Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 po wymianie pompy ABS/DSC dalej ten sam problem


Seba97e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 2 miesięcy jeżdżę ze świecącymi się kontrolkami DSC, ABS, ręczny. Na 99% padł sterownik pompy, ponieważ w Inpie pokazuje błąd pompy ABS (5DF0). Dzisiaj przyszła mi taka sama pompa, o takich samych numerach, podłączyłem, złożyłem, układ odpowietrzony. Kontrolki nadal świecą, w inpie błędu nie da się usunąć.. jak włączam zapłon to zgasną na sekundę i znowu się zapalają i w tym momencie błąd powraca. Próbowałem jakoś kodować w NCS Expercie jednak nic to nie daje, w Inpie również próbowałem zakodować numer vin DSC z czujnikiem skrętu (jakoś tak). Dodam, że za pierwszym razem sprawdziłem błędy to pokazało się ich aż 5, usunąłem, zostały 2, wtedy zakodowałem ten czujnik skrętu z DSC to został tylko jeden błąd, i to właśnie ten nieszczęsny błąd pompy ABS. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Ktoś wie co to może być? Może coś źle robię, albo to co kupiłem jest również zepsute? Dodam jeszcze, że podczas próby usuwania błędu lub kodowania sterownika kontrolka od ręcznego zmienia swój kolor na czerwony i zaraz z powrotem jest żółta. Problem ten powstał przez mój błąd bo zrobiłem chwilowe zwarcie na kabelkach od podświetlania nóg (wtedy też przez jakieś 30 min nie działało podświetlenie w suficie itp. ale wróciło do normy). Pomocy bo już nie mam głowy do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Xaime91 napisał:

Ja swoj sterownik ABS'u zreanimowalem wlasno recznie i tez mialem blad pompy ;)  lutownica w dłoń i heja ;)

 

W tym problem że ten sterownik nie jest odczepiany od pompy :/ Ani nie da się go rozkręcić, trzeba ewentualnie rozcinać. Ale co mogło by być nie tak w tej pompie? Silnik to nieszczęsny N42B20

Edytowane przez Seba97e46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Xaime91 napisał:

Aaa chyba ze tak. No ja swoj odkrecilem i rozcialem. Nie wiem jak w N42

 

Swoją starą pompę dzisiaj rozciąłem i poprawiłem troszke luty na płytce, tą co kupiłem wymontowałem i odsyłam do zwrotu bo wychodzi na to że jest tak samo uszkodzona. Zamontowałem moją pompę i niestety nadal ten sam problem. Żadna z pomp nie wydaje żadnych dźwięków, które by wskazywały że działają. Trudno chyba muszę szukać kolejnej, sprawnej. Myślę jeszcze czy coś innego może byc uszkodzone, ale nie mam już pomysłu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wtyczkę i sprawdź zasilanie przy włączonym zapłonie na pinach:

jeżeli masz DSC MK60:

+12V na pinach 1, 4 i 32

masa na pinach 16 i 47

jeżeli to DSC MK20:

+12V na pinach 12, 15, 42 i 43

masa na pinach 1 i 29

 

Jakie masz DSC sprawdzisz w Inpie lub na naklejce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, grzesiek2304 napisał:

odepnij wtyczkę i sprawdź zasilanie przy włączonym zapłonie na pinach:

jeżeli masz DSC MK60:

+12V na pinach 1, 4 i 32

masa na pinach 16 i 47

jeżeli to DSC MK20:

+12V na pinach 12, 15, 42 i 43

masa na pinach 1 i 29

 

Jakie masz DSC sprawdzisz w Inpie lub na naklejce

 

Ok, jutro dostanę się do wtyczki i dam znać. Moje to MK60  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grzesiek2304 napisał:

na pin 1 idzie stałe zasilanie z bezpiecznika 61. przywróć zasilanie, przejedź się kawałek, skasuj błędy i daj znać czy jest jakaś zmiana

 

Nie wiem jakim cudem tego bezpiecznika tam nie było, ale teraz wszystko działa ? Te auto zawsze będzie dla mnie wielką zagadką. Dzięki bardzo kolego za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.04.2017 o 13:05, Seba97e46 napisał:

 

Nie wiem jakim cudem tego bezpiecznika tam nie było, ale teraz wszystko działa ? Te auto zawsze będzie dla mnie wielką zagadką. Dzięki bardzo kolego za pomoc 

Proszę bardzo :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam bardzo podobne problemy po zakupie auta . Sprawdzałem napiecia na wtyczce od pompy ABS i są na tych pinach po 12v czujniki ABS szczytują prędkość z każdego koła więc co może być ? pompa ze sterownikiem do wymiany czy da się to jakoś naprawić pompa jest ATE  34.51-6 759 073

IMG_20180918_142243028.jpg

IMG_20180918_142323916.jpg

IMG_20180918_142404942.jpg

Edytowane przez Dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...