finare

Kopci na jałowym po dodaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

 

Kupiłem 3 tygodnie temu e60. Pojawił się  problem, gdy samochód postoi na wolnych obrotach i dodam gazu, z wydechu zaczyna lecieć niebieski dym - czuć olejem trochę. Podczas jazdy nie uświadczyłem dymu. Co ciekawe sytuacja ma miejsce wyłącznie na ciepłym silniku i wyłącznie na biegu jałowym. Teraz pytanko, bo zanim wrócę do domu minie ponownie ponad tydzień abym mogł się udać do mechanika - Macie jakieś sugestie co może być przyczyną takiej a nie innej sytuacji? Będę informować na bieżąco co się dzieje z autem. PS. pacjent to m54b22. i sam motor pracuje bardzo dobrze, cicho , płynnie bez skoków obrotów, ma moc. Co do samego oleju, to obserwuje czy znika, wydaje się że nie. Cały czas Podobnie na bagnecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie a to może być odma? Bagnet czasem mocno zasysa. Niekiedy ciężko to wyciągnąć. Ma to związek?

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bagnet i korek wlewu też zaciąga, mialem problem odkręcić tak zassal. Z okolic silnika syczy powietrze. Oddałem auto. Zobaczymy. Po 17 dam znać 

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wymień na początek odme z kompletem przewodow i powinno być dobrze.

Edytowane przez Niedzwiedz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odma zmieniona(byla nieszczelnosc) Kopci dalej(będę obserwowac ciagle). Ale zrobiłem raptem 6km. Czy to się jakoś może zmienić jeszcze ? Macie jakies inne sugestie? :|

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj dokladnie stan oleju. Serwis oleje/filtry po zakupie wykonany ? 

Pytam dlatego ze czesto wlasciciele samochodow z benzynowymi jednostkami dla ktorych pada diagnoza "uszczelniacze zaworów do wymiany" zalewaja motory motodoktorami i innymi wynalazkami ktore obnizaja dymienie zeby tylko sprzedac "problem"(ostatnio mialem taki przypadek w n42 03'). Zużycie wczesniej wspomnianych uszczelniaczy objawia sie dymieniem przy ruszaniu, gazowaniu, a najbardziej w korkach.

Dodam jeszcze ze motor tez chodzil rowno cichutko, mial moc itd.

Upewnij sie jeszcze co do tej odmy, a potem serwis jesli jeszcze nie bylo i obserwuj czy oliwki nie ubywa :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Micgam8281

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Do wymiany oleju mam jeszcze 2kkm. Wtedy planuje zrobic serwis filttow od a do z. Powiem wam Panowie że po wymianie odmy dymi mniej, choć puszczą chmurki jak  się jej odetnie. Dodatkowo z wydechu strzela jak z karabinu, mega dużo pary wodnej(bezwonna) Przyloze ręce do wydechu na 5 sekund i mam cale mokre. Autko ma gaz. Czy to normalne ?

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 5 dni temu wymieniłem olej, wszystkie filtry, pozakladalem, pouszczelnialem i od tego czasu przestała tak bardzo kopcic na niebiesko. Zobaczymy z czasem czy to faktycznie pomogło.

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymiana oleju tak jak myślałem nic nie dala. Wczoraj wymieniłem uszczelniacze wraz z wszystkimi uszczelkami. Czy pozytywny rezultat powinien przyjsc od razu po wymianie ? Zrobilem raptem 100km od wymiany, niby jakby mniej kopci ale kopci. 

 

 

Tutaj filmik.

 

 

Edytowane przez finare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to raczej tylko ze wzgledu na aktualne warunki atmosferyczne. Po prostu zimno na dworze a silnik/wydech gorące. Nic innego jak para :) tez tak mialem i wiekszosc R6 tak kopci :) moja byla M52TU tak samo miala a nic a nic jej nie dolegało ;)

  • Lubię 1
  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

będę obserwować, powiedzcie mi proszę czy wymiana uszczelniaczy powinna przynieść od razu poprawę? Czy tak jak w przypadku pierścieni musi minąć troche km ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na parę wodną tak jak pisze Xaime. Nie ma tak jak w pierwszym poście wspomniałeś niebieskiego dymu.

Na mój chłopski rozum wymiana uszczelniaczy zaworowych powinna przynieść od razu efekt co widać na filmiku, brak oleju w spalinach.

  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

pocieszacie mnie Panowie mocno, oby to faktycznie przyniosło rezultat, będę na bieżąco informować. PS. Czy w razie W opłacałoby się wymieniać pierścienie, czy może lepiej wstawić 2.5, 3.0? Przyznam się szczerze, że nieco brakuje mocy, szczególnie w trasie :P I czy przy swapie trzeba coś dodatkowo wymieniać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj i zobacz ile oleju Ci bierze, potem się będzie myśleć.

Chyba @mareq robił swap u siebie na M54B30 to możesz do niego napisać ile jeździł za zdrowym silnikiem.

  • Lubię 1
  • Dziękuje 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

eh, dzisiaj postałem 5 minut na rozgrzanym silniku i znowu puściła lekko dymek na niebiesko, ręce mi opadają.. powoli rzygam tym autem :( , aż mam ochotę sprzedać ale nie jestem taki i nie wpakuję kogoś na minę. Panowie, pierścienie do roboty ? może lepiej swapa zrobić ? orientacyjne koszty? Warto w ogóle robić remont? Jakie macie sugestie? Chętnie poczytam mądrzejszych..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

koszty swapa są zróżnicowane...

jak ja wymieniałem silnik z m54b25 na m54b30 to pod młotek szło wszystko...

poduszki silnika , poduszki skrzyni, gumy przepływki, nowe uszczelki silnika itp...

poza tym miałem problem z dyfrem a dokładnie z jego dopasownaiem bo wymieniałem również skrzynie z 5b na 6b ;)

silnika szukałem już po całej Polsce , zależało mi żeby był jeszcze w budzie, i taki znalazłem w Warszawie od Ryszarda z bmw sport.

sprawdzona kompresja itp - wszystko jak z fabryki ;)

jeżdziłem miał moc itp więc zakupiłem, łacznie operacja z wymianą skrzyni to 9k... tyle mnie to wyniosło.

moc była na początku - teraz znów mi brakuje :D he he

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, mareq napisał:

moc była na początku - teraz znów mi brakuje :D he he

Turbo mareq turbo 

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.