Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52B28 kontrolka oleju


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tak to wygląda na zimnym silniku. Wystarczy ze przejadę 5-10 min, to zapala dobrze, bez kontrolki oleju.

To ze słychać popychacze przez chwile to chyba normalne (chociaż tego też nie jestem pewniej) ale martwi mnie ta kontrolka ciśnienia oleju....

W czasie jazdy ani na postoju nigdy się kontrolka oleju nie zapaliła.

Mam sie bardzo martwić? Ile muszę przygotować ze skarbonki monet ?

 

PS olej świeży, 5W40, przed wymiana było to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pawel4freak napisał:

U mnie tez tak jest :/

Długo już tak masz ??

Miałem trochę aut różnych, zawsze kontrolka gasła max po sekundzie od rozruchu.

Czyli M52 tak mają ??

Czy to winny jakiś zawór w podstawie filtra oleju czy w smoku, który nie trzyma oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba od początku kiedy go kupiłem. W starym fordzie co miał ojciec też tak było. Na rozgrzanym elegancko gaśnie od razu, a na zimnym 2-3s (?). Może jakoś można sprawdzić pompę oleju bez jej wyciągania, nie wiem. U mnie dodatkowo dochodzi podejrzenie że łańcuszek pompy się rozciągnął i o obudowę uderza (kolega ściągnął wszystkie paski z rolek i nasłuchiwaliśmy i z tamtych okolic dobiega dźwięk). Może @CzAkSs , @Leo i @Dyziu nam powiedzą więcej i ile takie rzeczy mniej więcej by kosztowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pawel4freak napisał:

 Może @CzAkSs , @Leo i @Dyziu nam powiedzą więcej i ile takie rzeczy mniej więcej by kosztowały.

 

Na to liczę, ale na razie cisza jak po śmierci organisty :( 

 

IMO ewidentnie tak nie powinno być, bo jak się pali kontrolka oleju to słychać że popychacze nie pracują i klepie, czyli nie ma dostatecznego ciśnienia oleju.

 

Może smok zapchany, filtr.......... any ideas :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52/m54 maja zaworek który trzyma olej w podstawie zrobiony z tworzywa i w 90% podstaw ten zaworek wycina rowki w podstawie i staje bokiem a co za tym idzie olej nigdy nie trzyma się w podstawie dłuzej niż 2-3 godziny. Jedyne lekarstwo to zakup sprawnej podstawy bo to niestety wada fabryczna / materiałowa.

 

W n42/n46 jest podobna sytuacja ale do tego dochodzi spompowanie napinacza rozrządu i cudowny dźwięk z rana jak by się silnik rozpadał na kawałki bo łańcuch luźno obija się o wszystko o co tylko może.

 

Sytuacja o tyle niebezpieczna bo cierpi na tym cały układ smarujący łącznie z panewkami, łożami wałków jak i same łyżwy od rozrządu. 

 

Sytuacja taka nie może mieć miejsca. Kontrolka musi gasnąć od razu po odpaleniu auta.

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuurde @Leo mega pro odpowiedz, czysta wiedza wyłożona na talerzu. I nie mówię tego po złości tylko jestem pod wrażeniem, bo to jest jakaś tam "pierdółka" która często się przewija i nikt nie potrafi udzielić sensownej odpowiedzi, a Ty napisałeś co jak i dlaczego. :D

 

P.S.: @Dyziu bez obrazy, Twoja odpowiedź też git tylko w skrócie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedza "dlaczego" jest cenna, ale cenniejsza "jak to naprawić" :(

Nie oczekuje tutoriala (pod blokiem i tak tego nie będę robił, choć bym miał wiedzę), tylko deklaracji, że ktoś to naprawi skutecznie oraz ceny za taka usługę, może być na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawisz tego,w m54/52 można to ocenić na przysłowiowe "oko" czy jet git czy nie bo widać czy zaworek wytarł sobie już rowki i stoi bokiem czy ładnie chodzi pod palcem. W n42/46 niestety zaworek jest tak ciulowo zabudowany i podparty sprezynką że nie da rady tego sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy są chyba 4 rodzaje i nie każda pasuje do danego silnika wiem bo osobiście to sprawdziłem.

Żeby dorwać się do tego zaworku musiał byś wykręcić całą podstawę filtra oleju i wyciągnąć broki (wkręcone lub wciskane). Niestety nie ma dostępnych części zamiennych i nie kupisz tego zaworku. Temat nietrzymania oleju przez puszki już chyba jest tak oklepany, a skoro M52 potrafi dokręcić do miliona km to po co sobie głowę tym zawracać.

Nie napisałeś jaki to olej 5W40 i jaki filtr zastosowałeś, jeśli filtr Boscha lub Mana Made in Bosnia, od tergo bym zaczął i zmienił na Knechta. Jeśli drażni cię kontrolka alladyna spróbuj zalać 0W40, może trochę więcej zapłacisz ale jest różnica.

Swoją drogą przejmujesz się kontrolką oleju, a poduszki powietrznej Ci nie przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki związek ma filtr oleju ze spływaniem oleju ? Filtr mam Filtrona.

Czy kontrolka poduszki wpływa na pracę, żywotność silnika ?

Jak będę chciał się dowiedzieć o kontrolce poduszki to zaloze nowy temat.

Dzięki za wyjaśnienie, ale co ma gęstość oleju do jego spływania.

Podstawa filtra to nie wydatek kilku tysięcy, nowa kosztuje 600-700 zł, wiec warto i spokoj na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...