Lukas528i Opublikowano 10 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Witam wszystkich, mam problem z temperaturą silnika, właściwie z jej utrzymaniem. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem że wskazówka od temp mija środek i skłania się ku czerwonemu polu. Nie były to jakieś tragiczne, temperatury nie przekraczały 98*C. Działo się to przeważnie podczas jazdy po autostradach, na tempomacie prędkość 140km/h, po jakimś czasie wskazówka się wychyliła i po kilkunastu sekundach wracała na środek i nie powtarzało się to. Nie niepokoiłem się tym za bardzo, wiadomo gorąco. Ostatnio problem się nasilił. Wracałem z wczasów średnia prędkość 120km/h- 150km/h, po przejechaniu ok 400km wskazówka pokazywała ponad 110*C. Oczywiście zwolniłem żeby silniczek się wystudził ale nic to nie zmieniało. Po ok minucie takiej jazdy temperatura spadła do ok 83*C (środkowa kreska) i tak już zostało, mimo tego że później przyspieszyłem gwałtownie i prędkość utrzymywałem ok 160km/h przez ok 100km, wskazówka ani drgnęła. Na dworze temp ok 22*C. Po kilku dniach do roboty ok 15km, w połowie drogi temperatura ok 100*C. Na dworze 9*C bo to rano. Nie wiem za bardzo o co chodzi... Wentylator sprawny, Visco czasem się załącza to raczej też sprawne, poza tym z tego co wiem powyżej 2000obr/min visco się nie załącza, tylko na postoju ew niskich obrotach. W układzie nie ma powietrza, chyba że jest jakiś super sposób na odpowietrzanie. Termostat?? Może ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dzięki za wszystkie pomocne posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 11 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Brzmi jak termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 11 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 (edytowane) Oczywiscie poziom plynu okej ? Rzeczywiscie brzmi jak termostat zacinajacy sie. Trzeba by sprawdzic brak powietrza czy oby na pewno no i visco powinno raczej sie spinac juz w okolicach 105*C jakos + - ? zagrzej do otwarcia termostatu. Ustaw fure od strony odpowietrznika delikatnie wyżej np na cegle czy na kraweznik wjedz i odkręcaj odpowietrznik no i jak fura pyrka kontroluj w tescie zegarów temperature cyfrową (nie wiem czy e39 posiada test zegarów) Edytowane 11 Września 2018 przez Xaime91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 16 Września 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Doczytaj o wskazaniach temperatury.Jak wyszło za połowę to miałeś ponad 105 C.Pion to nie jedna temperatura a przedział.Nie pamiętam dokładnie ale coś od 83-105 st.C. A co do meritum to obstawiałbym pompę.Dodam,że optymalna temperatura pracy dla Twojego silnika oscyluje w granicach 100 st.C.Czuwa nad tym chłodnica,pompa, visco,wentylator elektryczny,termostat oraz grzałka z nim zintegrowana,i dodatkowa pompka w układzie chłodzenia(jeśli masz przycisk rest-to takową posiadasz)Każde wyjście poza pion to niewydolność układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 16 Września 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Dziękuję wszystkim za porady. Przycisk REST jest. Chłodnica jest nowa, wentylator elektryczny także nowy. Pozostałe rzeczy muszę sprawdzić. Najdziwniejsze jest to że nie ma reguły kiedy to się stanie. Jak ogarnę temat na pewno napiszę co było przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 11 Grudnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 Na chwilę obecną problem ustał, może ze względu na niską temp otoczenia... Trzeba poczekać na ,,cieplejsze,, dni. Temat zostawiam jako otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Na długi czas problem sam się rozwiązał... Niestety nie zniknął... Wrócił... Visco stanęło, nie spinało się wcale. Zostało wymienione na nowe Behr Hella premium Line. Trasa do stolicy temp na zew 36*C temperatura silnika ideał, ok 85*C w trasie, na postoju ok 96*C Visco ładnie śpina, banan na twarzy. Sprawa załatwiona. Droga powrotna i.... powtórka z rozrywki. Temperatura ok 115*C. Spadała oczywiście ale bardzo nieregularnie wzrastała. Udało się wrócić, szybka akcja wlecial nowy termostat także Behr i za jednym zamachem nowa pompa wody, tamta wyjechała razem z autem z fabryki także miała prawo być lekko zmęczona, zalany nowy płyn, stary się trochę wygotował... Dzisiaj trasa do Strzelina, bez oszczędzania autka test nr 7, trasa temp 83-85*C postój 95-98*C. Mam nadzieję że problem został rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 13 godzin temu, Lukas528i napisał: Na długi czas problem sam się rozwiązał... Niestety nie zniknął... Wrócił... Visco stanęło, nie spinało się wcale. Zostało wymienione na nowe Behr Hella premium Line. Trasa do stolicy temp na zew 36*C temperatura silnika ideał, ok 85*C w trasie, na postoju ok 96*C Visco ładnie śpina, banan na twarzy. Sprawa załatwiona. Droga powrotna i.... powtórka z rozrywki. Temperatura ok 115*C. Spadała oczywiście ale bardzo nieregularnie wzrastała. Udało się wrócić, szybka akcja wlecial nowy termostat także Behr i za jednym zamachem nowa pompa wody, tamta wyjechała razem z autem z fabryki także miała prawo być lekko zmęczona, zalany nowy płyn, stary się trochę wygotował... Dzisiaj trasa do Strzelina, bez oszczędzania autka test nr 7, trasa temp 83-85*C postój 95-98*C. Mam nadzieję że problem został rozwiązany. Przy takim serwisie juz musi byc okej nie ma bata ? "jezdzic obserwowac" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.