Seba97e46

[E46 318i] Licznik wariuje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z autem, a mianowicie ostatnio zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Raz jadąc do miasta zaświeciły mi się kontrolki ABS, DSC i ręczny, przestał działaś prędkościomierz oraz ekonomizer. Zgasiłem auto odpaliłem jeszcze raz i problem zniknął, ale wracając po paru godzinach odpalam i zapalił się akumulator, DSC i ABS albo ręczny (nie pamiętam), więc wyłączyłem zapłon i odpaliłem jeszcze raz, to tym razem świeciły się kontrolki takie jak poprzednio i nie działał prędkościomierz i ekonomizer. Parę km przed domem wszystko zgasło i zaczęło działać..Dzisiaj wracałem z miasta to znowu nagle zapaliły się kontrolki (Akumulator, DSC i ręczny) i co najdziwniejsze tym razem nie działał obrotomierz, ekonomizer i wskazówka od temperatury wskazywała czerwone pole. Po ponownym odpaleniu problem ustał, lecz blisko domu zauważyłem że przygasło podświetlenie, wszystkie wyświetlacze były mało czytelne przez 5 sekund (radio, liczniki). Dodam też, że przy odpalaniu na sekundę mrugną kontrolki od ABS, DSC i ręcznego. Może ktoś mi powiedzieć co tą betę opętało? :) 

 

Screeny z Inpy:

 

Błędy z silnika

1_2017.jpg

2_2017.jpg

3_2017.jpg

4_2017.jpg

 

Błędy z DSC

 

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg

55.jpg

Edytowane przez Seba97e46

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże? jutro chce jechać w małą trasę i nie chce żeby były jakieś niespodzianki na drodze. Zresztą to standard w tym przeklętym silniku N42... 

Zapomniałem dodać, że te kontrolki zaczęły się świecić od momentu chwilowego zaboksowania kołami podczas wjazu do garażu.

Wczoraj też wymieniłem czujnik ABS w lewym tylnym kole bo miałem drugi sprawny i dalej to samo, przed chwilą wracałem z miasta po zapaleniu silnika zapalił się ABS, DSC i ręczny na czerwono, nie działał ekonomizer i prędkościomierz.

Może mieć na to wpływ odpalanie silnika na włączonej klimatyzacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ojciec miał identyczne objawy + ledwo działające radio. Okazało się, że jeden z poprzednich właścicieli porzeźbił kabel idący do aku przez co grzał się tak mocno że klema od temperatury się rozszerzała i nie było styku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Pawel4freak napisał:

Ojciec miał identyczne objawy + ledwo działające radio. Okazało się, że jeden z poprzednich właścicieli porzeźbił kabel idący do aku przez co grzał się tak mocno że klema od temperatury się rozszerzała i nie było styku.

U mnie wszystko jest w porządku, klemy się trzymają, jedyne co to kilka miesięcy temu podłączałem gniazdko zapalniczki i USB pod 12V w radiu i pod te gniazdko miałem cały czas podłączoną kamerkę.

Ładowanie akumulatora 14,4V 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
    • Przez bullit87
      Więc witam...
      Postaram się opisać problem tak dokładnie jak się da od dnia pierwszego.
      Jest on związany z silnikiem n46b20
      Moja kobieta zostawiła kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon na całą noc więc bateria padła. 
      Rano przez telefon powiedziała mi jaki problem po czym powiedziałem jej żeby połączyła prostownik i po problemie... Nie mogła znaleźć punktów pod maską więc powiedziałem żeby podłączyła się do akumulatora.  Powiedziała że bezpiecznik na prostowniku wyskakuje więc powiedziałem żeby to wcisnela.  Zrobiła to kilka razy ale okazało się że dzieje się tak przez kluczyk w stacyjce i włączony zapłon. 
      Udało się auto odpalić no i poszła do pracy jak przecinak. 
      Zadzwoniła znowu i mówi mi że coś się dziwnego dzieje z autem.
      No i miała rację. Opisał bym to wypadaniem zapłonu Ale tylko w trakcie opadania obrotów. Zabrałem więc auto na kompa i wyszło... 
      Sondy lambda przed katem (To był błąd który co jakiś czas wyskakiwal)
      Czujnik temperatury w przepływomierzu 
      Aktywator valvetronic 
       
      Więc wymieniłem sondy, aktywator i czujniczek. Przyuczylismy wszystko i doskoczyl błąd przepustnicy...
      Ehh też wymieniłem...
      Znowu przyuczanie i...
      No właśnie... 
      Zapłon nadal wypada.
      W trakcie wypadania zapłonu średnie spalanie na zegarkach szaleje... 
      Wszystkie rurki od powietrza są szczelne. 
       
       
      Tak to wygląda... 
      Moment w którym obroty opadają pomału wywołany jest delikatnym zdejmowaniem nogi z pedalu gazu.
    • Przez qlas00
      Czołem Maxbimmery !
       
      Mam pytanie,
      Na angielskich forach wyśledziłem,że dokładane kamery do radia multi android mają funkcje wyświetlania trasy z uwzględnieniem skręcenia kierownicy.
      Ktoś kojarzy gdzie można włączyć tą opcję? Obszar cofania tzn pole czerwone,żółte, zielone mam włączone a jak ustawić,żeby było ruchome tak jak skręcam kierownicą ?
      Poniżej przykładowa grafika

    • Przez Daniel 1122
      Witam wszystkich!Jestem z Wrocławia. Potrzebuje garażu z kanałem albo najazdu na 1-2 dni,chciałbym wymienić poduszki silnika oraz olej w skrzyni. Mogę zapłacić za taką usługe albo postawić dobre piwo!
      Dziękuje!
  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.