Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam problem i pytanie dotyczace lozyska tylnego kola. Dwurzedowe lozysko dodam ze mam z tylu bebny. Problem jest nastepujacy. Jak auto zakupilem to jedna strona juz wyła wiec wymienilem komplet na osi. Niestety 1000 km i zaczela sie jedna strona odkrecac i lozysko trafil wiadomo co. Wymienilem je na nowe. jezdze juz na nim jakies 20000 km i sytuacja sie powtarza. znowu jest lekki luz na kole co wyszlo przy zmianie opon. I tu pytanie :

1) Czy to wina lozyska lub mechanika, ktory je wymianial lub moze cos z autem nie tak??

2) Nie chce wymieniac juz tego lozyska wiec czy malutki luz ktory sie nie powieksza nie zniszczy opony??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Generalnie luz będzie powodował zmianę konta pochylenia koła wiec z czasem odbije się to na nierównomiernym zużyciu opony.

Jeśli łożysko o ktorym piszesz nie wyje to spróbuj go skasowac na głównej śrubie-może sie uratuje.

Co do wymiany łożysk to wiadomo że po poprawnym zamontowaniu nie bedzie mialo luzu ale po niedługim czasie należy sprawdzić łożyska pod względem luzu bo wydaje mi sie że to element ktory sie musi "ułożyć".A w trakcie tego układania wiadomo ze luz sie pojawia.Wydaje mi sie,że jak nie skasuje sie wtedy luzu to potem niewiele sie da zrobic.

[ Dodano: 2 Kwiecień 09, 15:24 ]

To "układanie" mysle ze to kwestia 200/300km przebiegu.Polecam łożyska SKF.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W tym problem ze chyba łożysko sie zle ulozylo bo jak na srubie je dokrece to po paru km znowu luz sie zjawia :( chyba bede musial jednak to lozysko wymienic bo szkoda opon :x

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łożysk to nie taka łatwa sprawa jakby sie wydawało.Najwazniejszym elementem w całej operacji jest odpowiednie wciśnięcie go na swoje miejsce, wiem bo u siebie sam zmieniałem.Za sztuke dałem 75 zl u gościa ,który ma sklep z częściami tylko do BMW.

To ,że sie luz pojawia to albo mechanior nieumiejętnie załatwił sprawe ,albo masz jakies badziewne te łożyska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kurde DIEGO łożyska założone mam SKF 100zł/szt chyba nie najgorszej jakosci są. Cos mi sie wydaje ze trzeba to sobie samemu zrobic a nie do mechanikow oddawac partacze i tyle.

Dwa razy z lenistwa oddalem im auto do zrobienia tych lozysk i dwa razy zjebali wiec koniec trzeba samemu działac zanim mi nowe opony trafi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dwa razy z lenistwa oddalem im auto do zrobienia tych lozysk i dwa razy zjebali wiec koniec trzeba samemu działac zanim mi nowe opony trafi.

moge Ci podac całą instrukcje co robic poniewaz nie jest tak hop siup.Ostroznie trzeba sie z piastą obchodzic no i z łożyskiem.

Tak propos to niezle skasowałem sobie palca w trakcie tej roboty mam nawet foto

[ Dodano: 5 Kwiecień 09, 18:41 ]

oto paluch

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Witam forumowiczów.

Mam problem i pytanie dotyczace lozyska tylnego kola. Dwurzedowe lozysko dodam ze mam z tylu bebny. Problem jest nastepujacy. Jak auto zakupilem to jedna strona juz wyła wiec wymienilem komplet na osi. Niestety 1000 km i zaczela sie jedna strona odkrecac i lozysko trafil wiadomo co. Wymienilem je na nowe. jezdze juz na nim jakies 20000 km i sytuacja sie powtarza. znowu jest lekki luz na kole co wyszlo przy zmianie opon.

miałem to samo :mrgreen: też wymieniałem łożysko i to 2 razy i mi sie odkręcała nakrętka.

MUSISZ WYMIENIĆ PIASTE :!: :!:

tyle że nie dostaniesz nowej piasty w zamienniku. pisałem o tym posta kilka dni temu -----> http://www.forum.maxbimmer.pl/topics23/tylna-piasta-e36-bebny-vt11264.htm

[ Dodano: 5 Kwiecień 09, 19:19 ]

a do jakiego miechanika dajesz auto ?? dowiedz sie czy mają sprzęt odpowiedni do wymiany łożyska w BMW bo potrzebny jest ściągać do starego łożyska i jakieś urządzonko do wciśnięcia nowego łozyska (nie wiem dokładnie jakie) i jak ci je wymieniali, czy ściągali wahacz czy nie.

Ja własnie w Piątek wymieniałem to wiec wiem co i jak :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To żeście mnie koledzy pocieszyli :( Jednak jeszcze sprobuje sam wymienic lozysko i wtedy zobacze moze zeczywiscie do paprakow dalem auto i zle wymieniali. A co to sie dzieje z ta piasta ze takie numery wychodza ??? Jest jakis sposob na jej sprawdzenie czy kwalifikuje sie do wymiany ??? Jakies szczegolne dodatkowe objawy np. zuzycia ??? :cry: pytanie_bmw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no więc tak: Ja pierwszym razem też sam wymieniałem łozysko i po 2 tygodniach miałem to samo. wymień od razu tez i piaste bo szkoda kasy na kolejne łożysko. A jak piasta jest nadszarpnięta wiekiem to są luzy na łożysku i dlatego sie rozsypuje. zerknij sobie na allegro na piaste jak powinna wyglądać, szczególnie ta częśc która wchodzi wewnątrz łożyska, tam powinno być ok 8mm "blachy" moje nie dość że miało stożkowy kształt to było o ok 1cm krótsze :mrgreen:

Rób jak uwarzasz ale lepiej jest wymienić od razu piaste, szkoda czasu i pieniędzy <bmw_2>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.