Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Błędy przy odpaleniu e61


Stifler

Rekomendowane odpowiedzi

Od kiedy temperatura na dworze spadła poniżej 10 stopni co dziennie rano przy odpalaniu rzuca błędami. Z tego co doszedłem to coś na szynie CAN. Wymieniłem regulator napięcia , przekaźnik koło komputera silnika i dalej to samo. Wrzucam screen z inpy. Dodam że wszystkie błędy są przy napięciu 11.7v lub coś koło tej wartości. Może to akumulator ? Dodam że jak auto stoi w garażu to odpala A jak na dworze przy tych temperaturach to już są błędy i jak kilka razy przekrece stwcyjke to zaskoczy
 
fd19583a41929df3731f526ab65129f6.jpg
 
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz ladowania ? 

Ile masz poboru pradu na postoju, po uspieniu samochodu ? 

Jakie jest napiecie na aku, podczas rozruchu, po za garazem ?

Jaki był powod wymiany regulatora napiecia, oraz tego przekaznika ? 

Czy uswales te bledy, i jezeli tak to czy zawsze wawala te same ?

Co to znaczy "jak kilka razy przekrece stacyjke", jest kompletna cisza, cyka tylko, czy nie ma sily obrocic ? 

Sprawdz czy sterownik IBS (w internetach znajdziesz co to i gdzie tego szukac i wiele innych w tym temacie) nie dostał wilgoci. 

Edytowane przez Micgam8281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz ladowania ? 
Ile masz poboru pradu na postoju, po uspieniu samochodu ? 
Jakie jest napiecie na aku, podczas rozruchu, po za garazem ?
Jaki był powod wymiany regulatora napiecia, oraz tego przekaznika ? 
Czy uswales te bledy, i jezeli tak to czy zawsze wawala te same ?
Co to znaczy "jak kilka razy przekrece stacyjke", jest kompletna cisza, cyka tylko, czy nie ma sily obrocic ? 
Sprawdz czy sterownik IBS (w internetach znajdziesz co to i gdzie tego szukac i wiele innych w tym temacie) nie dostał wilgoci. 
Ładowanie sprawdzone pod obciążeniem jest ok. Regulator napięcia wymieniony ponieważ były wahania z ladowaniem. Przekaźnik wymieniony ponieważ tyle się na czytałem że może to on po wymianie nic się nie zmieniło. Rano jak wsiadam do auta to napięcie pokazuje na mierniku jak i w ukrytym menu 11.7 . Poboru prądu brak. Sytuacja wygląda następująco. Rano wsiadam do auta wkładam kluczyk do stacyjki przekrecam na zapłon i wyrzuca błędy skrzyni , pompy paliwa abs dsc. Zawsze wyrzuca te same błędy. Wyłączam zapłon i jeszcze raz włączam i tak za którymś razem zaskoczy . Błędy gasną i auto odpala. Jak wyskakują błędy to rozrusznik kręci jak szalony ale nie odpali.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlumaczenia kodow dla potomnych:

CE9F - Faul na szynie CAN

CED4 - Faul na szynie CAN

D354 - Faul na szynie CAN

D355 - Faul na szynie CAN

D356 - Faul na szynie CAN

5149 - Bledny sygnal z modulu IBS 

5140 - Bledny sygnal ze sterownika DDE 

D1E5- sprawdze jutro :P

W twoim przypadku, jestem prawie pewny ze uwalony masz DDE (sterownik silnika) dokladniej soft. Z tego te bledy komunikacji i bledy ze samego silnika na skrzyni. Kiedy znowu powtorzy sie sytuacja kiedy nie pali, sprobuj polaczyc sie INPA z DDE.

A teraz maly "opr"... 

Na poczatku wypytalem Cie o rzeczy najprostrze i wyglada ze wsio okey, mialem juz dwa takie przypadki jak twoj ale zeby sie upewnic postanowilem znalezc tlumaczenia tych kodow 

5 minut mi to zajelo szukajac tylko w internetach a zobacz w jakich miedzyinnymi tematach je znalazlem: 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3091320.html

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=287622

5 MINUT¬¬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlumaczenia kodow dla potomnych:
CE9F - Faul na szynie CAN
CED4 - Faul na szynie CAN
D354 - Faul na szynie CAN
D355 - Faul na szynie CAN
D356 - Faul na szynie CAN
5149 - Bledny sygnal z modulu IBS 
5140 - Bledny sygnal ze sterownika DDE 
D1E5- sprawdze jutro 
W twoim przypadku, jestem prawie pewny ze uwalony masz DDE (sterownik silnika) dokladniej soft. Z tego te bledy komunikacji i bledy ze samego silnika na skrzyni. Kiedy znowu powtorzy sie sytuacja kiedy nie pali, sprobuj polaczyc sie INPA z DDE.
A teraz maly "opr"... 
Na poczatku wypytalem Cie o rzeczy najprostrze i wyglada ze wsio okey, mialem juz dwa takie przypadki jak twoj ale zeby sie upewnic postanowilem znalezc tlumaczenia tych kodow 
5 minut mi to zajelo szukajac tylko w internetach a zobacz w jakich miedzyinnymi tematach je znalazlem: 
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3091320.html
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=287622
5 MINUT
Dziękuję za pomoc . Szczerze się przyznam że szukałem dużo ale nje trafiłem na to. I teraz moje pytanie czy wgrać nowy Soft czy tylko wymiana sterownika silnika wchodzi w grę?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ewidentnie na problem z zasilaniem, jakby któryś przekaźnik nie przewodził jak należy, sterownik też może być uszkodzony, ale najpierw należy wyeliminować podstawy. Piszesz że wyskakuje błąd skrzyni, pompy i dsc, sprawdź czy coś jeszcze nie działa i daj znać to spróbuje namierzyć gdzie szukać w pierwszej kolejności, czy w momencie błędów kręci i odpala?

Edytowane przez grzesiek2304
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ewidentnie na problem z zasilaniem, jakby któryś przekaźnik nie przewodził jak należy, sterownik sobie odpuść bo raczej tylko narazisz się na koszty. Piszesz że wyskakuje błąd skrzyni, pompy i dsc, sprawdź czy coś jeszcze nie działa i daj znać to spróbuje namierzyć gdzie szukać w pierwszej kolejności, czy w momencie błędów kręci i odpala?

Tylko rano się to dzieje jak stoi na dworze czyli przy niskich temperaturach. W momencie kiedy wyrzuca wszystkie błędy A mianowicie skrzynia, dsc, kontrola trakcji tempomat i wskaźnik temperatury czyli śmieszne kreski na liczniku nie pokazują. Auto kręci rozrusznikiem jak szalone lecz nie odpali. Siedzę w aucie trzymam na zapłonie i nic. Kilka razy próbuje czyli włączam na zapłon kontrolki się świeca i oczywiście błędy zawsze te same. I za którymś razem błędy gasną temperaturę pokazuje i auto odpala. Z tym że zostaje info o wyłączonym abs i kontroli trakcji . Wszystko inne dziala czyli radio ogrzewanie szyby itd.Po przejechaniu 1 km gasze auto, odpalam i już gaśnie ta kontrolka.

 

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

40 minut temu, grzesiek2304 napisał:

Wygląda ewidentnie na problem z zasilaniem, jakby któryś przekaźnik nie przewodził jak należy, sterownik też może być uszkodzony, ale najpierw należy wyeliminować podstawy. Piszesz że wyskakuje błąd skrzyni, pompy i dsc, sprawdź czy coś jeszcze nie działa i daj znać to spróbuje namierzyć gdzie szukać w pierwszej kolejności, czy w momencie błędów kręci i odpala?

Jak masz dojscie to rzucaj pinout'y z EDC  kiedy znowu wywali faule i nie bedzie palil, Stifler sprawdzi czy bedzie sie dalo skomunikowac inpa z DDE jezeli nie to sprawdzi czy dokladnie w tym momencie sa wszystkie zasilania i masy na kosciach EDC. Jezeli beda to uwalony sterownik. 

Na probe mozesz nawet wyjac sterownik silnika(odpiac), zalaczyc zaplon potem wylaczyc i spowrotem wpiac sterownik nastepnie sprawdzic jakie bledy beda po tym eksperymencie ale pewnie te co zawsze. (Przed eksperymentem usun wszystkie faule). 

Oba przypadki ktore mialem diagnozowalem dokladnie takim sposobem i w obu uwalony byl EDC. 

Natomiast tutaj nie podoba mi sie jeszcze to ze temp. i wilgotnosc ma wplyw na wystepowanie usterki dlatego pisalem zeby ktos postawil 100% diagnoze zanim zakupisz cokolwiek. 

I jeszcze co do tych zasilanek, ten przekaznik ktory wymieniles tez nalezalo by sprawdzic (czy ma sterowanko zasilanko i czy je przenosi). 

Edytowane przez Micgam8281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze, kiedy auto stoi na dworzu ZAWSZE masz ten problem ?

Jesli tak to wyjmij sterownik i wez go do domu (do cieplego) a auto zostaw pod chmurka, rano wepnij sterownik i zobaczysz co sie bedzie dzialo. 

Kostke (piny) spryskaj WD40 albo czyms takim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze, kiedy auto stoi na dworzu ZAWSZE masz ten problem ?
Jesli tak to wyjmij sterownik i wez go do domu (do cieplego) a auto zostaw pod chmurka, rano wepnij sterownik i zobaczysz co sie bedzie dzialo. 
Kostke (piny) spryskaj WD40 albo czyms takim. 
Od kiedy spadła temperatura to codziennie tak jest. DDE sterownik silnika zabrać do domu na noc ?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wez go na chate, rano czy tak kiedy bedziesz chcial jechac to go wepniesz i zobaczysz jakie beda efekty.

Kostki spryskaj tak jak mowilem WD-40 albo podobnym preparatem, zeby zabezpieczyc zlacza.

Pamietaj zeby przed wyjeciem sterownika usunac wszystkie bledy jakie sie da, i nie wlaczyc zaplonu bez wpietego sterownika.

Super by tez bylo jak bys poczekal z wyjeciem parenascie minut po zamknieciu auta, chodzi o to zeby poczekac az sie uspi, i nie wybudzac go przed wpieciem sterownika, czyli po prostu nie domykaj maski, wtedy najpierw sterownik a potem otwieranie auta. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez Micgam8281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wez go na chate, rano czy tak kiedy bedziesz chcial jechac to go wepniesz i zobaczysz jakie beda efekty.
Kostki spryskaj tak jak mowilem WD-40 albo podobnym preparatem, zeby zabezpieczyc zlacza.
Pamietaj zeby przed wyjeciem sterownika usunac wszystkie bledy jakie sie da, i nie wlaczyc zaplonu bez wpietego sterownika.
Super by tez bylo jak bys poczekal z wyjeciem parenascie minut po zamknieciu auta, chodzi o to zeby poczekac az sie uspi, i nie wybudzac go przed wpieciem sterownika, czyli po prostu nie domykaj maski, wtedy najpierw sterownik a potem otwieranie auta. 
Pozdrawiam 
Sprawa wygląda tak . Rano już auto wogole nie odpalilo więc pojechałem do pracy innym a BMW stało pod domem cały dzień
Przyjechałem z pracy o 19 otworzyłem puszkę tam gdzie komputer i włączyłem suszarkę do włosów żeby zagrzac sterownik. Po 3 minutach max grzania suszarka auto odpalilo bez problemu i błędów brak. Czyli to chyba jakieś zimne luty w sterownik.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Zimne luty, tak jak podejrzewalem ktorys pin na ktoryms procku albo innym elemencie dotyka tylko plytki, a przy nizszej temperaturze jak to metal kurczy sie i juz nie styka. Przelutowanie tego zalatwilo by sprawe ale trzeba wiedziec ktory to i tu niestety Ci nie pomoge bo na elektronice sie nie  nie znam tak dobrze.

A tak na marginesie to entuzjazmu nie widze, a przeciez diagnoze postawiles w problemie z jakim malo kto sobie radzi. xD

Edytowane przez Micgam8281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Zimne luty, tak jak podejrzewalem ktorys pin na ktoryms procku albo innym elemencie dotyka tylko plytki, a przy nizszej temperaturze jak to metal kurczy sie i juz nie styka. Przelutowanie tego zalatwilo by sprawe ale trzeba wiedziec ktory to i tu niestety Ci nie pomoge bo na elektronice sie nie  nie znam tak dobrze.
Jestem wdzięczny za pomoc bo przy najmniej wiadomo o co chodzi. Muszę znaleźć jakiegoś elektronika i zawieść sterownik żeby sprawdził i po prawil luty. Sam się za to nie wezmę bo też słabo się znam na elektronice. Zaoszczedzilem minimum 600 zł na akumulatorze który chciałem już kupić i tu jest już duży plus. Jak będę na jakimś Najcie ale nie wiem na którym bo spodziewam się dziecka na dniach to w bagażniku będzie czekać butelka Whisky za pomoc. :)

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+48 725 141 299
Ten gosciu Ci pomoze, jezeli KAMCIO to Kamil z Rudnej to wlasnie jego numer, rozmawialem z nim teraz i masz smialo tarabanic ogarnie temat. 
Pozdrowionka. 
Zapomniałem właśnie o nim . A już kilka rzeczy robił u mnie w aucie i zawsze byłam zadowolony więc zaraz zadzwonię.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka. Nie miałem czasu na grzebanie przy aucie więc nie naprawiłem usterki. Dzisiaj w końcu kupiłem inny sterownik silnika. Wszystkie numery są takie same też jest z 3.0d automat. Mam cały zestaw chyba... tzn . Komputer, kluczyk, stacyjke i komputer cas. Wszystko wyjęte z jednego auta Anglika. Czy po montażu tego wszystkiego coś trzeba kodowac.? Chyba że zrobić tylko klon ze starego sterownika i to zamontować i wszystko.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...