Piotr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Tak to wygląda na zimnym silniku. Wystarczy ze przejadę 5-10 min, to zapala dobrze, bez kontrolki oleju. To ze słychać popychacze przez chwile to chyba normalne (chociaż tego też nie jestem pewniej) ale martwi mnie ta kontrolka ciśnienia oleju.... W czasie jazdy ani na postoju nigdy się kontrolka oleju nie zapaliła. Mam sie bardzo martwić? Ile muszę przygotować ze skarbonki monet ? PS olej świeży, 5W40, przed wymiana było to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIEDZWIEDZ78 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Miałem to samo w v12 ale na starym filtrze i oleju ale po wymianie jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 U mnie tez tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawijastybazant Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 U mnie może troszeczkę krócej, ale też przez chwilkę się pali. Myślę, że nie ma się czym specjalnie przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, Pawel4freak napisał: U mnie tez tak jest Długo już tak masz ?? Miałem trochę aut różnych, zawsze kontrolka gasła max po sekundzie od rozruchu. Czyli M52 tak mają ?? Czy to winny jakiś zawór w podstawie filtra oleju czy w smoku, który nie trzyma oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Chyba od początku kiedy go kupiłem. W starym fordzie co miał ojciec też tak było. Na rozgrzanym elegancko gaśnie od razu, a na zimnym 2-3s (?). Może jakoś można sprawdzić pompę oleju bez jej wyciągania, nie wiem. U mnie dodatkowo dochodzi podejrzenie że łańcuszek pompy się rozciągnął i o obudowę uderza (kolega ściągnął wszystkie paski z rolek i nasłuchiwaliśmy i z tamtych okolic dobiega dźwięk). Może @CzAkSs , @Leo i @Dyziu nam powiedzą więcej i ile takie rzeczy mniej więcej by kosztowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 11 minut temu, Pawel4freak napisał: Może @CzAkSs , @Leo i @Dyziu nam powiedzą więcej i ile takie rzeczy mniej więcej by kosztowały. Na to liczę, ale na razie cisza jak po śmierci organisty IMO ewidentnie tak nie powinno być, bo jak się pali kontrolka oleju to słychać że popychacze nie pracują i klepie, czyli nie ma dostatecznego ciśnienia oleju. Może smok zapchany, filtr.......... any ideas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Powiem Ci że robiłem płukankę, zmiana oleju i filtrów co niecałe właściwie 10k, oleje dobre i dalej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Także robiłem płukankę i nowy 5W40 , 500km temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 odkręć po nocy filtr oleju... jak nie bedzie oleju to znak że zlatuje do miski po postoju dłuższym i zanim nabije ciśnienie do filtra to kontrolka długo gaśnie 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 No i takie odpowiedzi lubię. W czwartek będą zdjęcia jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 m52/m54 maja zaworek który trzyma olej w podstawie zrobiony z tworzywa i w 90% podstaw ten zaworek wycina rowki w podstawie i staje bokiem a co za tym idzie olej nigdy nie trzyma się w podstawie dłuzej niż 2-3 godziny. Jedyne lekarstwo to zakup sprawnej podstawy bo to niestety wada fabryczna / materiałowa. W n42/n46 jest podobna sytuacja ale do tego dochodzi spompowanie napinacza rozrządu i cudowny dźwięk z rana jak by się silnik rozpadał na kawałki bo łańcuch luźno obija się o wszystko o co tylko może. Sytuacja o tyle niebezpieczna bo cierpi na tym cały układ smarujący łącznie z panewkami, łożami wałków jak i same łyżwy od rozrządu. Sytuacja taka nie może mieć miejsca. Kontrolka musi gasnąć od razu po odpaleniu auta. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Zakup używki to loteria.... Czysto teoretycznie, czy nie można wywalić tego zaworka i zamontować zaworka jakoś zewnetrznie na przewodzie ? Jakie jest wyjście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawijastybazant Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Czy mając podstawkę w rękach, można stwierdzić usterkę zaworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Kuurde @Leo mega pro odpowiedz, czysta wiedza wyłożona na talerzu. I nie mówię tego po złości tylko jestem pod wrażeniem, bo to jest jakaś tam "pierdółka" która często się przewija i nikt nie potrafi udzielić sensownej odpowiedzi, a Ty napisałeś co jak i dlaczego. P.S.: @Dyziu bez obrazy, Twoja odpowiedź też git tylko w skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Wiedza "dlaczego" jest cenna, ale cenniejsza "jak to naprawić" Nie oczekuje tutoriala (pod blokiem i tak tego nie będę robił, choć bym miał wiedzę), tylko deklaracji, że ktoś to naprawi skutecznie oraz ceny za taka usługę, może być na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Nie naprawisz tego,w m54/52 można to ocenić na przysłowiowe "oko" czy jet git czy nie bo widać czy zaworek wytarł sobie już rowki i stoi bokiem czy ładnie chodzi pod palcem. W n42/46 niestety zaworek jest tak ciulowo zabudowany i podparty sprezynką że nie da rady tego sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Gdzie ten zaworek ?? czy chodzi o zaworek w pompie (6,7,8,9)?? Czyli czy trzeba kupić podstawę filtra czy pompę oleju ? W M50 też był zaworek ?, pasuje podstawa z M50 do M52 plug&play ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Podstawy są chyba 4 rodzaje i nie każda pasuje do danego silnika wiem bo osobiście to sprawdziłem. Żeby dorwać się do tego zaworku musiał byś wykręcić całą podstawę filtra oleju i wyciągnąć broki (wkręcone lub wciskane). Niestety nie ma dostępnych części zamiennych i nie kupisz tego zaworku. Temat nietrzymania oleju przez puszki już chyba jest tak oklepany, a skoro M52 potrafi dokręcić do miliona km to po co sobie głowę tym zawracać. Nie napisałeś jaki to olej 5W40 i jaki filtr zastosowałeś, jeśli filtr Boscha lub Mana Made in Bosnia, od tergo bym zaczął i zmienił na Knechta. Jeśli drażni cię kontrolka alladyna spróbuj zalać 0W40, może trochę więcej zapłacisz ale jest różnica. Swoją drogą przejmujesz się kontrolką oleju, a poduszki powietrznej Ci nie przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Jaki związek ma filtr oleju ze spływaniem oleju ? Filtr mam Filtrona. Czy kontrolka poduszki wpływa na pracę, żywotność silnika ? Jak będę chciał się dowiedzieć o kontrolce poduszki to zaloze nowy temat. Dzięki za wyjaśnienie, ale co ma gęstość oleju do jego spływania. Podstawa filtra to nie wydatek kilku tysięcy, nowa kosztuje 600-700 zł, wiec warto i spokoj na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Kurna zapomniałem wyciągnąć filtr... Jeżeli byś/byśmy wymieniali te podstawy to bym chyba od razu załozył tam czujnik temperatury oleju (chyba tam się go daje z tego co kiedyś czytałem), a zegary kiedyś się zamontuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Chyba nie każda podstawa ma miejsce na czujnik, spróbuje kupić od M54 z możliwością zwrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 zaworek jest widoczny jak odkręcisz podstawe. i odwrócisz ją stroną przykręcaną do bloku w swoją strone..i zobaczysz taki krzyżak mały w środku jak znaczek mercedesa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.