Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Mocne Dymienie Na Czarno


mega2004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pacjent e60 2004 3.0d po programie na 250KM. Problem pojawił się od tygodnia auto przy mocnym przyspieszaniu zaczeło mocno dymić na czarno. Dodam że prawdopodobnie jest pękniety kolektor albo cos z dolotem bo turbo piszczy ale tylko na cieplym rano jak jest zimno jest cisza. No i zauważyłem olej w dolocie przy intercolerze. Wcześniej zero dymu a teraz jak parowóz ale.tylko przy mocnym deptaniu. Ale czy to.moze byc powód takiego dymienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujesz spadek mocy? Czarny dym tzn za duża dawka ropy, za mało powietrza, jak mniej mocy ja bym stawiał na nieszczelności w dolocie jak nie to pewnie wtryski podlewają, co do domy możesz wymienić sam separator 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BASTARS napisał:

A czujesz spadek mocy? Czarny dym tzn za duża dawka ropy, za mało powietrza, jak mniej mocy ja bym stawiał na nieszczelności w dolocie jak nie to pewnie wtryski podlewają, co do domy możesz wymienić sam separator 

 

Też bym szukał w tym kierunku, przewody, ic, kolektor ssący... 

 

@Chexer, pęknięty wydechowy ma inne odznaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury od turbo są zafajdane tylko przy wejsciu i wyjsciu z ic (bardziej przy wyjsciu) spadek mocy delikatny ma przy nagrzanym silniku wtedy kiedy gwizd z kolektora jest najwiekszy. Tzn auto ciagnie dobrze ale wczesniej az w fotel wgniatało a teraz poprostu dobrze przyspiesza. Separator zamowiony na allego i zaczne moze od tego sprawdze dobrze rury do ic tak jak mowicie no i ten kolektor wymienie i wtedy zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa się wyjaśniła... pęknięty IC po wymianie na nowy kopcenie ustało.. ale odcinało moc przy około 3tys odr. I błąd dpf... po wyjeciu okazalo sie ze dpf czysty ale katalizator za dpf totalnie zapchany nie do uratowania... wiec został wybity ze srodka i teraz moc wrociła. Pozdrawiam i dzieki za porady

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 24.09.2018 o 17:55, mega2004 napisał:

Sprawa się wyjaśniła... pęknięty IC po wymianie na nowy kopcenie ustało.. ale odcinało moc przy około 3tys odr. I błąd dpf... po wyjeciu okazalo sie ze dpf czysty ale katalizator za dpf totalnie zapchany nie do uratowania... wiec został wybity ze srodka i teraz moc wrociła. Pozdrawiam i dzieki za porady

Katalizator za DPF???

Najpierw jest katalizator a potem DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Niedawno zakupiłem bmw e60 3.0 w dieslu. I od jakiegoś tygodnia zauważyłem czarny dym z wydechu.  Dodam że kolektor jest wymieniony na żeliwny. Jaka może być przyczyna tego czarnego dymu. Kończy się turbina, zawalony egr, czy może przelewający wtrysk. Za radę wielkie dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...