Gregu82

Wybór tarcz i klocków hamulcowych

Rekomendowane odpowiedzi

Siema jak w temacie, będę chciał zmienić klocki i tarcze i mam pytanko odnośnie wsadzenia czegoś ciut większego. Mianowicie czy po założeniu tarcz np 300mm wszystko inne będzie mogło pozostać bez zmian, czy trzeba będzie wymienić także zaciski na odpowiednio większe do tarcz ?? Silnik N42B20. Jakich producentów tarcze, a jakich klocki najlepiej sie sprawdzają ?? Nie chciał bym wydać fortuny, ale też nie chcę kupić czegoś badziewnego. Z góry dzięki za opinie i pomoc w doborze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Większa tarcza = "nowe", większe zaciski.

Z tanich polecam Ci mikody (mam, dwóch znajomych również jest zadowolonych, wersje nacinane i nawiercane).

Coś pomiędzy to Mayle (ma mój ojciec w identycznym E46 i oboje jesteśmy zadowoleni ale pyli strasznie).

Z drogich ATE oryginalne.

Słyszałem, że Zimmermany to potrafi być loteria. Ktoś na forum ma w E60 i pewnie też jest zadowolony. 

TRW z tego co czytałem dobrze hamują ale często piszczą. 

 

Kup co będzie w lepszej cenie. 

Edytowane przez Pawel4freak
  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby założyć większe tarcze, trzeba mieć do kompletu zaciski i jarzma. 

Tarcze,klocki zimerman, ATE polecam. 

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ktos ostatnio wrzucal gdzies na forum post odnosnie tarcz hamulcowych jakiejs chyba mniej znanej marki po jakims czasie uzytkowania i byly spoko, poszukaj pewnie znajdziesz. Ja do siebie za.jakis czas bede ładować ATE CERAMIC bo bylem w golfie zadowolony z nich :) za to TRW nie polecam bo nie wyrabiam na plyn do mycia felg i wode 😂

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimmermany sporty w E60 i E46 , teraz musiałem liznąć tokarką tylne tarcze , ponieważ zakładałem nowy komplet klocków też zimmermany, pierwszy komplet wytrzymał na tyle od 08-2013, czyli 4 lata i około90tys km.

Ja polecam

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W takim razie tarcze też kupię zimmermana, tylko nic z nacięciami do mnie nie mogę znaleźć. Zimmermana znalazłem fajny komplecik nacinany, ale właśnie tarcza ma 300mm, a te bym brał, jak by mi reszta pasowała. 

 

http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-bmw-e46-328-zimmermann-sport-i5497242003.html

 

Jak nie będzie wezmę normalne gładkie, a klocuchy jakie żeby nie pyliły zbytnio, ale też żeby mi nie piszczały przy hamowaniu co nie :P  Też brać jakieś zimmermany czy może ate ??  Polecają też ceramiczne, tyle tego, ze nie wiem co kupić :P 

Edytowane przez Gregu82

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tarczę i klocki zwykle ate no i hamowanie ok Ale zapylenie masakra. 

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do tarcz zimmermanna zapodaj klocki tej samej firmy. Trzeci komplet zjeżdżam i innych nie chcę. Hamowanie super i nie pyli mocno. 

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak myślałem wezmę tarcze zimmermana razem z klockami, zobaczymy jak to będzie. Nie wiem rtylko czy nawiercane warto brać czy normalne w zupełności stykną. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napewno warto, z kilku powodów, wygląd napewno lepsza skuteczność, a poza tym wydasz może z 200 zł więcej ale jak to rozłożyć na ten czas jak będziesz je użytkował rocznie wyjdzie kilka dyszek więcej, ja na takim zestawie przejeżdżam ok 150tys km tarcze + 2 komplety klocków 

 

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, BASTARS napisał:

Napewno warto, z kilku powodów, wygląd napewno lepsza skuteczność, a poza tym wydasz może z 200 zł więcej ale jak to rozłożyć na ten czas jak będziesz je użytkował rocznie wyjdzie kilka dyszek więcej, ja na takim zestawie przejeżdżam ok 150tys km tarcze + 2 komplety klocków 

 

 

Właśnie problem w tym, ze znalazłem te nawiercane o srednicy 300mm a u mnie chyba jest 285mm, czy jakoś tak. Nie wiem czy te małe też maja takie nawiercane, bo w sumie nie znalazłem takowych.

 

A nie mam chyba odpowiednie

http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarcze-przod-bmw-e36-e46-286mm-i6618646581.html

 

W sumie biorąc pod uwage cenę tą na alledrogo to zwykła w sklepie 188zeta, zapytam ile ta sport by kosztowała, jeśli podobnie to faktycznie warto wziąć te bo tak jak piszesz lepsze odprowadzanie ciepła a i wygląd także sporo lepszy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dziś zamówione padło na zimmerman sport + klocki tego samego producenta, bo coś słyszałem, ze do nawiercanych ceramiczne nie zbyt się nadają. A, ze takowe Koledzy mieli to powinno być git. Dzieki za pomoc w wyborze, Pozdro 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja e39 530d touring zamontowałem tarcze Zimmermann sport + klocki zimmermann sport.

Jestem zawiedziony - zaczęły piszczec  jak do świateł dojeżdżam, a dźwięki powstały po ok 2 tys km  jazdy. :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, cziko napisał:

Ja e39 530d touring zamontowałem tarcze Zimmermann sport + klocki zimmermann sport.

Jestem zawiedziony - zaczęły piszczec  jak do świateł dojeżdżam, a dźwięki powstały po ok 2 tys km  jazdy. :-(

 

Nawet nie wiedziałem, ze klocki też występują w wersji sport heh. Wziąłem podstawowe, zobaczymy jak się zestawik spisze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To było czerwone pudełko.

Juz zgubiłem czy na klockami było sport czy nie, bo na tarczach napewno.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak że zapytam. A po co takie tarcze do takiego silnika ? Chyba tylko do zmniejszenia osiągów poprzez zwiększenie masy pojazdu. BMW i tak robiło tzw. over enginnering więc seryjnie auto ma i tak lepsze hamulce niż jest to wymagane więc po co większe..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale Gregu, przecież nie zakłada większych, takie same tylko że wiercone, czyli mniej materiału, tak że lżejsze 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja od lat latam tylko na ATE i wg mojej opinii żadne inne. Choć o Zimmermanie też słyszałem dobre opinie.

Ale troszkę z innej beczki ... jak ktoś chce latać bezpiecznie to nie powinien pisać "Z drogich ATE oryginalne".

Po pierwsze nie kupiłbym tanich nieoryginalnych klocków czy tarcz ATE, bo to już niestety nie ATE:)

A wydać 100 czy 200 zł więcej na coś sprawdzonego, jakościowo dobrego i trwałego to chyba nie jest dużo. Tym bardziej, że robi się to raz na kilka lat.

Tak więc albo kupuje się nowe chińskie tanie gówno albo dobry ale droższy produkt - takie są realia. Jakość kosztuje niestety albo stety.

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po co większe?  Bo może. Proste.

A może ma cukrzycę i oko mu się przymyka i późno zaczyna hamować, dlatego chce wydajniejszy zestaw. 

Bmw samo obnizalo osiągi samochodów poprzez fabrycznie wypuszczane np 2.0 d przedlift na 18" i papciu 255. Więc większa tarcza która waży kilkaset gram więcej od ori to z doopy porównanie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.