Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy


ArchitektPlacowBoju

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Od tygodnia jestem posiadaczem E39 z 1997r z motorem 2.8 oraz automatyczną skrzynią biegów. Wszystko jest dobrze, jeździ na prawdę fajnie, trzyma obroty, nie kopci, nie bierze oleju i temperatura ładnie na środku skali. Jest jednak ale: wyrzuca mi korkiem płyn chłodniczy. Stało się to dwa razy. Podobno poprzedni właściciel kilka dni przed wystawieniem samochodu wymieniał płyn chłodniczy u mechanika, więc za pierwszym razem wnioskowałem, że układ był źle odpowietrzony. Korkiem wywaliło około litra/1.5l płynu, a po odkręceniu nic już nie było w zbiorniczku. Nie czuć też spalin w płynie, a pod korkiem oleju nie ma masła. Zaznaczam, że nie pałuję samochodu i jeżdżę spokojnie. 
Odpowietrzyliśmy ze znajomym układ wg schematu;
-odpalony silnik, nawiew 32 stopnie
-silnik zimny, auto stoi równo
-zalewamy płynu i odpowietrzamy odpowietrznikiem przy termostacie
Pompka obiegowa działa, aczkolwiek troszkę słabo.
Dziś jadąc około 5-7km spokojną miejską jazdą zaparkowałem samochód, po powrocie okazało się, że znów wylało mi płyn korkiem. Nie wiem czemu, bo ani nie używam kick-down, ani nie pałuję auta, jeżdżę spokojnie, nie przegrzewa się ani nic. 
Może być tak, że to kwestia tylko termostatu bądź konkretnego, porządnego i na prawdę dobrego odpowietrzenia układu? Co może generować aż takie ciśnienie, że trzeba je upuszczać przez korek? Nie wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale nie znam się, więc wolę się upewnić. 
Przepraszam jeśli temat był. Nie znalazłem konkretnie takiego i z takim problemem. 
Wesołych świąt.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób chociaż najtańszy test na CO2 w układzie. Może sprzedający wiedział, że auto się grzeje i specjalnie wymyślił bajkę z wymianą płynu. Może sama pompa wody już ma dość i na wolnych obrotach jest lipa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wyjaśniony, żadna uszczelka. Całe szczęście. 
Pod obudową termostatu była nieszczelność - za mała żeby zauważyć i na tyle duża, żeby się zapowietrzał. Tamtędy ciągnął powietrze. Chwilowo do wypłaty temat ogarnięty domatorsko, a później ogarnie się to tak jak ma być. Natomiast zauważyłem, że chłodnica wody jest dość nowa, a odpowietrznik przy zbiorniczku jest już mocno zużyty, konkretnie gwint w otworze. Była tam wkręcona ucięta śruba, tak jakby ktoś zgubił fabryczny odpowietrznik. Ktoś wie czy to się jakoś da wymienić/naprawić czy jedynie wymiana na nową chłodnicę załatwi temat?
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt raz jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...