Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e39 530iA brak mocy


mundi88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
od zakupu auta e39 530iA (3 lata temu) mam wrazenie ze jak na te ponad 200 KM auto słabo się zbiera. tzn. e38 z 2.8i mnie wyprzedza bez problemu a jest słabsze i cięższe. według danych technicznych o ok 2sec wolniejsze do 100km/h a to jest przepasc.

Co już robiłem:
-olej wiadomo zawsze z filtrami co około 8-15 tys (raz w roku)

-nowa Disa
-regeneracja vanosa
-świece NGK

-cewki NGK
-przepływka BREMi
-ODMA z przewodami FEBI
-Uszczelka pod ssącym 
-wymiana przewodów podciśnienia

-wymiana oleju w skrzyni moscie

-wymiana pompki paliwa
-filtr paliwa BOSCH
-wymiana pompy wody i termostatu - rozpadł się wirnik ale zatrzymałem się jak zaczynała temperatura isc w góre

-wymiana przepustnicy (na używanai) - był jakiś zapisany błąd od przepustnicy w ABS na inny forum powiedzieli ze to to

-sprawdziłem wtryski miedzy najgorszym a najlepszym 7% różnicy
-sprawdzałem ciśnienia w układzie wydechowym bo myślałem ze sa katy uszkodzone lub wydech nie drozny- i jest ok tzn po wkręceniu w sonde wskazuwka skacze miedzy 0 a 0,5 psi przy dodaniu wskakuje na chwile na 3 psi i spada do 0 dopiero po zatkaniu tłumika wzrastało ciśnienie do 6 psi dlatego uważam że jest drożny
-ciśnienie w układzie 3,5-3,7 bar
-kompresja na letnim (niestety  silniku) było 11-12 bar

mam nadzieje ze wszystko co pamiętam wypisałem.
według mnie musi to być cos gdzie nie ma czujnika który mogłby wychwycić błąd

to co zauważyłem:
-auto ma słaba reakcje na gaz
-auto odpala od strzała ale na ssaniu co jakiś czas jakby zadrzał silnik

-po odpaleniu auta i skrecie do końca w którąś strone i lekkim dodaniu gazu auto jakby się na chwile zdławiło

-po przyciśniecieciu go dość mocno na autostradzie auto przy schodzeniu z obrotów słychać metaliczny dźwięk, myslałęm ze osłona ale wszystkie sa solidnie dokręcone.
-i kilka razy jak jechałem autostrada i obroty dochodziłu do 6 tys obrotów wywalało check engine po sprawdzeniu okazało się ze wypadl zapłon.

 

Zastanawiam się czy jest możliwe aby był źle ustawiony lub już wyciagniety rozrząd?
Czy jest ktoś w stanie polecić jakiegoś specjaliste który byłby prawdopobnie w stanie ogarnąć ten temat bo już szukam pomocy od 2 miesięcy i jakos efektów nie ma
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoryś element osprzetu silnika napedzany paskiem sie przyciera? Tez mam 530ia i z klima i zapietym visko czuje jakbym jechal 518 :) takze bylbym sklonny w to uwierzyć. A moze masz żle zrobiona regeneracje vanosa? Slyszalem o przypadku w 323i e46 z brakiem mocy, gdzie okazalo sie ze bylo cos pomieszane przy regeneracji i poprawne poskladanie zalatwilo temat...

Luzny rozrzad by chalasowal, glownie przy schodzeniu z obrotwow przy przegazowce. Nie wiem jakie objawy moze dawac przestawiony rozrzad, takze tu sie nie wypowiem :)

Jak znajdziesz przyczyne koniecznie daj znac, moze sie komus kiedys przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mundi88 napisał:

wymieniłem czujnik wałka rozrządu  wydechowy na Helle i niby jest mała poprawa.

Czujnik wałka rozrządu i czujnik wału tylko orginał będzie w 100%  poprawnie działał.  Nie są tanie, ale zamienniki niestety nie działają jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...