Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Mam pytanko odnosnie tlumika uniwersalnego, koncowego. Ostatnio sie nauczylem o istocie srodkowego (ktorego mam zalozonego, fabrycznego od 540i). Mam obecnie zalozony koncowy od 540 rowniez fabryczny, ale tak sobie glowkuje czy nie zalozyc jakiegos duzego, nie glosnego koncowego. Od razu pisze - nie chce ryku, chce zeby mruczalo jak to przystaje na V8. Rowniez nie zalezy mi na jakis osiagach, bo na samej koncowej puszce nie bede mial zadnych wzrostow, jedynie mi zalezy na tym, zeby przyjemnie mi gadal do ucha. Przeciez zawsze mowilem, ze do V8 radio jest zbedne ;)

Czy ktos moze ma jakiegos linka 540 z srodkowym fanrycznym i jakiejs koncowce przelotowej? Cos laze po tym youtube i nie wychodza mi poszukiwania.

Drugie pytanie. Sa tlumiki dedykowane, i sa tlumiki uniwersalne. Czy faktycznie jest tak, ze te dedykowane KONCOWE sa robione pod silnik, pod pojemnosc itd, czy bardziej pod ksztaly i wieszaki do montazu itd? Bo zastanawiam sie, jakby to sie mialo, gdybym znalazl jakis uniwersal, duzy (zeby jednak tlumil a nie wyl jak stare pudlo), z odpowiednimi wejsciami do puchy? (czyli 2 wejscia po 55mm?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem "dedykowane" to są po prostu tłumiki dopasowane do danego auta pod względem montażu a nie silnika ponieważ to było by drogie w zrealizowaniu, różne testy pod dany silnik itp.

ale mogę się mylić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ;)) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądu

a wyglądało to tak:

dsc00157resizepi2.jpg

dsc00158resizefa0.jpg

Edytowane przez tazunio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fabryczny, dospawane dwie rurki fi60. Chodzi ladnie, cicho... Widocznie ten koncowy jest za zdrowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woz-u jest takie powiedzenie:

...jeżeli coś jest do wszystkiego,to jest do niczego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przy odrobinie umiejetnosci dopasujesz kazdy tlumik :D polak potrafi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o dopaswanie, bo to wiem, ze POland potrafi :) chodzi tylko i wylacznie czy koncowy ma wplyw na efektywnosc wylatywania spalin, czyli ogolnie na prace silnika. Bo w wielu przypadkach spotkalem sie z tym na torze, ze ludzie w swoich samochodach maja tylko fabryczny srodkowy, a koncowego wogole nie maja. To srodkowy sluzy do wytworzenia odpowiedniego cisnienia (jesli nie ma katow), a koncowy tylko zeby chodzilo ciszej. Tak mi sie po prostu wydaje. Wiec zastanawiam sie jaki jest sens szukac np dedykowanego do 540i remusa (ktorego nie moge za cholere znalezc) za 1000zl minimum, kiedy jest mnostwo innych, duzych, niby universal, ale wejscie do puchy jest takie same, czyli 2x55mm..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ;)) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądu

a wyglądało to tak:

dsc00157resizepi2.jpg

dsc00158resizefa0.jpg

Tazunio, tak BTW. Dopiero teraz zauwazylem foty. Ladny wydech ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak dzis, byl to zmiennik i 2 godz. trwalo niz to wszystko rowno zlozylismy, potem przypunktowalismy rurki i znowu w dol - masakryczne 5 godzin... :D ale milo sie wspomina takie rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tazunio czyli obciąłeś te seryjne rurki w końcwym i w ich miejsce wspawałeś te dwie z kwasówki polerowanej tak? Skąd dorwałeś takie rurki bo też myśle o podobnym projekcie czyli chce wyciąć katy w ich miejsce chyba rurki(strumienice?) środkowy bym zostawił tak jak koledzy radzą no i końcowy takie rurki ładnie wyglądają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie rurki kupisz w kazdym wiekszym sklepie z artykulami motoryzacyjnymi, juz nie wspominajac o allegro..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zamawiałem u fachmana z Poznania, przez mojego kolegę - cięte i polerowane na zamówienie zapłaciłem 40zł :)

bankowo takie znajdziesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ciężko podjechać do hurtowni materiałów budowlanych,czy stali ,gdzie 1mb kosztuje w granicach 50 zł:?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te na allegro to są zazwyczaj przykręcane do starych a ja chce przyspawać a tamte uciąć. a co wstawić w miejsce kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZESC KOLEDZY WLASNIE CZYTALEM WASZE POSTY I MA SIE ROZUMIEC ZE TEN TUMIK KONCOWY JEST ORGINALNY I TYLKO SA WYCIETA RURKA STARA I 2 NOWE SA PRZYSPAWANE Z CZEGO JEDNA MA TYLKO WYLOT SPALIN TAK??????? PROSZE O ODPIS POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w dziale powitania powinno być: "Dzień dobry. Nazywam się X bla bla bla"

Zasady na forum są jasne :2bacik:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CZESC KOLEDZY WLASNIE CZYTALEM WASZE POSTY I MA SIE ROZUMIEC ZE TEN TUMIK KONCOWY JEST ORGINALNY I TYLKO SA WYCIETA RURKA STARA I 2 NOWE SA PRZYSPAWANE Z CZEGO JEDNA MA TYLKO WYLOT SPALIN TAK??????? PROSZE O ODPIS POZDRAWIAM

A czemu niby jedna mialaby miec wylot spalin? Przeciez w ori masz dwie rury na wyjsciu. Odcinasz stare rury (2 sztuki), i wspawujesz nowe rury (2 sztuki). Proste jak bulka z maslem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wozu ale ty chyba nie widziałeś w e39??:)!! sam myślałem o dwu rurce ale to troche skomplikowane!! a po co ten drugi tłumik jak jest zamkniętą puszką tego nie wiem!!!:)

http://allegro.pl/bmw-e39-tlumik-wydech-oryginalny-uklad-wydechowy-i1784985891.html

Nie zauwazylem ze tyczy e39. Musialbys zrobic u siebie portki i tyle :) Czyli od razu po wyjsciu zrobic przejscie na dwie rurki i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co jest ten drugi tłumik może da się jakoś go otworzyć i lepszy dzwięk uzyskać??

\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysiek
      Zasady dodawania ogłoszeń:
      - Minimalna ilość postów wymagana do dodawania ogłoszeń  w tym forum to 10.
      - Ogłoszenie będzie widoczne przez 30dni, aby nieaktualne oferty nie zaśmiecały giełdy. Wszystkich, którzy sprzedali !! kupili proszę o informacje do admina/moderatora !!
      Powinny one wyglądać tak:
      1. Najpierw tworzymy nowy temat, w którego nazwie wpisujemy sprzedawany samochód.
      Sam temat ma już precyzyjnie określać co chcemy sprzedać/kupić.
      2. W treści posta podajemy: opis (opis to coś więcej niż dwa słowa i link do serwisu ogłoszeniowego), model auta , min. 1 zdjęcie, przedział cenowy, wszelkie uwagi i metodę kontaktu: e-mail lub telefon (nie wszyscy użytkownicy forum posiadają komunikatory takie jak ICQ lub GG). Posty zawierające linki do innych serwisów ogłoszeniowych nie będą dodawane.
      3. Jeżeli samochód został sprzedany i ogłoszenie nie jest już przydatne użytkownikowi, należy je skasować.
      4. Ogłoszenia nie mogą się dublować
      5. Ogłaszający powinien być osobą prywatną. W przypadku firmy możliwa jest prezentacja tylko jednostkowych elementów które nie występują w zwykłej ofercie. Sprzedajemy tylko elementy pojedyncze a nie znajdujące się w stałej ofercie firmy lub osoby prywatnej.
      6. Ogłoszenia nie spełniające tych wymagań będą kasowane. Osoby nie respektujące tego regulaminu będą upominane, a następnie banowane
      7. Sztuczne podbijanie pozycji ogłoszenia poprzez jego kosmetyczną modyfikację jest surowo zabronione
      8. Pisanie postów wyrażających opinię o sprzedawcy lub przedmiocie sprzedaży są surowo zabronione.
      Niestosowanie się grozi banem !
    • Przez Chudy97
      Siemanko, tak jak w tytule.  Kupie 4 dystanse wraz ze śrubami do e46 . Najlepiej 25 mm. Pozdro !
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.