Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 1,8 - dziwne zachowanie, service check


falconstrike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałem zapytać i poradzić się odnośnie coraz dziwniejszego zachowania mojego auta. BMW E46 z 2002 roku, a ja jeżdżę nim od 2011 roku. Oprócz standardowych problemów i inwestowania w auto, wymianę części, naprawy, zauważyłem, że ostatnio dzieją się dziwne rzeczy. Zaznaczę może, że problemy zaczęły się po zmianie kierowcy - początkujący kierowca: wyjechaliśmy autem w czasie mrozu z cieplejszego garażu i dosłownie po 30 metrach hamowanie bez wyciśniętego sprzęgła. Silnik zgasł. Później nie odpalał, dopiero po dodaniu gazu odpalił, ale obroty szalały i gwałtownie spadały, gasł. Udało się podjechać jedynie 100-200 metrów dalej na parking. Pierwszy mechanik stwierdził, że pewnie łańcuch rozrządu przeskoczył, może ślizgi i łańcuch do wymiany lub ustawienia, może też jakiś czujnik, ale nie ma części nad podmianę, nie wie, nie ma jak sprawdzić. Dłubał, kombinował i stwierdził, że jednak nie, bo ma podobne auto na warsztacie i łańcuch wygląda podobnie. Auto żadnego błędu na desce nie wyświetlało, ale z komputera pokazywał błąd dotyczący wałka dolotowego z tego co pamiętam. Inny, znany mechanik specjalizujący się w BMW naprawił to, nie chciał zdradzać szczegółów powiedział tylko, że to nie rozrząd, a problemy z elektryką auta.