chmielu84

E46 330D ile km można wcisnąć ?

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Mam pytanie do posiadaczy takiego motoru w E46, ile można z niego max wycisnąć po modach : chip, wydech, turbo hybryda, ic, itd ?

 

Piona

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? 

Edytowane przez BASTARS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? 

Haha ruskie potrafią :) może z Nos te 460


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szybciej metanol, szukam na yt ale nie mogę znaleźć tego filmiku, jest za to też od wschodniaków 402km w 330cd 

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jeszcze czy M57 czy M57N przy M57 zbyt dużego pola do popisów nie ma...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Michał cos kombinujesz hehehe ale sam nie wiesz już co :P milion pomyslów

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michał cos kombinujesz hehehe ale sam nie wiesz już co  milion pomyslów

Paweł badam rynek pod względem mocnego RWD bo oglądałem jedno S14 i straszny kondon :/ więc chyba jednak zostanę z BMW


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? 

Tutaj Słowenia ;) 461km 924Nm 33cf8494f6ec142d87e161e8cd0f701c.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Edu miał ok 340 km i coś ok 730 Nm.

Jak dobrze pamiętam wtryski z 535 e60 IC który miał to teraz Forest sprzedaje i wirus i pełen przelot reszta seria.

 

 

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mocnego na niego nie było w klubie jak i w krzywej na kresce.

Dieslem robił każdego jak chciał.:D

 

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Forest napisał:

Bardzo ciekawy post

Zgadzam sie, az caly z ciekawoscia przeczytalem ;):bmw_beer:

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że zwięźle i na temat, dobry post ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czesc,
dziekuje za pozytywny odbior.. przynudzam wiec dalej :)


Poza moim kumplem Lukbmw mam tez dobre doswiadczenia z hybrydami robionymi przez wroclawskich/okolowroclawskich TX Performance turbo (miedzy innymi ex auto Leo, kilka aut wirusowalem przygotowywanych mechanicznie przez BMWExpert) i TurboTech (jakas e90 3.0D i alfa 159 1.9tdi)

(tyle dla nich reklamy - nie za kase ale z serca)

 

Zamawiajac hybryde pamietajcie, ze to tylko haslo
W wersji najprostrzej jest to:

poza zwykla regeneracja roztoczenie muszli strony ssacej by osadzic inne wieksze kolo kompresji z kutego aluminium i tyle (kolo kompresji ze 400pln, praca tokarza powiedzmy 200 wiec oceniam koszt prostej hybrydy jako cena regeneracji turbiny + 600pln.. no moze+800 jak ktos chce extra za knowhow / "za fatyge")


Mozna takze zmienic wirnik wydechowy czyli roztoczyc strone goraca by osadzic wiekszy wirnik wydechowy ... to oceniam na dodatkowe okolo +600 pln wiec jezeli przyjmiemy koszt czystej regeneracji na 600pln to mamy koszt hybrydy na 1200-2000pln. Zgodnie z powiedzeniem co sie kreci szybko - kreci sie krotko wiec turbiniarz moze chciec wiecej by miec bufor na reklamacje/zawracanie gitary.
Zycie hybrydy zalezy bardzo od jej warunkow pracy - jedna hybryda w E60 padla mi po 5 tys a po paru przerobkach w dolocie i wydechu (luzne bez przewezen wiec turbo pracuje lzej bez ostrego zamkniecia geometri) druga zyje juz kilkadziesiat tysiecy km i ma sie dobrze.


Padnie komus turbo to nawet jak to nie jest wina turbiniarza (bo ktos meczyl hybryde zostawiajac np te plastikowa rure laczaca turbine z przeplywomierze - podpowiem: to oczywiscie wyrzucamy wraz z przeplywka (programowo sie ja wylacza) i zastepujemy czyms szerszym) to w obawie przed hejtowaniem bedzie turbine naprawial "w ramach gwarancji" - wiec cena typu 2500pln jest dla mnie zadnym haj waj. Koszt turbiny uzywki to srednio tysiak wiec lepsza hybryda jako produkt (a nie usluga przebudowy) to pewnie 3500 bez vatu (dlatego w kontekscie auta o wartosci rynkowej "typu 18tys" uznaje takie ostre mody za nieuzasadnione ekonomicznie)

 

Seryjny mapsensor w e46 204ps mierzy do okolo 3300... zakladajac, ze cisnienie atm to 1000 mamy max ok 2.3b (powiedzmy bezpiecznie 2.1b - podobno czujnik przy granicy zakresu swojej pracy sa niedokladne) - to wystarczy na grubo ponad 300ps wiec zmiana mapsensora nie jest niezbedna - rzecz tania ale mapsensor "4b" (z 231/235/272/286ps) nie pasuje plug & play do kolektora z E46 wiec polecam jakby co kupic kolektor z mapsensorem by nie bawic sie w adaptacje

Wazne: po zmianie mapsensora bez dostosowania softu nie jezdzimy autem poza moze bez gazu dotoczeniem sie do tunera.

Podobnie po zmienia wtryskow na 535D! (bedzie przy przy bucie dymil jak lokomotywa - jazda emerycka!!! jest wzglednie bezpieczna)

Jezeli ktos ma E46 204ps EU4 ostroznie polecam: (umiarkowany budzet - aczkolwiek i tak lepiej sprzedac, doplacic i kupic 335d :D )
hybrydka, lepszy kolektor wydechowy, luzny wydech (katalizator zostawiamy ale reszta to 3" przelot), IC, stozek w rog komory silnika + rura min 3" ze stozka do turbiny (przeplywki nie zakladamy!) + czip. To zestaw da powiedmy 320, jest relatywnie budzetowy, przy rozsadnym uzytkowaniu sprzeglo na szanse przezyc
Wtryski z 204ps EU3 sa wolne co oznacza, ze trzeba je trzymac dlugo otwarte by wtrysnac wiecej paliwa a gdy silnik sie kreci szybko tego czasu nie mamy - dlatego potrzeba wtryskow z 535D do EU3 co podnosi budzet operacji

Tak wyglada przerobiony dolot w E60

f16b46da44f295e2med.jpg

19305b03737d224emed.jpg  

 

 

Zwroccie uwage, ze w rogu mam pompe ABS wiec wsadzenie stozka w rog (lub /bo latwiej/: dolotu z 535D E60) to operacja nietrywialna
W E46 o ile pamietam jest tam zbiorniczek plynu wiec najrozsadniej rezygnujecie z filtra pow w seryjnym miejscu i robicie po prostu stozek

Pozdrawiam,
Przemek

 

Edytowane przez przemek4net
  • Lubię 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.