Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Dla właścicieli nowych aut zima jest tylko jedną z pór roku.

Posiadacze pojazdów kilku- czy kilkunastoletnich wiedzą,

czym są zimowe problemy z porannym rozruchem albo

z niesprawnymi hamulcami.

Zanim chwycą mrozy, warto zadbać o konserwację karoserii i podwozia. W sklepach z akcesoriami motoryzacyjnym można kupić pastę woskującą, która chroni lakier przed uszkodzeniami i działaniem soli. Nieco łatwiejsze w użyciu są woski w sprayu.

Przy konserwacji podwozia najlepiej skorzystać z usług serwisu, albo przynajmniej pamiętać o częstym myciu podwozia, co uchroni przed szkodliwym działaniem soli i innych środków, którymi są posypywane ulice. Przed zimą warto też wymienić dywaniki z materiału na gumowe, które nie będą przemakać. Uchroni to przed korozją podłogi od strony wnętrza auta.

Aby uniknąć kłopotów z porannym uruchamianiem auta, należy sprawdzić miernikiem poziom ładowania akumulatora. Powinien on być w granicach 13,6-14 V.

Jeżeli miernik wykaże poniżej 12 V oznacza to, że alternator jest niesprawny i nie ładuje akumulatora. Taki alternator wymaga przeglądu w specjalistycznym serwisie. Raz w miesiącu warto profilaktycznie podładować akumulator.

Przy temperaturach poniżej zera nawet najlepszy akumulator traci 30% mocy. Sprawdzić należy także klemy, czyli zaciski na akumulatorze. Powinny być czyste, zabezpieczone wazeliną techniczną oraz powinny całą swoją powierzchnią przywierać do biegunów.

Większość kierowców zapomina o wymianie płynu hamulcowego. Powinno się to robić przynajmniej raz na dwa lata. W zużytym płynie bowiem wytrąca się woda, która w okresie mrozów może skutecznie zatkać przewody hamulcowe, uszkodzić cylinderki, a nawet pompę.

Należy także wymienić płyn w spryskiwaczu na zimowy, przeznaczony do używania przy temperaturze przekraczającej nawet -20 st. C. Pod ręką powinniśmy mieć także rozmrażacz i skrobaczkę do szyb, zmiotkę, sprawną latarkę oraz kable rozruchowe, umożliwiające połączenie rozładowanego akumulatora w naszym samochodzie z akumulatorem innego samochodu. To się naprawdę przydaje.

W porze jesienno-zimowej należy wymienić olej silnikowy oraz filtr powietrza, W starszych autach olej wymieniamy na wiosnę i późną jesienią. Do wymiany stosować należy olej tej samej marki, na którym dotąd jeździliśmy. Obecnie nie występuje już klasyfikacja olejów na zimowy i letni. Większość zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich temperaturach, jak i w gorące dni lata.

Nie zawsze wymiana oleju na lepszy się opłaca. Np. silnik z przebiegiem ponad 150 tyś. km, w którym zastosowano olej mineralny 15W40, może wykazywać ubytki oleju między przeglądami. Oznacza to, że silnik „bierze" olej wskutek zużycia elementów, które go uszczelniają, np. pierścieni, uszczelniaczy zaworów. Po takim przebiegu w silniku powstaje również , nagar, który spełnia rolę „uszczelniacza". Jeżeli do takiego silnika wlejemy olej lepszej jakości, czyli pół syntetyczny lub syntetyczny, to może on doprowadzić do wypłukania wszelkich osadów i nagarów, a tym samym do nieszczelności silnika, w wyniku czego motor straci ciśnienie i będzie pobierał jeszcze więcej oleju.

Pamiętać także należy o stosowaniu zimowych paliw, zwłaszcza o zimowym oleju napędowym, jeśli chcemy uniknąć wytrącenia się parafiny, która przy niskich ujemnych temperaturach skutecznie blokuje cały układ paliwowy. Jeśli mamy trudności z zakupem zimowego oleju napędowego, możemy zapobiec wytrącaniu się parafiny, wlewając specjalny preparat. Możemy też zmieszać olej z benzyną w proporcjach: 80% ON i 20% ET przy temperaturze -9 st, C, 70% ON i 30% ET w temperaturę od -10 do -15 st. C.

Pilnujmy także poziomu paliwa. Zaleca się, aby w okresie jesienno-zimowym utrzymywać stan baku na poziomie 3/4 objętości.

Mimo dość dużego wydatku, wymiana opon na zimowe się opłaca. Opony zimowe wykonane są z gumy odpornej na niskie temperatury, ze specjalnym bieżnikiem. Opona letnia w ujemnych temperaturach traci swoją elastyczność i przyczepność do podłoża, szybciej też ulega zniszczeniu.

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Byłbym ostrożny ze stosowaniem domieszek uszlachetniających do oleju napędowego. Z tego co wiem, firma BMW zaleca porządny olej napędowy. Powstaje pytanie czy dodatki nie spowodują utraty gwarancji w przypadki uszkodzenia pompy paliwowej?

Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz. Ciepło pozdrawiam <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz.

Mógłbyś rozwinąć tą myśl i wyprowadzić nas z "błędu". Oczywiste jest, że łatwiej oczyścić szybę odmrażaczem ale to są koszta...

Co do soli na drodze - temat chyba nieaktualny... Wg. norm unijnych zabrania się stosowania soli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz.

Mógłbyś rozwinąć tą myśl i wyprowadzić nas z "błędu". Oczywiste jest, że łatwiej oczyścić szybę odmrażaczem ale to są koszta...

Co do soli na drodze - temat chyba nieaktualny... Wg. norm unijnych zabrania się stosowania soli ;)

Chciałbym wyjaśnić, że skrobaczka pozostawia drobne rysy, pomimo teoretycznie zabezpieczeenia. Kumulacja tych rys daje w wyniku refleksy oślepiające kierowcę w czasie nocnej jazdy. Co bardziej męczy szczególnie w czasie dłuższej jazdy.. Oczywiście , szyba jest częścią zamienną, ale po co wymieniać ją za szybko. W rachunku ciągnionym taniej i bezpieczniej jest stosowanie odmrażaczy. Ciepło pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie zawsze wymiana oleju na lepszy się opłaca. Np. silnik z przebiegiem ponad 150 tyś. km, w którym zastosowano olej mineralny 15W40, może wykazywać ubytki oleju między przeglądami. Oznacza to, że silnik „bierze" olej wskutek zużycia elementów, które go uszczelniają, np. pierścieni, uszczelniaczy zaworów. Po takim przebiegu w silniku powstaje również , nagar, który spełnia rolę „uszczelniacza". Jeżeli do takiego silnika wlejemy olej lepszej jakości, czyli pół syntetyczny lub syntetyczny, to może on doprowadzić do wypłukania wszelkich osadów i nagarów, a tym samym do nieszczelności silnika, w wyniku czego motor straci ciśnienie i będzie pobierał jeszcze więcej oleju.

Panowie wszyscy na forum musimy teraz wlac do naszych silnikow olej mineralny 15w-40w...

Wszystkie autka po okolo 5latach musza latac na mineralnym....

Totalna bzdura !! !! !!

Ta teoria zostala juz wiele razy obalona na forum... :P

Kopiuj wklej z jakiegos nedznego czasopisma... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszyscy na forum musimy teraz wlac do naszych silnikow olej mineralny 15w-40w...

Wszystkie autka po okolo 5latach musza latac na mineralnym....

Totalna bzdura !! !! !!

Ta teoria zostala juz wiele razy obalona na forum... :P

Kopiuj wklej z jakiegos nedznego czasopisma... :P

Aleś wykopał :lol:

Tak do końca to nie jest pięknie jak napisałeś ..... do silników z dużym przebiegiem zalecane są oleje z małą ilością detergentów LongLife / MaxLife itd itp :)

Dla przykładu latając cały czas na minerale i zalewając np. Castrol Edge Super Turbo Hiper Sport istnieje duże prawdopodobieństwo że zużycie oleju wzrośnie w sposób znaczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to juz tysiac razy przedyskutowane i sprawdzone. Wszyscy wiemy ze olej nie jest do tego zeby uszczelniac silnik, ale zalanie oleju na ktorym jest napisane ze w sposob znaczacy oczyszcza silnik moze zaskodzic.

Mi generalnie chodzi o sens tej wypowiedzi, oraz o ten komiczny przebieg... happy_bmwhappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...