Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 temperatura silnika


Lukas528i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

mam problem z temperaturą silnika, właściwie z jej utrzymaniem.

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem że wskazówka od temp mija środek i skłania się ku czerwonemu polu. Nie były to jakieś tragiczne, temperatury nie przekraczały 98*C.

Działo się to przeważnie podczas jazdy po autostradach, na tempomacie prędkość 140km/h, po jakimś czasie wskazówka się wychyliła i po kilkunastu sekundach wracała na środek i nie powtarzało się to. Nie niepokoiłem się tym za bardzo, wiadomo gorąco. 

Ostatnio problem się nasilił. Wracałem z wczasów średnia prędkość 120km/h- 150km/h, po przejechaniu ok 400km wskazówka pokazywała ponad 110*C. Oczywiście zwolniłem żeby silniczek się wystudził ale nic to nie zmieniało. Po ok minucie takiej jazdy temperatura spadła do ok 83*C (środkowa kreska) i tak już zostało, mimo tego że później przyspieszyłem gwałtownie i prędkość utrzymywałem ok 160km/h przez ok 100km, wskazówka ani drgnęła. Na dworze temp ok 22*C. 

Po kilku dniach do roboty ok 15km, w połowie drogi temperatura ok 100*C. Na dworze 9*C bo to rano. 

Nie wiem za bardzo o co chodzi... Wentylator sprawny, Visco czasem się załącza to raczej też sprawne, poza tym z tego co wiem powyżej 2000obr/min visco się nie załącza, tylko na postoju ew niskich obrotach. W układzie nie ma powietrza, chyba że jest jakiś super sposób na odpowietrzanie. Termostat?? 

Może ktoś ma jakiś pomysł? 

Z góry dzięki za wszystkie pomocne posty :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie poziom plynu okej ?

 

Rzeczywiscie brzmi jak termostat zacinajacy sie.

 

 Trzeba by sprawdzic brak powietrza czy oby na pewno no i visco powinno raczej sie spinac juz w okolicach 105*C jakos + - ? :)

 

zagrzej do otwarcia termostatu. Ustaw fure od strony odpowietrznika delikatnie wyżej np na cegle czy na kraweznik wjedz i odkręcaj odpowietrznik ;)

 

no i jak fura pyrka kontroluj w tescie zegarów temperature cyfrową (nie wiem czy e39 posiada test zegarów)

Edytowane przez Xaime91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytaj o wskazaniach temperatury.Jak wyszło za połowę to miałeś ponad 105 C.Pion to nie jedna temperatura a przedział.Nie pamiętam dokładnie ale coś od 83-105 st.C.

A co do meritum to obstawiałbym pompę.Dodam,że optymalna temperatura pracy dla Twojego silnika oscyluje w granicach 100 st.C.Czuwa nad tym chłodnica,pompa, visco,wentylator elektryczny,termostat oraz grzałka z nim zintegrowana,i dodatkowa pompka w układzie chłodzenia(jeśli masz przycisk rest-to takową posiadasz)Każde wyjście poza pion to niewydolność układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady.

Przycisk REST jest. 

Chłodnica jest nowa, wentylator elektryczny także nowy. 

Pozostałe rzeczy muszę sprawdzić. 

Najdziwniejsze jest to że nie ma reguły kiedy to się stanie. 

Jak ogarnę temat na pewno napiszę co było przyczyną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...

Na długi czas problem sam się rozwiązał... Niestety nie zniknął... Wrócił... 

Visco stanęło, nie spinało się wcale. Zostało wymienione na nowe Behr Hella premium Line. 

Trasa do stolicy temp na zew 36*C temperatura silnika ideał, ok 85*C w trasie, na postoju ok 96*C Visco ładnie śpina, banan na twarzy. Sprawa załatwiona. Droga powrotna i.... powtórka z rozrywki. Temperatura ok 115*C. Spadała oczywiście ale bardzo nieregularnie wzrastała. Udało się wrócić, szybka akcja wlecial nowy termostat także Behr i za jednym zamachem nowa pompa wody, tamta wyjechała razem z autem z fabryki także miała prawo być lekko zmęczona, zalany nowy płyn, stary się trochę wygotował... Dzisiaj trasa do Strzelina, bez oszczędzania autka test nr 7, trasa temp 83-85*C postój 95-98*C.

Mam nadzieję że problem został rozwiązany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lukas528i napisał:

Na długi czas problem sam się rozwiązał... Niestety nie zniknął... Wrócił... 

Visco stanęło, nie spinało się wcale. Zostało wymienione na nowe Behr Hella premium Line. 

Trasa do stolicy temp na zew 36*C temperatura silnika ideał, ok 85*C w trasie, na postoju ok 96*C Visco ładnie śpina, banan na twarzy. Sprawa załatwiona. Droga powrotna i.... powtórka z rozrywki. Temperatura ok 115*C. Spadała oczywiście ale bardzo nieregularnie wzrastała. Udało się wrócić, szybka akcja wlecial nowy termostat także Behr i za jednym zamachem nowa pompa wody, tamta wyjechała razem z autem z fabryki także miała prawo być lekko zmęczona, zalany nowy płyn, stary się trochę wygotował... Dzisiaj trasa do Strzelina, bez oszczędzania autka test nr 7, trasa temp 83-85*C postój 95-98*C.

Mam nadzieję że problem został rozwiązany. 

Przy takim serwisie juz musi byc okej nie ma bata ;)? "jezdzic obserwowac"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...