Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Brak ogrzewania.


Merkava

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
E34 Touring 520i wersja 24V
Mam problem z ogrzewaniem,  mianowicie mimo ustawienia nawiewu na maksymalne wartości (zarówno na panelu klimy, jak i na kratce na środku, wszystkie przełączniki mają również wyczuwalny opór przy zmianie parametrów) powietrze nadal arktyczne. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem na opór, przy ustawieniu 20 Ohm wartości 0,6 - 0,2, więc wychodzi, że wsio działa.
Dodatkowo okazało się, że jeździłem z ukręconą śrubą odpowietrzenia, prawdopodobnie od zakupu (4 miesiące), wcześniej nawiewu nie sprawdzałem, auto stało na zewnątrz ostatnie 4 tygodnie nieruszane. Śruba wymieniona, płyn uzupełniony, próbowałem go odpowietrzyć zgodnie z poradami na forum, ale nadal zimno, na dodatek płyn się nie przelewa na wolnych obrotach (mimo, że jest w wyrównawczym zapas), masując górny wąż coś tam się siorbie, jeszcze później dopisze, czy na większych obrotach przelewa się normalnie (nie mam nikogo pod ręką do pomocy niestety). 
Pierwsza myśl - pompa wody. Ale...
Jeździłem nim od zakupu prawie codziennie, to samo ostatnie 2 dni zrobiłem jakieś 200km, więc zarówno jak było cieplej, jak i teraz wskazówka  temperatury spokojnie i równomiernie podnosi się do pionu i bez problemu ten pion trzyma. Płyn nie bulgocze, wszystkie węże ciepłe, przy pionie na odkręconym wlewie płyn nie bulgocze, lekko paruje, ale wiadomo, jest już zimno, wiec różnica temperatur, silnik pracuje równo i jak trzeba, visco kręci raz szybciej, raz wolniej, więc wydaje mi się, że zarówno czujnik jak i same visco pracują prawidłowo. No kurcze nie mam już pomysłu.
Jutro wjadę na garaż do teścia i sprawdzę napięcie na elektrozaworze (chociaż przy braku napięcia powinien się maksymalnie otworzyć, a nie zamknąć), ewentualnie dziada rozkręcę na części.
Może to być tak, że zrobiła się na nim kurtyna powietrzna i blokuje całkowicie?
Zauważyłem też, że przy zmianie ciśnienia na zewnątrz lubi sobie siknąć ze 100-200ml. Innych wycieków brak, więc założyłem, że uszczelki od wyrównawczego są do wymiany (mokro na łączeniach). 
Zamówiłem sobie te uszczelki w ASO, dodatkowo nie mam pewności, co tam było lane przez poprzedniego właściciela i tak skłaniam się ku zrobienia pełnego płukania układu chłodzenia, demontaż elektrozaworów, pompy, termostatu i zrobienie ich regeneracji. Tylko, jeżeli temperatura w obiegu wydaje się w porządku, to czy jest sens zamawiać masę nie najtańszych części...?
Może któryś z Was ma większe pojęcie na ten temat, miałby chwilę i garaż, żebym podjechał zobaczyć, może krytyczne oko zobaczy więcej, oczywiście - nie za darmo.


Liczę na Waszą pomoc i doświadczenie!
Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz zbiorniczek wyrównawczy przy chłodnicy? 

Jeżeli tak, odkręć korek wlewu płynu,  u góry zbiorniczka, powinna być mała dziurka z której leci płyn, czasami na wolnych obrotach nie chce lecieć, więc trzeba przy gazować np. za pomocą przepustnicy jeśli jesteś sam.

Jak płyn z tej dziurki leci bez powietrza to jest ok.

Zagrzej auto, niech  wskazówka będzie w pionie, potem sprawdź ręką czy wąż wychodzący z chłodnicy przy zbiorniczku jest gorący tak samo jak wąż wchodzący do chłodnicy po drugiej stronie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź elektrozawory na podszybiu obok skrzynki z bezpiecznikami. Od nich węże do nagrzewnicy piwinny być ciepłe. Wtyczka czasem potrafi sparcieć. Samo działanie elektrozaworów można sprawdzić pid kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...