Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E61 LCI N43 - diagnostyka ELM a INPA...


xysiok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy diagnostyka po kablu i INPĄ lub innymi programami pokaże dużo więcej i dokładniej niż zczytanie błędów przez ELM327 BT? Auto jak w tytule, benzin, 2007 po lifcie.

Z ELMa zczytałem takie błędy: p0303 i p0102 czyli wypadanie zapłonu na 3 garze i coś z czujnikiem powietrza:

Cylinder 3 Misfire Detected

- Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input

Objawy to dławi się i przechodzi na 3 cylindry po depnięciu na niskich obrotach i wysokim biegu.

 

INPA pokaże dużo więcej i konkretny problem zidentyfikuje? Ktoś miał takie objawy/błędy?

 

Kto we Wrocławiu byłby chętny się podpiąć i zdiagnozować?

 

/Krzysiek

 

Edytowane przez xysiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze masz tak że programy dedykowane jak DIS, INPA, Rheingold pokażą Ci więcej niż uniwersalne testery. Może nie tyle więcej bo błąd jest błędem ale będzie inna interpretacja, być może bardziej naprowadzająca. Dodatkowo takie cuś jak DIS czy Reingold posiadają takie cuś jak "Test Plan", który prowadzi Cię za rękę w celu rozwiązania danego problemu, a napewno jest w stanie wykluczyć to i owo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zaczytanie samego błędu to dopiero podstawa, czasem jeden błąd może oznaczać kilka usterek. W inpie możesz oglądać parametry na żywo, temperatury, nastawy i inne wartości i na tej podstawie stwierdzić co się dzieje. Ale jest jedna ważna rzecz, trzeba to wszystko umieć zinterpretować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Może się komuś przyda to podam rozwiązanie: sprawdziłem organoleptycznie że padła cewka zapłonowa. Zamieniłem cewki z cylindra 3 i 2 i błąd zaczął występować na cylindrze 2."

 

Edytuję to co napisałem powyżej. Niestety to że błąd wyskoczył na 2 cylindrze a nie na 3cim po zamianie cewek to chyba był przypadek. Jednak cały czas jest problem. Wymieniłem wszystkie cewki, wymieniłem świece, przy okazji olej i filtr powietrza. Ogólnie jest lepiej, auto lepiej reaguje ale dalej wywala błędy chociaż trudniej je sprowokować: wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i p0102.

Dodatkowo z pomocą r4ll, który wpiął się INPĄ wyszły inne błędy. Poszukiwania trwają.

- P1417 Throttle Control Incorrect Air Supply

- P1771 CAN Torque Interface Plausability

 

:bmw_2: Jeszcze raz wielkie dzięki r4ll

 

Jakby ktoś kojarzył temat i miał inne wskazówki to chętnie posłucham/przeczytam.

 

Edytowane przez xysiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...