r4ll

Przyjaciel forum
  • Liczba zawartości

    921
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana r4ll w dniu 18 Styczeń

Użytkownicy przyznają r4ll punkty reputacji!

Reputacja

434 Excellent

O r4ll

  • Tytuł
    Zaawansowany

Informacje:

  • Mój samochód
    f30 328i
  • Skąd
    Kępno / Wroc

Ostatnie wizyty

2254 wyświetleń profilu
  1. r4ll

    Siemano!

    Ładna bawara, galerię zakładaj i witamy Nie sądzę by 520i brała mniej od innych R6
  2. r4ll

    Siemanes !

    Siema siema, co tam niunie boli? Po zdjęciach to zgaduje, że za małe koło
  3. r4ll

    Hey, wujek znów wrócił :)

    zakladaj galerie
  4. r4ll

    Najt Noworoczny 5.01.2020

    Bardzo chciałem przyjechać ale rozklada mnie przeziebienie ;/
  5. r4ll

    Witam

    ladny samochod, pokaz wiecej
  6. r4ll

    KALENDARZ 2020

    que? Moja srebrna koza na kołach o 2 cale za mało i bez żadnych dokładek?
  7. Gratulacje, zakładaj galerię
  8. r4ll

    E81 118i Wrocław

    Adam może być ciężko uchwytny online. Najlepiej podjechać na warsztat
  9. Cieszę się, że się do czegoś przydałem. Mowa o tej z Gdańska? Klapki w kolektorze do wywalenia, zawsze był, jest i będzie z nimi problem, nie wiem jaki jest tego koszt Tarcze+klocki spokojnie 2k+ opony spokojnie 2k+ łącznik elastyczny wału nie wiem ale lekko 300+ Przydałoby się przy tym przebiegu zmienić olej w skrzyni biegów jeśli jeszcze nie było to robione ~1k + Olej w skrzynce rozdzielczej czy jak to sie tam zwie w xdrive + olej, filtry 1k + robocizny w/w + wycieczka po nią 1k + ubezpieczenie +Jeśli rozrząd w niej jest oryginalny to lepiej prewencyjnie go wymienić, może nei od razu ale gdzieś przy 170-200 to już mus - cena 3-5k. Chyba, że to b47 to nie.
  10. Są ułożone betonowe płyty, dość luźno, ale są
  11. Dużo lepsza chemia jest obok. https://www.google.com/maps/dir/Magnolia+Park,+Legnicka,+Wrocław/Myjnia+bezdotykowa+mtAutomatic+Bystrzycka+22/@51.1176855,16.9803492,16z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x470fea0778a007b5:0x5931f24dce80b3e2!2m2!1d16.9901132!2d51.1184344!1m5!1m1!1s0x470fc1e24032b0b5:0x42ab9a7bab5dfa91!2m2!1d16.9793399!2d51.1184434
  12. Tym firmom bardziej bym zawierzył niż ASO. Nie jest tanio, ale to ułamek ceny auta, więc warto. Może sytuacja podobna jak u brata - padające poduszki silnika. Gdańsk kawał drogi... ale wyposażona ładnie.
  13. Cześć. Po 1 nie ma czegoś takiego jak 2.5d w f10. Wszystkie diesle to n47/b47 (2 litry) lub n57 (3 litry). Nawet M550d to wciąż 3.0d Oznaczenie 525d jest mocno mylące bo może oznaczać zarówno n47 jak i n57. Da się rozróżnić po mocy jak i roczniku. Przechodząc dalej to na podstawie doświadczeń z własnego podwórka to brat od prawie roku ma f10 525d (n47 biturbo 218ps) i zmienił prewencyjnie rozrząd + olej w skrzyni biegów. Koszt jakies 4-5k. Podczas wymiany rozrządu wyszło, że poduszki silnika ledwo zipią, więc też wpadły nowe, koszt ~600zł. Poprzednik przy ~130k wymieniał małą turbinę w ASO. Poza tym większych problemów auto nie sprawiało. Auto póki co odpukać nic się nie psuje, działa wszystko świetnie. Spalanie śmiesznie niskie. Ma przyjemny mocny dół dzięki małej turbinie. 450 Nm w zakresie 1500–2500/min robi swoje. Przebieg niecałe 200k. Najsłabszy punkt N47 na który wszyscy narzekają to właśnie rozrząd, poza nim większych bolączek raczej nie ma. Koszt wymiany wysoki z racji umieszczenia od strony skrzyni biegów. W mojej skromnej opinii 520d 184 ps jest za słabe na tą ciężką budę (1700kg+). B47 jest stosunkowo krótko na rynku, by jednoznacznie określić jakieś jego większe bolączki. Na jego temat więcej się nie wypowiem. Problem większości poleasingówek jest taki, że miały olej zmieniany co 25tyś km jak zaleca producent, a to zabija te silniki i nie były zbytnio szanowane, bo przecież kierujący wie, że auto nie jest jego. Wziął nowe na gwarancji, za 2-3 lata odda w rozliczeniu. Póki serwisuje jak ASO każe to może mu dawać na zimnym Piszesz, że robisz 2500km/mc to nie jest mało, rozważałeś kwestie serwisowe? W przypadku 3.0d będzie wyższe spalanie, koszt wymiany oleju, wyższe ubezpieczenie, droższe hamulce itd. itp. Niezależnie od silnika trzeba będzie sprawdzić kondycję wtrysków, turbin, dpf, egr. To co kluczowe, to wymieniać olej częściej niż 15 tyś km. Tu najcięższe zadanie - znaleźć świadomego użytkownika, który tak robił. To bardzo trudne zadanie, ale da się takie znaleźć. Z pomocą przed zakupową mogą Ci pomóc takie znane i renomowane firmy jak bimmer-diag i bimmer-check. Jeśli chodzi o xDrive to nie jest on ikoną trwałości, moim zdaniem jeśli się nie jeździ w górach albo często po nieodśnieżonych drogach klasy C to nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia by szukać auta z xDrive. Kontrola trakcji i dobra opona skutecznie radzą sobie na mokrych nawierzchniach. Ponadto xDrive jest pare mm wyższy przez co wygląda jak koza, spalanie jest nieco wyższe i dochodzi kolejne kilkadziesiąt kilogramów do nielekkiego już auta. Ja jeżdżę 3 lata autami rwd i tylko raz się lekko zakopałem, ale to sam sobie jestem winien, bo opona już była mocno kiepska. Moja konkluzja jest taka. Jeśli lubisz czerpać radość z jazdy, wysoki moment obrotowy i uśmiechasz się czując te wgniatanie w fotel ale liczysz się z wyższymi kosztami eksploatacji to bierz 3.0d. Jak na diesla świetnie brzmi, ma fajną kulturę pracy, jest bardzo rozwojowy, lekki chip i mamy niezły przeciąg. Z lekką nogą na autostradzie też można spokojnie zejść poniżej 7l w trasie i 10l w mieście. Jeśli jednak nie jesteś takim 'zapaleńcem' auto ma po prostu przewozić z a do b, nogę masz raczej lekką niż ciężką i cieszy Cię duży zasięg na baku to nie będziesz absolutnie narzekał na zadbane n47. Często zmieniać olej i to dobrej jakości, a nie z biedronki, nie dawać mu na zimnym i będzie ok. F10 jest dobrze wygłuszone, u brata n47 słychać tylko na postoju lub przy mocnym deptaniu. Jadąc spokojnie 120-170 na autobanie jest cichutko i wygodnie.