Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 330D ile km można wcisnąć ?


chmielu84

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,
dziekuje za pozytywny odbior.. przynudzam wiec dalej :)


Poza moim kumplem Lukbmw mam tez dobre doswiadczenia z hybrydami robionymi przez wroclawskich/okolowroclawskich TX Performance turbo (miedzy innymi ex auto Leo, kilka aut wirusowalem przygotowywanych mechanicznie przez BMWExpert) i TurboTech (jakas e90 3.0D i alfa 159 1.9tdi)

(tyle dla nich reklamy - nie za kase ale z serca)

 

Zamawiajac hybryde pamietajcie, ze to tylko haslo
W wersji najprostrzej jest to:

poza zwykla regeneracja roztoczenie muszli strony ssacej by osadzic inne wieksze kolo kompresji z kutego aluminium i tyle (kolo kompresji ze 400pln, praca tokarza powiedzmy 200 wiec oceniam koszt prostej hybrydy jako cena regeneracji turbiny + 600pln.. no moze+800 jak ktos chce extra za knowhow / "za fatyge")


Mozna takze zmienic wirnik wydechowy czyli roztoczyc strone goraca by osadzic wiekszy wirnik wydechowy ... to oceniam na dodatkowe okolo +600 pln wiec jezeli przyjmiemy koszt czystej regeneracji na 600pln to mamy koszt hybrydy na 1200-2000pln. Zgodnie z powiedzeniem co sie kreci szybko - kreci sie krotko wiec turbiniarz moze chciec wiecej by miec bufor na reklamacje/zawracanie gitary.
Zycie hybrydy zalezy bardzo od jej warunkow pracy - jedna hybryda w E60 padla mi po 5 tys a po paru przerobkach w dolocie i wydechu (luzne bez przewezen wiec turbo pracuje lzej bez ostrego zamkniecia geometri) druga zyje juz kilkadziesiat tysiecy km i ma sie dobrze.


Padnie komus turbo to nawet jak to nie jest wina turbiniarza (bo ktos meczyl hybryde zostawiajac np te plastikowa rure laczaca turbine z przeplywomierze - podpowiem: to oczywiscie wyrzucamy wraz z przeplywka (programowo sie ja wylacza) i zastepujemy czyms szerszym) to w obawie przed hejtowaniem bedzie turbine naprawial "w ramach gwarancji" - wiec cena typu 2500pln jest dla mnie zadnym haj waj. Koszt turbiny uzywki to srednio tysiak wiec lepsza hybryda jako produkt (a nie usluga przebudowy) to pewnie 3500 bez vatu (dlatego w kontekscie auta o wartosci rynkowej "typu 18tys" uznaje takie ostre mody za nieuzasadnione ekonomicznie)

 

Seryjny mapsensor w e46 204ps mierzy do okolo 3300... zakladajac, ze cisnienie atm to 1000 mamy max ok 2.3b (powiedzmy bezpiecznie 2.1b - podobno czujnik przy granicy zakresu swojej pracy sa niedokladne) - to wystarczy na grubo ponad 300ps wiec zmiana mapsensora nie jest niezbedna - rzecz tania ale mapsensor "4b" (z 231/235/272/286ps) nie pasuje plug & play do kolektora z E46 wiec polecam jakby co kupic kolektor z mapsensorem by nie bawic sie w adaptacje

Wazne: po zmianie mapsensora bez dostosowania softu nie jezdzimy autem poza moze bez gazu dotoczeniem sie do tunera.

Podobnie po zmienia wtryskow na 535D! (bedzie przy przy bucie dymil jak lokomotywa - jazda emerycka!!! jest wzglednie bezpieczna)

Jezeli ktos ma E46 204ps EU4 ostroznie polecam: (umiarkowany budzet - aczkolwiek i tak lepiej sprzedac, doplacic i kupic 335d :D )
hybrydka, lepszy kolektor wydechowy, luzny wydech (katalizator zostawiamy ale reszta to 3" przelot), IC, stozek w rog komory silnika + rura min 3" ze stozka do turbiny (przeplywki nie zakladamy!) + czip. To zestaw da powiedmy 320, jest relatywnie budzetowy, przy rozsadnym uzytkowaniu sprzeglo na szanse przezyc
Wtryski z 204ps EU3 sa wolne co oznacza, ze trzeba je trzymac dlugo otwarte by wtrysnac wiecej paliwa a gdy silnik sie kreci szybko tego czasu nie mamy - dlatego potrzeba wtryskow z 535D do EU3 co podnosi budzet operacji

Tak wyglada przerobiony dolot w E60

f16b46da44f295e2med.jpg

19305b03737d224emed.jpg  

 

 

Zwroccie uwage, ze w rogu mam pompe ABS wiec wsadzenie stozka w rog (lub /bo latwiej/: dolotu z 535D E60) to operacja nietrywialna
W E46 o ile pamietam jest tam zbiorniczek plynu wiec najrozsadniej rezygnujecie z filtra pow w seryjnym miejscu i robicie po prostu stozek

Pozdrawiam,
Przemek

 

Edytowane przez przemek4net
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...