co jest potrzebne do włożenia 4.4 z vanosami i bez vanosów?

z vanosami komp sterownik a bez pewnie dużo więcej ?;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie rób kroku  w tył... kup z vanosami. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej, wszyscy narzekają na vanosa ale jak by go nie mieli to narzekali by 2 razy bardziej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trafił się m62b44 bez vanosow co jest potrzebne do przełożenia ? 

Mówicie że to krok w tył? W sumie vanosy by odeszły a z tego co patrzę na papierze to moment w silnikach z TU uzyskiwany jest jakieś 400 obrotów szybciej. Poza tym wydaje mi się że później E39 z 4.4 bez vanosow będzie można łatwo w miarę sprzedać. Ok proszę o info co potrzebne do przełożenia, komp ews? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0



  • Kto przegląda

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.