Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E46 318i] Ciężko wchodzi 1 bieg


Seba97e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kolejny problem z moim BMW, jedno się zrobi to drugie sie psuje :unknown: .. 2 tygodnie temu wymieniałem sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Koło dwumasowe używane ale bez luzów i po małym przebiegu, sprzęgło i docisk dane do regeneracji, wszystko ładnie pięknie złożone, no i teraz nie wchodzi mi jedynka, tak jakby coś ją blokowało, wejdzie tylko przy użyciu siły albo trzeba cofnąć na luz lub wbić 2 żeby weszła a jak puszczę sprzęgło to problem powraca od nowa, jak trzymam dłużej wciśnięte sprzęgło to jedynka wchodzi jak po maśle. Dodam że przed wymianą sprzęgła i dwumasy, które było już na wykończeniu też miałem podobny problem z wbiciem biegu ale mniejszy niż teraz. Pojawiły się także jakieś stuki i luz z tyłu przy odpuszczaniu sprzęgła i zmianie biegu(tylko na niskich biegach). Co jest grane? :)

Edytowane przez Seba97e46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ciebie sprzeglo idzie samonastawne? Bo ja tez kiedys zle zalozylem sprzeglo i dwumas bo za szybko ściągnąłem blokady (chcialem zaoszczędzić i robilem to sam)i po jakims czasie 1 ciezko wchodziła. Sprzeglo sie rozsypalo i mysialem kupucnowe. Teraz 1 na swiatlach zablokuje sieraz na 500 razy (wtedy wysprzeglam i wchodzi)

Wysłane z mojego LG-D410 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kandyn napisał:

Do ciebie sprzeglo idzie samonastawne? Bo ja tez kiedys zle zalozylem sprzeglo i dwumas bo za szybko ściągnąłem blokady (chcialem zaoszczędzić i robilem to sam)i po jakims czasie 1 ciezko wchodziła. Sprzeglo sie rozsypalo i mysialem kupucnowe. Teraz 1 na swiatlach zablokuje sieraz na 500 razy (wtedy wysprzeglam i wchodzi)

Wysłane z mojego LG-D410 przy użyciu Tapatalka
 

Chyba mam samonastawne, a możesz mi powiedzieć jak ta blokada wygląda i gdzie ona jest oraz jak ją odbezpieczyć? Docisk i tarcze dawałem do regeneracji, był cofnięty bo sprężynki były ściśnięte. Tak też wszystko skręciłem do koła dwumasowego śrubkami i nic więcej nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz film o montazu takiego sprzegla

 

Nie trzeba przyrzadu bo mozna na prasie wycisnac, ewentualnie klucz samorobka. Ja zrobiłem taki bładm ze zanim zalozylem sprzeglo to zdemontowalem ta blokade sprezynek (brak wiedzy). Potem zalozylem z nie scisnietymi sprezynkami i pedał sprzegla był twardy jak hamuelec wiec zblokowałem sprezynki i tak zalozylem i wtedy sciagnalem blokady sprezynek. Sprzeglo dzialalo, ale po jakims czasie zaczela coraz ciezej wchodzic jedynka. Obejrzalem filmik i wiedzialem co zrobilem zle. Kupilem nowe sprzeglo i dwumas i zalozylem nowe u mechanika. Sam juz nie chcialem robic, chociaz teraz bym nie spartolił. 

Moze ty tez cos nie tak montowales i dlatego z 1 jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Untitled.jpg

Ta blokade powinno sie zdjac dopiero jak przykrecisz sprzegło. Ja to zdjałem przed przykreceniem i to był bład. Powinienm uzyc klucza jak na filmiku, aby spowrotem ustawic jak w nowym sprzegle. 

Edytowane przez Kandyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kandyn napisał:

Untitled.jpg

Ta blokade powinno sie zdjac dopiero jak przykrecisz sprzegło. Ja to zdjałem przed przykreceniem i to był bład. Powinienm uzyc klucza jak na filmiku, aby spowrotem ustawic jak w nowym sprzegle. 

Ok, dzięki za pomoc, dzisiaj wyciągałem sprzęgło jeszcze raz, byłem w warsztacie na cofnięcie docisku, ja tej blokady nie miałem bo jest ona w nowych dociskach a mi przy regeneracji nic nie dawali. W warsztacie powiedzieli mi żebym przykręcał normalnie, tylko bardzo równomiernie każdą śrubkę od docisku na krzyż. Tak złożyłem, tarcze oczywiście na oko ustawiłem na środku. Teraz jest zauważalna poprawa jedynkę da się wbić bez problemu nawet całkiem leciutko chodzi, biegi się lepiej zmieniają podczas jazdy.. Zobaczymy jak będzie po jakimś czasie :) Problemem było prawdopodobnie złe dokręcenie docisku ponieważ wtedy nie zwracałem uwagi za bardzo aby idealnie każdą śrubkę na krzyż dokręcać, przez co ułożył się on krzywo i sprzęgło było cały czas którymś brzegiem lekko zasprzęglone, na docisku powstał aż leciutki szlif od tarcia brzegu tarczy 

Edytowane przez Seba97e46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...