danielj

klimatyzacja - problem z wentylatorem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z klimatyzacją. Może zacznę od początku. Samochód posiadam od marca. Wtedy klima działała ale gdy zrobiło się nieco cieplej zrobiłem serwis tzn, uzupełnienie czynnika, odgrzybienie, ozonowanie. Po kilku dniach chłodziła wyraźnie słabiej niż po nabiciu. Kilka dni temu całkiem padła. Z środkowych kratek nawiewu jedynie syczało. Wróciłem tam gdzie miałem robiony "serwis". Okazało się, że układ jest pusty. Zrobiono test szczelności i wymieniono dwa zaworki. Klima na teście działała ale jest problem z szybko rosnącym ciśnieniem w układzie. Nie włącza się wentylator. Serwis nie miał dostępu do Inpy więc sprawdzili czy nie ma błędów jakimś innym programem. Wyskoczył błąd wiatraków chłodnicy ale nic konkretnego. Zrobiono programem test wentylatorów i jedynie załączał się na 1 biegu (tzn kręcił przez 2s po czym nastąpiła mała przerwa i znowu kręcił 2s). Gdzie może leżeć przyczyna? Wentylator nie chodzi zaraz po włączeniu klimatyzacji. 

 

 

E46 320d 136hp

Edytowane przez danielj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Wyskoczył błąd wiatraków chłodnicy,ale nic konkretnego"-niezłych masz "serwisantów" ;) Szukaj w tym kierunku.Ja w e39 miałem podobnie i był to problem padniętego rezystora.W e46 jest chyba inaczej to rozwiązane,ale idz w tym kierunku i zmień"serwisantów".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja nie,bo jestem z Lubina-tutaj też rewelacji nie ma,ale jak mi powiedział że na pierwszym biegu wentylator nie kręci(sam nie zwróciłem na to uwagi),to przeczytałem internet i znalazłem :)

Edytowane przez długi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej,ale niech się też inni wypowiedzą.W e39 nie ma modułu tylko dwa rezystory,najczęściej jeden z nich pada,ten odpowiedzialny za pierwszy bieg,wtedy ciśnienie się podnosi i wywala z biegiem czasu uszczelniacze.ja najpierw zmieniłem rezystory,ale było za późno,trzeba było wymienić chłodnicę i uszczelniacze,przy okazji osuszacz.Teraz wszystko działa jak należy.Przed tym klima kończyła się po dwóch tygodniach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz silnik, ale jak coś to mam sprawny wentyl do m54/M52, zmieniałem w nim sterownik w ubiegłym roku. Tyle że u mnie objawem walnietego sterownika było to że chodził cały czas i rozladowywal aku. Ale jak chcesz to możemy podłączyć na próbę, w celu wykluczenia wentyla/sterownika

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób z silnikiem m47. Jak działa u Was wentylator przy włączonej klimie? Czy włącza się od razu czy raz działa raz nie? U mnie wygląda to tak że po włączeniu klimy wentylator uruchamia się dopiero po jakimś czasie, chłodzi parę sekund i następuje przerwa. Gdy chłodnica jest wyraźnie gorąca uruchamia się na mocniejsze obroty, schładza i następuje przerwa. Pytanie czy nie powinna działać cały czas bez przerwy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje, to u mnie też chodził z przerwami ale uprzedzam, że nie jestem pewien. W kabinie normalnie cały czas leciało zimne powietrze. 

Ogólnie różnie to jest w samochodach, w jednych wentyl kręci caly czas a w innych dochladza co parę chwil aby zbić ciśnienie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wentylator nie będzie kręcił cały czas, no chyba że będziesz miał na dworze 40 stopni. W taką pogodę jak dziś to będzie wlaczal się co jakis czas na chwilę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na inpie wentylator działa. Uruchamia się w każdym zakresie. Pytanie tylko jak powinna wyglądać charakterystyka jego pracy? U mnie to wygląda tak, że uruchamia się po przekroczeniu jakiejś temp. Schładza chłodnice a potem przerwa w działaniu. Działa stopniowo od małych po duże obroty. Czy tak ma być w m47?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem nie włączał się wcale, spalił się bezpiecznik ,,50". W mojej e39 wentylator ma 3 piny i nie ma biegów tylko płynną regulację obrotów. Okazało się że woda dostała się do środka, spalił się na ,,popiół". Wymieniłem bezpiecznik i went i wszystko śmiga. We Wrocławiu serwisuje klimę na ul Reymonta, firma nazywa się Ermax na 90%. Ja jestem zadowolony :)  

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm to może w e46 m47 też wentylator działa na zasadzie płynnej regulacji obrotów. Fajnie jakby się wypowiedział ktoś kto ma ten silnik :) bezpieczniki są ok. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z innego źródła wyczytałem, że faktycznie w silnikach diesla 2.0 i 3.0 gdzie występują wentylatory elektryczne, charakterystyka ich pracy przebiega płynnie, zwiększając swoje obroty wraz ze wzrostem obrotów silnika jak i ciśnieniem w układzie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko diesle, ja mam 2,8 benzyna. Z tego co wiem te wentylatory mają wtyczkę 3-pinową, te z biegami mają 4 piny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.