M4K0 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Witam, na wiosnę mam zamiar kupić swój pierwszy samochód ^^ I teraz pytanie do was, co sądzicie o tym modelu jako pierwsze autko? Obecnie ceny poszło sporo w dół bo już mają 20 na karku Interesuje mnie sedan ( dojazdy na uczelnie ze znajomymi więc potrzebne coś większego niż coupe), jak dla mnie to fajne nieduże i zwinne autko. Oczywiście już sporo osób mnie ostrzegało, że jestem świeżym kierowcą i w zimę jazda dla mnie będzie bardzo trudna. Jak już wyżej pisałem samochód głównie do dojazdów na uczelnię i do pracy więc dosyć, krótkie trasy no i oczywiście czasem jakiś trip z kumplami Jestem spokojnym kierowcą i raczej jeżdżę rozważnie nie zamierzam samochodem mocno szarżować bo szkoda go rozwalić odrazu po kupnie Jakie silniki najbardziej polecanie żeby cała moja wypłata nie znikała na CPN i żeby jednak miał ten mały zapas mocy gdy trzeba by było kogoś wyprzedzać ( zauważyłem jakie to ważne jak dla kumpla w 1.2 mocy zbrakło przy wyprzedzaniu i lecieliśmy na dzwona na szczęście wyprzedzany trochę zwolnił i nas wpuścił ) I jak u niego z awaryjnością i częściami zamiennymi? Na co najbardziej zwrócić uwagę przy kupnie? Jakie zdanie macie o skrzyni manualnej i automatycznej? Jeszcze tylko wspomnę że jak na razie jeździłem Audi A4 B6 1.9tdi mojego taty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. r4ll Opublikowano 16 Stycznia 2019 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) WItaj kolego E46 jest stosunkowo nieskomplikowane i tanie. 4 godziny temu, M4K0 napisał: Oczywiście już sporo osób mnie ostrzegało, że jestem świeżym kierowcą i w zimę jazda dla mnie będzie bardzo trudna. To mówią osoby, które nie miały z rwd styczności. Ustalmy kilka faktów: Jeżdżę teraz e46 na codzień i jak mi d***ką zarzuci na zaśnieżonej trasie to delikatne odpuszczenie gazu i kontra i już sytuacja opanowana. Sam lubię, jak na wsi u rodziców drogi są oblodzone, wyłączam trakcję i mam pure fun a jednocześnie trening kontroli nad autem. Jest to już dla mnie wręcz intuicyjne i dużo łatwiejsze w kontrolowaniu w przeciwieństwie do podsterowności fwd które czasem pożyczam do żony. Skręcasz w zakręt a auto jedzie prosto i co pan zrobisz? Hamujesz, modlisz się do momentu aż auto złapie trakcje. Po drugie dużo większy wpływ na to mają dobre opony. Nie jeździj na wielosezonówkach, nalewkach, czy 10letnich kapciach i będzie dobrze. W związku z tym, że sugerujesz krótkie trasy i czasem trip to diesla bym odradził. Jeśli chcesz mieć jakiś tam zapas mocy no to odradziłbym silniki r4. Tym samym przechodzimy do najlepszego co robi bmw - silniki r6. Tutaj wszystkie są dobre. Masz do dyspozycji dwie rodziny r6 w e46 - M52 i M54. Te drugie są trochę swieższe, elastyczniejsze, mocniejsze, ale też troszkę więcej wymagają troski. Poniżej ściągawka, które to są M52 i M54. Niestety nie są to ekonomiczne silniki, zwłaszcza w mieście. Wszystkie r6 palą z grubsza tyle samo i w trasie bym powiedział, że to jest 9-13l zależnie od nogi a wrocławskie korki 10 - ∞. Na ratunek przychodzą instalacje LPG, którą te silniki bardzo lubią. Niestety na te silniki oc będzie wyższe, serwis jest droższy (np. oleju wchodzi 6,5l), ale dźwięk i kultura pracy r6 to wszystko Ci wynagrodzi. Częsci zamiennych jest dostępnych w brud. Awarii większych raczej nie ma i głównie wynikają ze zmęczenia materiału, po 20 latach większość uszczelek jest twarda jak kamień - kwestia też jak ktoś serwisował. Uwagę przy kupnie to jak przy każdym aucie, tu nie ma filozofii, jednak odrzuć najtańsze modele z ogłoszeń bo takie się mszczą. Skrzynie biegów są spoko zarówno manuale jak i automaty. Automat to zwykły, stary poczciwy ZF, dobra skrzynia. Jest jeszcze półautomat SMG a w zasadzie to skrzynia manualna w której wciskanie sprzęgła i wybieranie biegów wykonuje za Ciebie hydraulika. To ciekawa skrzynia, nie ma ich wiele i niestety lubią się posypać dlatego nie zalecałbym. Chyba, że trafi się jakaś naprawdę pewna sztuka, z pewnego źródła i dobrą historią serwisową i wersją drugą, poprawioną (SMG II) to bym się zastanowił. Jeśli jednak rodzice czy kobita będą CI sabotować zakup rwd to są jeszcze 325ix i 330ix gdize x oznacza xDrive - napęd na 4 buty. Nie jest tak trwały jak quattro z audi, ale tragedii nie ma. Jednak wiadomo takie auto jest cięższe o kilkadziesiąt kilogramów, pali więcej, elementy zawieszenia są droższe a jak padnie coś w układzie napędowym to może szarpnąć po portfelu. Oczywiście zakładając czarny scenariusz, bo oczywiście są szczęśliwi posiadacze, którzy od lat dbają i czerpią radość ze swoich bezawaryjnych 4napędowych beemek. Miłego dnia życzę. Edytowane 16 Stycznia 2019 przez r4ll 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francuz Opublikowano 16 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Nic dodać, nic ująć. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nev Opublikowano 21 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Dnia 16.01.2019 o 03:09, M4K0 napisał: I jak u niego z awaryjnością i częściami zamiennymi? awaryjnosc - nie ma reguly, mozesz miec pecha i co miesiac cos robic, a mozesz dobrze trafic i nie robic nic poza standardowymi eksploatacyjnymi przez 3 lata, ale generalnie jak dbasz tak masz - jak nie bedziesz zydzil na czesciach to ona sie odwdzieczy. niestety dobre czesci nie sa najtansze, wiec jak sam sie utrzymujesz albo pracujesz dorywczo i chcesz zachowac hajs na inne przyjemnosci to odradzam, bo bedziesz plakal 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 21 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Trzeba jeszcze pamiętać że w E46 koroduje mocowanie tylnej belki i wyrywa się z budy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 58 minut temu, efendi napisał: Trzeba jeszcze pamiętać że w E46 koroduje mocowanie tylnej belki i wyrywa się z budy ? Podobno głownie w przedliftach, w poliftach to poprawili ale też słyszałem przypadki gdzie ktoś po upalaniu to wyrwał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.