kocur57

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    86
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana kocur57 w dniu 27 Wrzesień

Użytkownicy przyznają kocur57 punkty reputacji!

Reputacja

6 Neutral

O kocur57

  • Tytuł
    Początkujący

Informacje:

  • Mój samochód
    BMW e46 330Ci Cabrio
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. kocur57

    CzAkSS Garage

    Również polecam Pawła i dziękuję ogarnięcie mojego M54 .
  2. Problem rozwiązany. Pomogła opcja nr 2. (no w połączeniu z opcją nr 1 - czyli sprawdzeniu połączeń i wtyczek) W każdym razie po wymianie Silnika krokowego i zrobieniu adaptacji wszystko wróciło do normy. Wolne obroty nieco się podniosły i nie spadają już w zasadzie wcale przy zmianie obciążenia (włączeniu D, lub klimatyzacji). Wcześniej każde obciążenie silnika powodowało mocny spadek obrotów silnika. Wg mojego odczucia silnik pracuje równiej - wcześniej zdarzały się wyczuwalne szarpnięcia na wolnych obrotach. Obroty są bardzo stabilne i trzymają się ok 750rpm na rozgrzanym silniku. No i nie widać już migającej kontrolki. Z tego co wiem wcześniej adaptacji ale nie udawało się tego zrobić, nawet po wymianie krokowca był z tym problem, dopiero jakieś tam ruszanie wtyczkami w skrzynkach pozwoliło na przeprowadzenie procedury adaptacji. Podziękowania dla @CzAkSs bo to on walczył z problemem. DZIĘKI WIELKIE.
  3. Mały update. Wymieniłem jeszcze na szybko te małe oringi w obudowie filtra. Bez zmian. Auto trafiło do forumowego kolegi na warsztat. Pomiary ciśnienia wg niego są książkowe i wskazują na doskonały stan silnika. Więc nowy olej z filtrem - polecany przez kolegę Mobil 1 5W30 + nowa kompletna odma. Przy okazji wymiana węży układu chłodzenia - tych wchodzących do bloku silnika (jak będzie wam znikał powoli płyn z układu a nie będzie widać wycieku to sprawdźcie miejsce na połączeniu węży z blokiem - jak delikatnie tam cieknie to kapie wprost na blok w zagłębienie i paruje i nie widać zacieków - sporo mi zajęło żeby znaleźć wyciek u siebie). Ogólnie jest chyba nieco lepiej bo na wolnych kontrolka się nie zapala ale po wrzuceniu na D w automacie i lekkim spadku obrotów kontrolka znowu się zapala. Przegrzebałem fora internetowe i skłaniam się ku dwóm opcją do sprawdzenia. 1. usterka elektryczna - słaba masa, uszkodzony kabel od czujnika (jak sugeruje kolega Ginger w tym wątku) 2. uszkodzony silnik krokowy - za duży spadek obrotów po załączeniu D (wg tego co napisał kolega tutaj, należy wymienić krokowiec na nowy) Ogólnie wiele osób ma z tym problem ale nigdzie nie znalazłem jednej wskazywanej przyczyny. Dlatego będę wpisywał postępy pracy - może się komuś przyda w przyszłości.
  4. Jak w temacie, może komuś zalega oryginał wydechu do e46 330 cabrio (nie wiem czy są różne wydechy dla różnych wersji nadwozia). Mam zamontowany jakiś zamiennik który całkiem fajnie brzmi, ale w dłuższej trasie jest dla mnie nieco męczący (chyba się starzeję ) więc jak by ktoś zainteresowany się znalazł to możemy się zamienić na oryginał. Mój wydech jest w b dobrym stanie i nie jest przesadnie głośny ale wyraźnie go słychać.
  5. Dzięki za kontakt. Dzwoniłem, niestety mają urlop od 9tego. W tym czujniku jest jakiś nietypowy gwint 12mm (nie jest to gwint metryczny - bo standardowa nakrętka blokuje się po pół obrotu). W tych tańszych zestawach do pomiaru ciśnienia nie ma takiego adaptera - oglądałem ze 3 sztuki. Inna sprawa to dokładność pomiaru niskich ciśnień tymi manometrami może być niedokładna. Znalazłem innego mechanika ale przyjmie mnie dopiero we wtorek.
  6. Witam, Proszę o pomoc w diagnostyce problemu zapalającej się kontrolki ciśnienia oleju po rozgrzaniu silnika. Kontrolka miga nieregularnie na wolnych obrotach, podniesienie obrotów powoduje zgaśniecie kontrolki. Pacjent to M54 3.0i. Auto mam już prawie dwa lata i do tej pory nie miałem żadnych problemów. Przy przebiegu 200tys wymieniłem olej z filtrem, zalany Valvoline 5w40 w tej chwili auto ma przekroczyło 201tys (przebieg wydaje się być autentyczny). Silnik odpala na dotyk i pracuje idealnie zarówno na zimo jak i po rozgrzaniu. Po odpaleniu kontrolka ciśnienia natychmiast gaśnie. I nie pojawia się przez pierwsze kilkanaście km jazdy. Niestety nie mam czym zmierzyć ciśnienia oleju. Oglądałem dziś kilka zestawów ale w żadnym nie było pasującego do M54 adaptera. Może ktoś z szanownych jest w stanie mnie poratować?? W grę wchodzą Wrocław i południowe okolice. Czytałem wiele wątków na temat tej kontrolki ale przyczyny były różne i żadna nie pasuje w 100% do mojego przypadku. Profilaktycznie wymieniłem uszczelkę pod obudową filtra – chyba był już na nią czas i naprawiłem jeden przeciągnięty gwint przy śrubie mocującej obudowę. Sprawdziłem odmę (nie mam wiedzy kiedy była wymieniana) – wg mojej wiedzy odma pracuje prawidłowo – korek oleju nie jest zbyt mocno przyssany ale ręką czuć podciśnienie, nie słychać żadnych dodatkowych dźwięków, po dmuchnięciu w górny wąż odmy w misce słychać bulgoczące powietrze – więc odpływ jest drożny. Podczas wymiany uszczelki pod obudową filtra wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na nowy. Przy okazji zmieniłem na nową podciekającą obudowę termostatu – no i zerwany gwint przy jednej ze śrub (śrubę wyjąłem palcami na etapie demontażu – pozdrowienia dla mechanika który to wcześniej robił). Wykonałem też diagnostyka przez INPA ale wg. mojej wiedzy nie wskazuje na żadne usterki czy nieprawidłowości. Wiem, że nie wszystko co powyżej może mieć związek ze sprawą ale wymieniam dla porządku. Efekt – brak zmian – nadal po rozgrzaniu zaczyna nieregularnie migać kontrolka ciśnienia. W trakcie napraw zauważyłem że poziom oleju jest dziwnie wysoki, nieco ponad 100% i do tego olej czuć paliwem – nie jestem tego do końca pewien – może to sugestia. Planuję więc wymienić profilaktycznie olej z filtrem i jeśli kontrolka przestanie się pojawiać będę szukał przyczyny dlaczego olej został rozrzedzony. Doklejam zrzuty z odczytów z INPA – jeśli widzicie coś niewłaściwego dajcie znać. Proszę o sugestię, co jeszcze i jak jeszcze sprawdzić, gdzie szukać przyczyny tej migającej kontrolki. Wiem że pomiar ciśnienia to podstawa więc dajcie znać jak byście byli w stanie mi z tym pomóc albo wiedzieli gdzie rzetelnie mógłbym to sprawdzić bez czekania na termin 2 tygodnie i kręcenia nosem że przyjeżdżam z pierd....łami. Z góry dzięki za pomoc
  7. Hej, Potrzebuje skontrolować ciśnienie oleju w M54, poratowałby ktoś manometrem z Wrocławia lub południowych okolic? Ewentualnie czy wiecie gdzie we Wrocławiu kupię za rozsądne pieniądze taki manometr? Oglądałem kilka zestawów ale w żadnym nie było przejściówki pasującej pod gwint jak w M54
  8. Cześć dzięki za odpowiedź. Problem rozwiązany dokładnie tak jak powiedziałeś. Kupiłem zestaw dedykowanych wycieraczek Bosch na ramkach. Pasują idealnie i wszystko działa jak trzeba. Płaskie wycieraczki nie współpracują z e46
  9. Cześć Piszę w imieniu znajomego który chce odbudować swoje E39 po kolizji jest to wersja touring 2001 rok po lifcie. W związku z tym szuka: - Reflektor Xenon - Prawa strona (lub komplet); - Zderzak przód plus czujniki - Belka pod zderzak - nadkole Prawe - Maska Jeśli macie coś z tych części lub jakiś sprawdzony namiar na nie dajcie znać. Piszcie do mnie lub dzwońcie bezpośrednio na: +48 533 546 464
  10. Ważne żeby działało. Postaram się wpaść. Jak nie dziś to jutro. Z tego co pamiętam kartą można płacic?
  11. To proszę 6 sztuk. Podjadę jak będzie na miejscu.
  12. chodzi o uchwyt kabli od świateł wydaje mi się że to ten numer 61131379079 ale nie jestem na sto procent pewien chodzi dokładnie o ten element zaznaczony na zdjęciu e46 2002 cabrio
  13. Cześć, czy orientujesz się czy podejdą te przewody do e46 cabrio z fabrycznym zawieszeniem, bez żadnych przeróbek? No i czy jest to jeszcze aktualne ?
  14. Hej Dawid. Masz jeszcze tą torpedę??
  15. Jak w tytule, szukam czarnych ramek do lamp ksenon do cabrio 2002r przedlift. Lampy Bosh jesli ma to znacznie