Errtu

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

40 Excellent

O Errtu

  • Tytuł
    Zaawansowany

Informacje:

  • Mój samochód
    [E39] 530d Kombi [E46] 330ci Cabrio
  • Skąd
    ZDW PL / BLACKBURN UK
  1. Errtu

    Drgania na kierownicy

    jak kolega Wojtec1987 napisal ... wszystko co zuzyte moze powodowac drgania. Jednakze za uklad kierowniczy odpowiedzialne sa ( wywazenie kol, maglownica wraz z kolumna kierownicza ( raczej kolumna ok ) luzy na drazkach od magla do zwrotnic sa po 2 drazki zazwyczaj w e39 i e46 maglownica jest wywalona w srodku i bije ( wylacz silnik i wez kogos do srodka z kluczykiem w stacyjce by poruszal dosc energicznie kierownica a sam sprawdz czy masz luzy od zwrotnicy na tym drazku od maglownicy ( na tej gumie od magla moze byc to lacznik albo magiel ) ) no i moga to byc krzywe tarcze ale raczej objawy sa przy hamowaniu ze bije kierownica mozna zakrecic tarcza i i zobaczyc czy sie trze czy nie co do reszty nadal masz jeszcze 2 wachacze na jedno przednie kolo moze tam byc luz i cala zwrotnica moze tez wpadac w drgania raczej ostatnie bym obstawial poduszki amorka czy tez laczniki stabilizatora z przodu a tyl bym zostawil sam sobie chyba ze problem nadal nie rozwiazany.
  2. Errtu

    lcm

    witam ja mialem podobna usterke najpierw swiecily sie postojowki z jednej strony na wylaczonym i wyciagnietym kluczyku czyli ... jak by migacz byl zalaczony .. nastepnie po wlaczeniu kluczyka zaczelo mi migac kupilem modul lcm z innego bmw chyba bez xenonow i zalozylem nastepnie wszystkie migacze i swiatla zaczely poprawnie dzialac ale na desce pokazywalo mi spalone zarowki z przodu podlaczylem sie ncs em i zakodowalem przez pusty plik modul wiec sam sobie dobrac co ma a czego nie i od tej pory smiga pozdrawiam
  3. siema dorzuce cos od siebie .. u mnie mechanizm dzialal .. a wycieraczka nie dzialala po podniesieniu szyby .. trzeba wcisnac tzn zamnnac na niby klape i mozna przetestowac czy dziala czy nie .. wymienilem silnik wycieraczki z dobrego na dobry .. okazalo sie ze to co kreci wycieraczka tulejka wraz z trzpieniem byla dosc zatarta .. powstala rdza na skutek skorodowania poprzez nieszczelna uszczelke od gory wycieraczki .. tzn jak mi sie dobrze pamieta od gory po zdjeciu przelacznika od otwierania jest sruba .. nastepnie piuro wycieraczki i nastepnie zimiering uszczelka ( u mnie przepuszczala wode ) za tulejka nastepna uszczelka i ten lapak do prowadzenia wycieraczki ja wyczyscilem trzpien papierem sciernym dalem smar grafitowy i wymienilem uszczelke i mozna powiedziec dziala jak nowa pozdrawiam mam nadzieje ze komus moglem pomoc pozdrawiam
  4. Errtu

    Problem z tylną wycieraczką

    siema .. sadze ze to piuro od wycieraczki sie sciaga .. sam mialem ten sam problem mechanizm puszczal a piuro stalo .. wiec .. to co na zdjeciu raczej mozna sciagnac 90% i pod spodem powinien byc zimering uszczelka sciagasz zimering i nakladasz nakretke na srube i wybijasz mlotkiem nastepnie usuwasz rdze z trzpienia (papier scierny) wsadzasz trzpien w tulejke i sprawdzasz kiedy i sie bedzie obracal bez oporu dajesz uszczelke od dolu smar grafitowy i uszczelke z gory ja mialem uniwersalne dopasowalem jakas i zimering nastepnie piuro wycieraczki i nakretke pamietaj by przy wybijaniu nakretka byla na gwincie inaczej zniszczysz gwint pozdrawiam wrazie pytan pytaj czy pisz do mnie u mnie wycieraczka z tylu dziala juz
  5. Pacjent to E39 530d M57 po lifcie Witam chciałem sie podzielić z wami moim problemem jest duzo informacji na temat niskiego cisnienia paliwa na forum ale nie usuwa problemu wiec dlatego nowy temat Wiec Tak kupilem auto juz z tym problem od strony komputerowej .. wyglada to tak INPA wywala taki blad 4704 pre - supply pressure momitoring error occured 1. times at: Engine speed 2197.80 air-temperature 21.12 einspritzmenge 56.32 mm~3 fuel pre-supply pressure 3.52 bar i ilosc km przejechane error occured 2. times at: Engine speed 1898.10 air-temperature 19.73 einspritzmenge 33.79 mm~3 fuel pre-supply pressure 3.57 bar i ilosc km przejechane error occured 3. times at: Engine speed 1498.50 air-temperature 14.27 einspritzmenge 31.75 mm~3 fuel pre-supply pressure 3.60 bar i ilosc km przejechane Z interfejsu delphi Blad 1260 -Delivery pump control system - po polsku uklad regulacji pompy rozdzielaczowej odnosnie jechania na 5 biegu 70-80 km na godzine wcisniety pedal na maxa i auto zaczyna przyspieszac puszcza i znow przyspiesza puszcza i ciagnie do konca czuc takie jak by szarpniecie mozliwe ze to normalne i to zmiana geometrji turbiny ok oto moje poczynania po odczytaniu bledu wymienilem pompe podprogowa piterburga na jakiegos chinczyka nastepnie autem jezdilem z pol roku z bledem pojechalem na zakupy wyszlem z sklepu i nie chcial mi zapalic na okolo 30% rozgrzania silnika czyli pewnie kolo 50-70stopnic (odpalilem z startera w filtr ) zdarzylo sie to 2 razy nastepnie oddalem wtryski do regeneracji z podejrzeniem ze leja tzn sprawdzili mi i trzymaly cisnienie ale powiedzieli ze juz wtryski nadaja sie na regeneracje auto kopcilo na czarno po dodaniu gazu teraz jest o niebo lepiej ale problem ten sam nastepnie serwis wymiana wszytkich filtrow i czyszczenie nowe wezyki podcisnienia do turbo i wszedzie gdzie sie dalo silikonowe wiec nastepnie .. po podpieciu delphi interfejsu .. po polsku uklad regulacji pompy rozdzielaczowe dalo mi to do myslenia .. i kupilem czujnik regulacji pompy CR nowy boscha nadal to samo nastepnie idac i szukajac po forum kupilem czujnik cisnienia na litwie wysokiego cisnienia wymienilem (bosch) nadal to samo nastepnie mowie moze pompa ta chinska nie daje rady podporogowa wiec kupilem piterburga bylo troche lepiej bo cisnienie z 3.7 barow na odpalonym silniku podskoczylo do 4 barow ale nadal spada do 3.6 wiec mowie moze pompka z zbiornika tez wymienilem na piterburga i przedmuchalem wezyki paliwa dmuchnolem od pompy podprogowej do zbiornika oczywiscie z rozlaczona pompa nadal to samo ps odpoiolem jeszcze czujnik od filtra paliwa ale nadal byl wyczuwalny spadek mocy wiec czujnik uznalem ze jest dobry.. do do auta nie ma zadnych klapek w kolektorze turbo ponoc bylo wymienione na nowe .. nowe wezyki podcisnienia wyczyszczony egr przeczyszczone wtyczki od wtryskow i innych zlaczek od silnika co jeszcze moze powodowac ten blad bo mi juz rece opadaja ... i portfel finansowo goleje.. prosze o pomoc jak ktos wie jakas informacje .. najlepiej bym nie musial juz wydawac ;D dzieki za przeczytanie
  6. jak pisze musze sie pozbyc mojej slicznej .. powod sprzedazy chce kupic cos na angielskich blachach bo tu mieszkam a jazda autem w uk na pl stala sie juz nielegalna .. jak widac to model po lifcie 2003 r tu troche wiecej wiadomosci http://www.maxbimmer.pl/f29/%5Berrtu%5D-bmw-e46-2-330ci-cabrio-25027/ zostalo wymienionce cale przednie zawieszenie poza poduszkami amortyzatora na lemfordera maglownice zregenerowalem bo miala bicie wiec wszytko jest jak nalezy z tylu tylko poduski amortyzatora z odbojami wymienilem auto ma 130 tys i przebieg jest autentyczny mam papiery z wloch i przeglad ostatni i kilka rachonkow byl wymieniany dach w serwisie w wloszech niestety posiadam 1 kluczyk bo koles sprzdajacy wyslal mi 2 od innego e46 ze niby sa 2 lakier nie jest perfekcyjny byl polerowany .. ma kilkanascie odpryskow na masce kotre byly zamalowane cena to 40tys zl dodam ze nie byla bita szukalem auta dla siebie nie ma rdzy auto bylo sprowadzone z wloch bylo pomierzone przez mojego znajomego blacharza i nie ma zadnego elementu co by sie nie zgadzal z opisem wyposazenia (chyba ze cos przeoczylem) co do malowania byly robione zaprawki jesli chodzi o kontakt to moge podac swoj Uk numer - ale tylko wieczorem moge odpowiedziec wiec mile widziane sms + 44 7895414627 wzgledem pytan auto w pl juz jest jak by ktos chcial je zobaczyc sprawdzic dodam ze jest gaz i dosc duza butla zasieg na autstradzie to okolo 400 km dobrze sie sprawuje 6 bieg przy spalaniu normalne zuzycie gazu na trasie to okolo 11.5 litra w tyrybie mieszanym na baku robie 250- 300 km gaz jest swiezo po wymianie filtrow i przejechalem na nim tylko 10 tys km
  7. Dziekuje koledze ze szybka odpowiedz kodowanie przez pusty MAN, i wszytko dziala jak nalezy problem z glowy. Dziekuje jeszcze raz.
  8. Witam i mam nadzieje ze ktos mi pomorze Przechodzac obok mojego czarnego BMW e39 zauwazylem ze swieci mi sie lewa postojowka - mowie pewnie kierunek jest na dol i dlatego sie pali, wsiadam do srodka patrze a przelacznik jest w pozycji 0 czyli na srodku po przekreceniu stacyjki zaczol mrugac kierunek w lewo po przelaczeniu go w pozycjie 1/2 pojawial sie kierunek w przeciwnm kierunku po 2 dniach juz nie ragowal na przelanczanie tnz nie pojawial sie inny kierunek oprucz prawego Gdzies na bmw sport wyczytalem ze podmieniali przelacznik na kierownicy i nic nie pomoglo wiec padlo na modol LCM dosc prosta sprawa trzeba rozebrac boczek pod skowkiem pasarzera i odkrecamy 8 mm srube nastepnie troche silowania sie i mamy modol na zewnatrz Dalem ojcu do sprawdzenie bo jest elektronikiem i nie widzial tam zadnego zalania czy jakis wodnych uszkodzen czyli zimnych lutow- plytka wyglada na calkiem dobra na dodatek jest pokryta jakas farba by wlasnie czynniki atmosferyczne na nie nie dzialaly no ale nie dziala prawidlowo wiec padlo na zakup innego modulu LCM JA mam LCM-a i gdzies wyczytalem ze sa dokladane do tego czujnik swiatel i inne w nastepnych wersjach tego modulu ale powinienem kupic jakis po lifcie wiec idac ta decyzja kupilem LCM-b Dzis wymienilem nowy ( uzywany ) modul i bym powiedzial ze problem z migaczem zniknol ale na desce pojawia sie spalony xenon lewy prawy i i jakas spalona xarowka z tylu wiec idac tym przekrecilem swiatla na pozycje i xenony zaczely dzialac po chwili na desce zniknely ikonki spalonych xenonow ( wiec pomyslalem ze moze nie sa dobrze zakodowane ) z tylu sprawdzielm wszystkie zarowki i swiatla przeciwmgielne tynie nie swiecily sie ( zamontowalem tam swiatla od migaczy tnz bo nie mialem 12v 21w zarowek prostych tylko te na migacze z delikatnie przekreconym pinem) ale dziaja teraz i nadal sie pali swiatlo na desce z tyly ze cos spalone jedynie co mi sie nie swieci to jedna lampka podswietalania tablicy ale to nie mialo wplywu wczesniej na moj migajacy LCM Wiec pytanie do was czy modul co kupilem jest spalony czy zle zakodowany czy moga byc rozne wersje rozniace sie od sedana i kombi bo ja mam kombi Dodam ze staralem sie uzyc NCS - expert by wejsc i zakodowac go na samym dole bylo nicht_avtiv przy xenonach wiec wrzuciem samo activ do pliku .MAN i edytowalem nastepnie jeszcze raz go zczytalem i znow byl nicht_activ przy xsenonie moze zle to zrobilem. Jak by ktos mogl to niech pisze bo musze sie z sprzedawca skontaktowac czy modul jest zly czy dobry by mi np go wymienil czy oddal kase ..
  9. Errtu

    Regeneracja reflektorów e39

    ja tylko szybko dodam ze u mnie tez nie swiecily jak powinny ( pierwszy problem podejrzewalem brudne soczewki okazalo sie ze odblask za soczewka juz troche wypalony - oczywiscie psiknolem chromem w sprayu + wyczyscilem soczewki (wszystko musialo byc rozklejane )strumien swiatla swiecil o wiele lepiej ) (drugim problem okazala sie zlaczka co wchodzi do regulacji wysokosci w jednej nie byla dobrze wpieta i wypadala wiec zrobilem ja juz by nie wypadala i to poprawilo wysokosc bo xenony nie byly juz w trybie awaryjnym ( swieca nisko na zimie by nie razic nikogo) i swieca dobrze )
  10. Ja ostatnio wymienialem poduszki amortyzatora tylnego w swojej E46 cabrio i Dosc ciekawie poszlo trzeba bylo dach przygotowac do skladania tnz klapa do chowania sie podniosla i dach tez wiec byl dostep do zaslepek od pierwszej warstwy metalu pod nim znalalem 2 sruby od poduszek amorka odkrecilem na dole zrzucilem Calego amortyzatora razem z poduszkami chyba mialem 18 klucz na dole, rozkrecilem wszystko sprawdzilem stan podkladek dalem nowe odboje i poduszki skrecilem amorka i spowrotem zamontowalme na miejsce. Gratuluje udanej wymiany i podzielenia sie tym z nami
  11. Ja jeszcze bym dodal by dokladnie obejrzec auto najlepiej porobic zdjecia i zbadac go z wyposarzeniem z vin-u czy nie odbiega za bardzo od tego co posiadamy w wyposarzeniu na 90% w aukcjach zawsze cos nie gra (kiera od np M) ktorej w vinie nie bylo automat a tam manual zderzaki od M pakietu skory przelaczniki i inne, np w mojej czarnej Kombijce mam przelacznik od rolet od sedana z tylniej szyby + grzane stolki ktore defakto nie maja podgrzewania. Tak mozna uniknac auta z warsztatu ''fachowcow'' co zaslepiaja diody tasma od 2 strony by nie swiecily lub je wyrywaja
  12. Witam Z tego co wiem masz filt czastek stalych to powinno blokowac wypuszczanie czarnych chmur i innych chyba ze sie zapcha jak masz kompa i specjalny program to mozesz przeprowadzic oczyszczanie tego filtra, moze cos pomoze, Ja osobiscie mam e39 530d i mialem problem z swojim silnikiem mianowicie podczas przyspieszania szarpalo go tnz nie szedl do konca jak by sie zacinal - okazal sie czujnik w pompie sterujacej tej co daje do 1200 barow na wtryski. Jak by kopcilo na czarno to mozliwe ze ci wtrysk sie konczy i szarpie, na siwo - jak rozumiem bialo to przepala ci wode mozesz sprawdzic czy nie ubywa ci w zbiorniku wody, na niebiesko olej. Jak bys mial chlodzenie woda turbiny to tez by mogl to byc slaby punkt ale chyba w twojim jak i mojim dizlu tego nie ma.
  13. mi sie cos wydaje ze kolega 5oul ma racje - jesli na pierwszej i 2 jest to samo problemu moze nalezy szukac gdzie indziej, a czy moze lapac powietrze to nie wiem ale skoro ci sie pieni to jakies szanse na to sa jak napisalem ja zamienilem pompy i wszytko bylo ok, W e46 regenerowalem maglownice bo miala bicie przy srodkowej koncowce drazka. Pierwsze bym sugerowal wymienic podkladke ( oring ) zobaczyc czy to pienienie czy jak tam napisales ustanie. Jak problem nie bedzie rozwiazany to masz jeszcze maglownice i ta dziwna chlodnice.
  14. Errtu

    Klocki hamulcowe piszczą

    Ja przy wymianie klockow w 330ci po jakis 20 km zaczely mi piszczec klocki juz mialem jechac do kolesia co mi je sprzedawal nie pamietam dokladnie firmy chbya cos max i czarno zielone opakowanie w kazdym razie klocki po 10 nastepnych km przestaly piszczec, jak by sie dotarly nie dawalem smraru w miejsca gdzie pracuja bo akurat nie mialem pod reka zadnego co nie wiaze kontaktu z woda i nie lapie syfu ( grafitowy, miedziany) Rant mialem dosc duzy i to tez nie przeszkadzalo - obecnie przejechalem 6 - 7 tys na tych klockach i nie slychac by piszczaly - ogulnie to zgranie tarczy z klockami czym twardsze materialy tym bardziej piszcza, czym wiecej pyla tym mniej piszcza ale sie zuzywaja szybciej. U mnie pyla co weekend mycie kol Jak sie gdzies pomylilem prosze o poprawke pozdrawiam