Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Hej, dzięki za info - poradziłem sobie sam (no powiedzmy sam - razem z Lijo jednego pięknego popołudnia przy piwku wyregulowaliśmy M30stke - chodzi b dobrze po tej operacji, pali ok. 2 litry mniej ale został niedosyt - czy nie mogłoby być lepiej:)).

Nurtuje mnie tylko jedno - wszystkie książki, toutoriale, fora etc nie dość że opierają sie na biblii Hayesa i na M30B35 to jeszcze opisują żeby regulować na tą samą odległość od wałka (ok. 0.3mm) na zaworach ssącym i wylotowych.

Stara szkoła natomiast mówi, że na wylotowym szczelina powinna być większa (ok. 0,35) - związane z większą temp i rozszerzaniu się materiału, generalnie ma to sens, wylotowy znajduje się głębiej....

Ciekawe czy ktoś już przerabiał temat? Można zrobić doświadczenie - ktoś chętny na regulacje eksperymentalną M30? :D

Edytowane przez Pit3er
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

hehe. Przejechaliśmy sporo kilosów po regulacji (0.3 dolot i 0.35 wylot) ale po tym jak strzeliły dwa koniki (dolot i wylot) na wałku (tuz przed Świnoujściem) to nie do końca jesteśmy pewni jak to się ma do silnika który ma już trochę kilo na liczniku.

Tutaj dochodzi temat zużycia materiału na wałku i konikach.

Póki co auto śmiga dobrze po wymianie wspomnianych koników a regulacja z tego co mi Pit3er mówił poszła na 0.30mm.

Czas pokaże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo regulacji zaworów ile taki zabieg może kosztować w e46 2.8 benzyna :) (tak mniej więcej - miasto wrocław heheh:P)

Jeśli to faktycznie żart to Ci się na prawdę udał!

hehe jak bym ci wymienił chydrauliczne popychacze odechciało by ci się żartów :4:

Ale jak byś wyregulował hydrauliczne popychacze szczelinomierzem to złożyłbym Ci pokłon. O taki ;) uklon_bmw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego aln koszt ustawienia zaworów ;) u ciebie to jakieś 1200 zł za same popychacze hydrauliczne do tego jescze pare innych gadzetów + robocizna oczywiscie to moze dac jakieś 2000 zł. tak mniej wiecej oczywiscie :)

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden popychacz kosztuje około 60 PLN (cena w A.S.O. w Warszawie sprzed roku). Masz silnik 2,8 jak u mnie, więc domniemam, że masz 24 zawory, więc sobie pomnóż 24x60 plus robocizna(najlepiej przy rozbiórce silnika wymienić wszystkie). A tak propo, wymiana popychaczy, przy założeniu, że nie dzwonią to raczej mocy nie zwiększy, więc po co taki zabiegpytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...