Skocz do zawartości


Rekomendowane odpowiedzi

Gdy jadę rano do pracy to praktycznie po jakichś 3 kilometrach wskazówka jest w pionie ale komp po 12-tu kilometrach wskazuje 78 st. Trasa Oława - Polkowice cały czas na odpalonym teście w kompie - temperatura dochodzi maksymalnie do 84 st. Tak powinno byc czy termostat do wymiany?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dirty.73

cytat:

W M57 wskazowka stoi w pionie od 71`C tak ma byc i jest ok. (tak zaprogramowane sa zegary)

Normalna temperatura pracy tego silnika okolice 85 stopni (z tego co pamietam wlasnie taka temp otwarcia ma tez termostat). 100 stopni to dla tego silnika juz przegiecie

sorki za kolor,ale tak było

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Forest jest dobrze :)

1. Wskazówka stoi w pionie czyli jest git - chyba by Cie wkurzało jakby co chwile chodziła lewo/prawo (miałem tak Polonezie;))

2. Diesel ma większą sprawność czyli wydziela mniej ciepła niż silnik benzynowy dlatego wachania temperatury zawsze bedą, nie ma szans inaczej by zawsze było np 90 st bez zadnych skoków temp.

  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dirty.73

no może nie aż tak,jak Dyziu napisał,ale tak jest,oczywiście przy różnych silnikach jest to inna tolerancja(nie pamiętam już tych zakresów,raz to gdzieś widziałem i mi umknęło),taki bajer,żeby nie zwracać uwagi na wychylenia wskazówki,jest pion,jest OK,i szybciej wychwycisz jakąś niesprawność,wskazówka ma wychylenie w te lub w te,jakiś problem

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Forest, ja bym wymienił. i pamiętaj o zakupie nasadki 6,5 w razie czego. Albo kup i wpadnij to polecim z tematem :)

tu wskazówka:

http://www.maxbimmer.pl/f19/wymiana-termostatu-torkxa-nie-ma-w-sprzedazy-16423/

i tutaj mój post:

http://www.maxbimmer.pl/f69/e46-problem-z-ogrzewaniem-16439/

teraz mam cały czas 90-93 - niezależnie czy przegonię czy mulę d...

Kosa - jak nie wymieniłeś termostatu AGR to atakuj - w automacie nie ma sensu wymieniać jednego, a AGR/EGR jest na wierzchu także spox. Przy okazji wyczyść zawór EGR, i jak masz dostęp do Karchera to przeleć dolot (ja robiłem ręcznie i jest masakra). Tylko dobrze go wysusz :) Różnica szał - automat zbiera się od dołu bez porównania lepiej. Zobacz od razu czy masz klapki i czy nie są luźne bo mogą burdlu narobić. no i można przeczyścić filterki od turbo i EGR :)

Jak potrzebujesz to mam parę fotek z wymiany i moge wspomóc :)

Wszystko to jedna sobota u mnie była - z fajką, kawką itp (tzn pomijając problemy z kluczem)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówili - EGr szybciej nagrzewa, a główny nie spada temp - w większości przypadków. Ale i tak uważam że nie ma sensu jednego wymieniać.

Ja i tak jeszcze raz będę rozbierał bo musze te cholerne klapki z dolotu wyp....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
Gość dirty.73

tu masz mały cytat tego,co mu sie urwała klapka(a to jest częsta wada)

"Niestety u mnie awaria wystąpiła. Do wymiany tłok 4 zawory planowanie głowicy, nowy kolektor dolotowy koszt w okolicy 4-5 tysięcy. Jest to typowa awaria dla silników 2.0 i 3.0 diesel. "

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

    • Przez falconstrike
      Nieaktualne.
       
       
       
       
       
       
    • Przez Broder
      Sprzedam rozne kolektory ssace 3.0d 184km/204km eu3 - 100pln sztuka
      kolekotry maja zaslepione klapki, cena bez map sensorow i egr
      EGR m57n 50pln
      Yaw sensor czujnik predkosci obrotowej DSC - 250pln 
      map sensor 3bar m57n 50pln
      map sensor m57 30pln
      Turbo 3.0d bez gruszki, sprawne okazja - 100pln! 
      Zestaw COMBO: tuner tv + tuner bm24 + tuner bm24 + ekran navi 4:3 - ten zestaw oddam za symboliczne 50 zeta! Sam tuner TV (nie wiiem czemu) na olx srednio kosztuje 100pln. Tunery byly sprawne jesli chodzi o koncowki mocy, ktorys mial problem z radiem fm, kolejny nie pamietam. Moze komus przyda sie cos na czesci. 
      Ramki halogenow M-pkiet oryginalne - 60pln komplet 
      kolektor ssacy 2.0D M47n z zaslepkami klap 50pln 
      Pompa CR CP3 R90 - 250pln 
      Pompa CR CP3 R70 - 150pln 
      Rurki egr bez chlodniczki posiadam do m47n i m57/n
      Pokrywa zaworow m57n bez czujnika walka 100pln 
      Posiadam rowniez wtryski M57N EU3 
      Wkrotce wtryski M57 jak i caly silnik z mojego auta  
      Jak cos potrzeba prosze pisac wiadomosci prywatne! Czesto nie wyswietla mi sie powiadomienie odnosnie odpowiedzi w gieldzie. 
















       







    • Przez dosjeraS
      Witam, mam pewien problem otóż urwane zostało lusterko w BMW E46 330CI coupe przedlift i chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość wymiany samego tego pęknietego plastiku czy odrazu całe lusterko muszę wymienić. Chyba jest to mechanizm składania lusterek (nadal działa). Ewentualnie profesjonalnie skleić aby wszystko działało.
                                                                                        ZDJĘCIA: 
       



    • Przez yapis
      Witam, poszukuję osłony do słupków do wersji sedan bądź kombi najlepiej w kolorze hellgrau (jasno szarym). Oczywiście mogą być w innym kolorze, ważne by nie były połamane zatrzaski. Nawet jak są brudne czy odchodzi od nich poszycie to też jestem zainteresowany. 
    • Przez fizol2019
      To mój pierwszy post, witam wszystkich na forum
      Niedawno kupiłem e39 z silnikiem 3.0d, moc 193km.
      Wszystko działa jak nalezy, zalany olej 5w30 valvoline. silnik ma moc i jest radość z jazdy.
      auto zawsze odpala, ale silnik musi zrobić 2 do 4 obrotów zanim odpali. Tak samo na rozgrzanym.
      przebieg to 290 000km.
      zdaję sobie sprawę że niedługo czas na drogie naprawy typu wtryski itd, jestem przygotowany na takie wydatki.
      Ciekawi mnie co może być przyczyną takiego ciężkiego rozruchu nawet na rozgrzanym silniku.
      Złe ciśnienie na listwie CR?
      Zużyte wtryski?
      Słabo działająca pompa progowa?
      Słaba kompresja?
       
      Akumulator nowy, pompa w baku nowa, filtr paliwa nowy, auto nie dymi, ma moc, rozrusznik kręci całkiem żwawo.
      Co sprawdzić żeby dokładniej zdiagnozować przyczynę?
       
      W silniku 0 błędów, sprawdzane KTSem.
       
      Może mogę sprawdzić w wartościach rzeczywistych czy ciśnienia są okej, ale nie znam wartości normalnych dla zdrowego silnika
       
      z góry dziękuję
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...