Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zbieram informacje na temat BMW e39 2.5i 192km


Espex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z góry przepraszam jeżeli to nieodpowiedni dział i proszę Moderatora o przeniesienie .

 

Za kilka miesięcy (2-3) planuje zmiane auta i zastanawiam się  (nawet i jestem napalony) na 2.5i 192km M54 B25

 

Idzie dostać wmiare dobry egzemplarz za 15-17tyś . (Przed zakupem auta będę korzystał z pewnej strony, która specjalizuje się sprawdzaniem auta przed zakupem na terenie całego kraju)

 

Koszty utrzymania - chodzi mi tu bardziej o podstawowe części takie jak zawieszenie, czujniki, tarcze, klocki, filtry.

 

Awaryjność silników M54 B25 192km jaką mają bolączke, co często w nich się sypię i na co szczególnie zwracać uwagę i co pilnować...

 

Interesuje mnie w miarę dobrym wyposażeniem takim jak - skóra, grzane fotele, szyby w ele. x4, tempomat, Klima, komputer pokładowy itp. 

Oczywiście sedan 2000r+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/grupy/15270

Tutaj przykładowe ceny wszystkiego czego byś szukał (allegro tańsze :P ).

M54 potrafi brać dużo oleju - pierścienie. Disa potrafi się rozlecieć. Vanosy mogą być do regeneracji. Tylny amortyzator potrafi pęknąć sam z siebie. Do tego podstawowy serwis płynów (olej silnikowy 6,5l wchodzi od razu mówię więc na jednej bańce się nie kończy ;), dyfra, skrzyni), filtrów (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa) i wymiana odmy.

Myślę, że więcej powinni się wypowiedzieć:

@r4ll @Beton @rifi900

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Z góry przepraszam jeżeli to nieodpowiedni dział i proszę Moderatora o przeniesienie .
 
Za kilka miesięcy (2-3) planuje zmiane auta i zastanawiam się  (nawet i jestem napalony) na 2.5i 192km M54 B25
 
Idzie dostać wmiare dobry egzemplarz za 15-17tyś . (Przed zakupem auta będę korzystał z pewnej strony, która specjalizuje się sprawdzaniem auta przed zakupem na terenie całego kraju)
 
Koszty utrzymania - chodzi mi tu bardziej o podstawowe części takie jak zawieszenie, czujniki, tarcze, klocki, filtry.
 
Awaryjność silników M54 B25 192km jaką mają bolączke, co często w nich się sypię i na co szczególnie zwracać uwagę i co pilnować...
 
Interesuje mnie w miarę dobrym wyposażeniem takim jak - skóra, grzane fotele, szyby w ele. x4, tempomat, Klima, komputer pokładowy itp. 
Oczywiście sedan 2000r+
Cześć ;)

Miałem e39 525i w Mpakiecie z 2001r.

Przez 3 lata:
Oleje, filtry, sprzeglo, wachacz lewy, tarcze klocki przod tyl.

I to było wszystko co robiłem przy aucie.
Pod koniec dał znać o sobie sterownik ABS ( przypadłość e39 )

Kolejne bolączki. Lubi łykać olej, nawet w książce serwisowej jest napisane do 1l/1000km

Co do e39 jeszcze, pocący się zbiornik płynu wspomagania, oraz rdza tylnej klapy.

Z czystym sumieniem polecam ten model pod warunkiem, że trafisz na zadbany egzemplarz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pawel4freak napisał:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/grupy/15270

Tutaj przykładowe ceny wszystkiego czego byś szukał (allegro tańsze :P ).

M54 potrafi brać dużo oleju - pierścienie. Disa potrafi się rozlecieć. Vanosy mogą być do regeneracji. Tylny amortyzator potrafi pęknąć sam z siebie. Do tego podstawowy serwis płynów (olej silnikowy 6,5l wchodzi od razu mówię więc na jednej bańce się nie kończy ;), dyfra, skrzyni), filtrów (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa) i wymiana odmy.

Myślę, że więcej powinni się wypowiedzieć:

@r4ll @Beton @rifi900

 

Nie 6.5 a 7.5l oleju silnikowego ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Beton napisał:

Nie 6.5 a 7.5l oleju silnikowego

 

Nie rób zamieszania bo wchodzi na wymiane 6.5l oleju do każdego m54.

Tak jak pisali poprzednicy

Pod maską to do sprawdzenia - odma, vanos, visko, uszczelki - głównie pokrywy zaworów i podstawy filtra oleju. Sterownik abs lubi paść. Obudowa chłodnicy lubi pękać. Olej też lubi wypić, ale jak się zadba o parę rzeczy można tą konsumpcję zminimalizować.

 

Ruda na wlewie paliwa, tylnej klapie oraz dolnych rantach drzwi lubi się pojawić.

Warto sprawdzić łącznik elastyczny wału.

 

Ja zakupiłem mega zadbany egzemplarz ale lubiłem mieć u siebie wszystko na tip top. Złap się czegoś bo poniżej wrzucam wydatki z okresu ok 2 lat na auto:
 

naQM.png


Oczywiście równie dobrze mógłbym zmniejszyć koszta o 2/3 i po prostu jeździć i mieć w d***ie a naprawiać to co padło czyli panel klimy, chłodnica, pompa paliwa a resztę mieć w poważaniu.

Mają te silniki kilka wad ale w klasyfikacji ogólnej do bardzo dobre jednostki.

  • Dziękuje 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudy to największa przypadłość E39. Zbiornik poci się najczęściej od pękającej uszczelki pod nakrętką. E39 nie lubi kompromisu. Albo wsadzasz dobre części albo nie kupuj tego samochodu. Problem jest  na pewno z wężykami od sprysków - polecam wymianę na igielity. Dodatkowo słabe przewody paliwowe - ori są z aluminium więc polecam również zmianę na miedź. Pytanie jeszcze czy szukasz z LPG czy będziesz jeździł tylko na PB bo gazidło lepiej łyka silnik 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy silnik czy to M50 czy M52 czy M54 lubi podtlenek propan butanu tylko ważne żeby został dobrze założony, na markowych dobranych do mocy auta komponetach np. LandiRenzo na MED lub coś innego na Keihin (ogólnie sama górna półka) i dobrze zestrojony. A nie że ktoś zamiast wydać 5k na instalacje zakłada za 3k STAG'a 300 z reduktorem do 180KM na czerwonych Valtekach i później pisze że gaz beeee bo mu auto muli i po xkm ma wypalone gniazda zaworowe itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, efendi napisał:

każdy silnik czy to M50 czy M52 czy M54 lubi podtlenek propan butanu tylko ważne żeby został dobrze założony, na markowych dobranych do mocy auta komponetach np. LandiRenzo na MED lub coś innego na Keihin (ogólnie sama górna półka) i dobrze zestrojony. A nie że ktoś zamiast wydać 5k na instalacje zakłada za 3k STAG'a 300 z reduktorem do 180KM na czerwonych Valtekach i później pisze że gaz beeee bo mu auto muli i po xkm ma wypalone gniazda zaworowe itp.

Zgadzam się w 100%. Jeździłem M54 w gazidle zrobionym z tego co mówił właściciel jak bozia przykazała i mam w swoim M52 gazidło jak należy i może to subiektywne ale mam inną kulturę pracy, spalanie i dynamikę + totalnie brak problemów dlatego napisałem koledze jak napisałem. Ot własne doświadczenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, JJ-730 napisał:

ale mam inną kulturę pracy, spalanie i dynamikę

w sensie inna na gazie inna na benzynie? Czy kultura pracy inna w M54 i M52? Czytam i w sumie nie wiem czy to na minus zdanie czy na plus xD

Jeżeli chodzi Ci gorzej na gazie niż benzynie to jest kilka czynników:

- najczęściej rozstrojony komp LPG i trzeba wystroić na nowo,

- mocno brudne filtry,

- nieszczelny układ,

- padające wtryski,

- mocno zanieczyszczony gaz przez oszukującą stację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pawel4freak napisał:

w sensie inna na gazie inna na benzynie? Czy kultura pracy inna w M54 i M52? Czytam i w sumie nie wiem czy to na minus zdanie czy na plus xD

Jeżeli chodzi Ci gorzej na gazie niż benzynie to jest kilka czynników:

- najczęściej rozstrojony komp LPG i trzeba wystroić na nowo,

- mocno brudne filtry,

- nieszczelny układ,

- padające wtryski,

- mocno zanieczyszczony gaz przez oszukującą stację.

Na gazie. U mnie w M52 jest git a w M54 w której jechałem było nieco gorzej. Nie wykluczam, że w tym M54 coś było nie tak bo to się zawsze może zadziać albo jak napisałeś był lewy gaz zatankowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kogoś upartego na gazie można uzyskać moc wyższą niż na PB. Ale to wymaga sporo czasu, cierpliwości, wiedzy no i wszystko musi chulać idealnie.

 

Jak na gazie idzie źle to tak jak Paweł napisał + dodałbym, że niepoprawnie dobrane komponenty.

 

U mnie na gazie szło kiepsko, potem kolega forumowy wystroił mi gaz i już różnicy nie widać między PB a LPG.

Niemniej fachowym okiem ocenił, że moje lambdy już są trochę słabe, ich wymiana na nowe + ponowne strojenie mogłaby jeszcze poprawić sytuację.

 

W instalacjach gazowych jest spore pole do popisu, tylko, że my musimy dać sobie radę sami z fachowcami których napotkamy i budżetem trochę mniejszym niż mieli projektanci silników BMW ;)

Co kto lubi, ja lubię mieć na tyle ile portfel mi pozwala stan najbliższy idealnemu. Niektórzy mają w nosie i jeżdżą. Nie tykają dopóki się coś nie rozkraczy.
Potem biegną w te pędy na forum i pytają dlaczego cośtam nie działa i że bmw to dziadostwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taką ok pół roku i mogę polecić, idzie kupić dobrą oczywiście, choć ja zanim kupiłem to obejrzałem ok 10szt e39

moje wydatki wymuszone na auto to nie wiem może 1tys zł przez ten czas ( czujniki parkowania, 2 cewki, świece )

 

założyłem gaz z górnej półki praktycznie i jestem zadowolony bardzo tylko automat + Wrocław w moim przypadku daje większe spalanie niż ludzie piszą w raportach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisał poprzednik. Przygotuj się na długie poszukiwania. Naprawdę dużo jest ulepów na rynku. Nie poddawaj się po 2-3 egzemplarzach. 

Spisz sobie wszystkie wymienione powyżej elementy do sprawdzania, weź czujnik lakieru i jedziesz z tematem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, viviek napisał:

ja mam taką ok pół roku i mogę polecić, idzie kupić dobrą oczywiście, choć ja zanim kupiłem to obejrzałem ok 10szt e39

moje wydatki wymuszone na auto to nie wiem może 1tys zł przez ten czas ( czujniki parkowania, 2 cewki, świece )

 

założyłem gaz z górnej półki praktycznie i jestem zadowolony bardzo tylko automat + Wrocław w moim przypadku daje większe spalanie niż ludzie piszą w raportach

Viviek ? dlatego ja jak czytam raporty spalania np. na autocentrum to szukam w opisie dużych miast i tam bazuje. Nawet teraz jak czytam gdzieś na forach że komuś E34 Touring M50B25 pali w mieście 10-11 a widze że kolunio mieszka 60km od miejscowości z jakimi kolwiek światłami i pewnie pracuje 10-20km od swojego domu to zabijam się sam śmiechem ?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odeszliśmy lekko od tematu kolegi ale faktem jest, że trzeba oglądać. Ja w swojego tapczana wsadziłem już kupe kasy bo niestety ale okazał się lekko zmęczony. Podpisuję się pod tym że trzeba je oglądać dość dokładnie bo to żywotne samochody jeśli są dobrze prowadzone. U mnie diabeł tkwił w szczegółach. Teraz siadł mi ręczny i okazało się że mam uszkodzone pancerzyki od inki i trza demontować wydech do wymiany więc sprawdź wszelkie pierd....ły. Z doświadczenia wiem że wszystkie "starsze" BM'ki mają pobór prądu postojowego (przynajmniej tak miałem w E32 i E34) i jeśli masz spadki obrotów na włączeniu świateł albo odpaleniu klimy to znaczy że gdzieś coś za bardzo ucieka i już można sobie darować zakup takiego egzemplarza. Co do spalania po wrocku to u mnie w LPG to 15-17L w silniku B28

  • Dziękuje 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.03.2018 o 23:44, JJ-730 napisał:

Odeszliśmy lekko od tematu kolegi ale faktem jest, że trzeba oglądać. Ja w swojego tapczana wsadziłem już kupe kasy bo niestety ale okazał się lekko zmęczony. Podpisuję się pod tym że trzeba je oglądać dość dokładnie bo to żywotne samochody jeśli są dobrze prowadzone. U mnie diabeł tkwił w szczegółach. Teraz siadł mi ręczny i okazało się że mam uszkodzone pancerzyki od inki i trza demontować wydech do wymiany więc sprawdź wszelkie pierd....ły. Z doświadczenia wiem że wszystkie "starsze" BM'ki mają pobór prądu postojowego (przynajmniej tak miałem w E32 i E34) i jeśli masz spadki obrotów na włączeniu świateł albo odpaleniu klimy to znaczy że gdzieś coś za bardzo ucieka i już można sobie darować zakup takiego egzemplarza. Co do spalania po wrocku to u mnie w LPG to 15-17L w silniku B28

 Dzięki za radę z tym poborem prądu 

 

 

Mógłbym prosić o dalsze wypowiedzi ludzi

 

#Edit

Ile wychodzi wam OC ? 

Edytowane przez Espex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawostka : 

535d 2005r. Ze względu na mój wiek 22l samochód spisany z Matką. Zniżki wyliczone na 55%. 

W PZU (gdzie mam dodatkowe 10% zniżek )dowiadywalem sie o AC+OC  auto wycenili na 29700 zł a składkę na 14 200. :lollol:

Ogólnie stanęło na samym OC 1800 zł.w AXA. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...