Rekomendowane odpowiedzi

Gość ChriS.

Czesc, mam takie lusterka:

S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

sa one koloru zoltego, aczkolwiek lewy wklad mam caly ciemny, wyglada jakby byl caly czas sciemniony. I teraz pytanie, czy te lusterka sie sciemniaja jak ktos z tylu jedzie czy one poprostu sa jakies lepsze i tak nie razi? Bo u mnie sa caly czas zolte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam lewy (rozlany) cały brązowy:) a prawy jest jasny ale za mgłą!! poprostu z czasem się psują:)

jak ktoś z tyłu jedzie i świeci to one się ściemniają:) żeby nie razić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Czyli ja mam cos uszkodzone bo moje sie nie sciemniaja ( srodkowe i prawe ) bo lewe widocznie jest uszkodzone, na dodatek jak skladam lusterka to sklada sie tylko do 3/4 ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jakaś lipa! środkowe ma czujnik po środku na górze !!! takie kółko średnicy 0,5cm!! może tego nie widzisz ale w trasie jak ktoś wali światłami z tyłu(w nocy) to zakryj ten czujnik na środkowym"!! i wtedy zobaczysz:):biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie już się wysłużyły, z czasem padają, niestety nie jest to atut BMW. Brąz może świadczyć, że wylały(miałem to samo). Pojechałem do ASO w Wawie i zonk, cena była nie do przyjęcia (1200 pln w zeszłym roku) Gość w ASO zaproponował mi wymianę na normalne wkłady o barwie błękitnej podgrzewane z wymianą 200 pln. Nie zastanawiałem się i tak uczyniłem. Ogólnie jestam zadowolony. Propos, nie szukaj zamienników, niby jest ich kupa, ale z opini słyszałem, że są do kitu. Używki też ryzyko kupić, nie wiadomo w jakim są stanie, chyba, że masz możliwość ich sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego właśnie sprawdź to wieczorem czy w nocy aby ktoś siedział ci na klapie i oślepiał światłem albo jechał za tobą np na długich to wtedy lusterko się ściemnia i takie światło już Cię nie będzie razić :) bardzo mądry gadżet happy_bmw a lusterko jest normalne lekko zielonkawe może ale nie ciemne jeśli jest ciemne to na pewno popsute albo ktoś wymieniał wkład...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

No, ale ten czujnik przekazuje info do zewnetrznych lusterek.. To wszystkie 3 by sie zepsuly? xD moze czujnik padl badz jakis modul? W czwartek bede w Polsce i natychmiast to sprawdze :) a do lusterek same wklady na allegro gdzies po 200 widzialem :) Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dirty.73

CYTAT:Zasada działania polega na tym, że jeżeli tylko wyczuje ono zwiększone natężenieświatła, automatycznie przyciemnia się. Tym samym kierowca nie jest oślepiany i bez większych problemów może korzystać z lusterka wstecznego zamontowanego w swoim pojeździe. Wyraźnie widać, że technologia fotochromatyczna jest w tym przypadku niezwykle przydatna. Co więcej, w zależności od samochodu może ona przyjmować dwie wersje.W pojazdach raczej wiekowych automatyczne przyciemnianie nie będzie zawdzięczane elektronice, a bardziej chemii. Lusterka wsteczne w samochodach pokrywało się bowiem specjalnym związkiem chemicznym, który wchodził w specyficzną reakcję ze światłem. Mianowicie, jeżeli jego natężenie drastycznie zwiększało się, powierzchnia przyciemniała się. Podobne rozwiązanie stosowane jest w przypadku fotochromatycznych szkieł do okularów korekcyjnych.

Drugie z rozwiązań w sporej mierze opiera się o elektronikę. W tym przypadku, lusterko wsteczne jest bowiem bardzo masywne i ma zamontowanych kilka układów elektrycznych. Jeden z nich podłączony jest do czujników natężenia światła umieszczonych w powierzchni lustra. Te na bieżąco dokonują pomiarów i w razie jakichkolwiek niepokojących odczytów, uruchamiają przyciemnianie się powierzchni. Rozwiązanie to stosuje się raczej w autach nowszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje się w wewnętrznym lusterku i on odpowiada za wszystkie lusterka w aucie. Nie wydaje mi się, by takie ustrojstwo szło na jakiś moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są w lusterku wewnętrznym (jeden po stronie lustra, drugi od strony szyby). Nie ma żadnego innego modułu.

Aby sprawdzić czy fotochrom działa (w dzień) musisz zasłonić ten od strony szyby i poświecić w lustro (w nocy wystarczy tylko poświecić). Jeśli działa to się ściemni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

No panowie wrocilem do Polski, zakrylem tyl, poswiecilem w czujnik i zero reakcji :( gdzie szukac przyczyny? Bo watpie, zeby wszystkie 3 lusterka byly uszkodzone ;/ tak wygladaja same lusterka 1. lewe czarne 2 srodkowe zolte 3 prawe zolte:

ImageShack Album - 6 images

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Ponawiam, gdzie moze lezec przyczyna? Oprocz tego, ze lewe lusterko to podroba bo jest czarne i sie nie sklada do konca to prawe i srodkowe jest oryginalne. Czyzby obydwa sie uszkodzily? No ale, powinny sie chociaz wylac czy cos.. A one wygladaja bardzo dobrze. Czy mogl zatem ten czujnik w srodkowym lusterku sie uszkodzic? Jak go sprawdzic? Nie mam jak podmienic lusterka.

Sprawdzalem zakrywajac ten czujnik z tylu i swiecac w ten z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poradziles sobie kolego z tymi lusterkami? A sprawdwdzales je na wlaczonym zapłonie albo na odpalonym aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Siemanko, poradzilem sobie, lewe jest obtarte wiec ktos nim uderzyl i zniszczyl wklad po czym wlozyl podrobe, dlatego tez sie nie sklada do konca - tak wywnioskowalem. Lewym z kolei ja przydzwonilem i sie wylalo wiec kupilem ori wklad za 300zl... I dziala! :D takze wychodzi na to, ze srodkowe tez jest zepsute, innej opcji na sprawdzenie raczej nie ma. Srodkowego nawet nie ruszam bo go nie uzywam, a mam inne wydatki ;) roleta w 90% przypadkow jest zaslonieta. Lewe z checia bym wymienil, ale dopiero jak naprawie skladanie lusterka bo jak sie okaze, ze nie da sie tego naprawic to pewnie i tak cale lusterko kupie.

Ciekawostka.. W nocy przy zamknietej rolecie system praktycznie nie dziala bo przez rolete czujnik ze srodkowego lusterka nie zbiera swiatla przez co nie sciemnia bocznym lusterek wiec na noc polecam chowac roletke tylnia.

23go wracam z niemiec wiec jak sie odezwiesz mozemy sie gdzies spotkac i wlozysz sobie moj sprawny wklad to dowiesz sie czy dziala Ci ogolnie caly system. Polecam tez dzial przedstaw sie i witam kolejnego polkowiczanina na naszym forum :drunk: moze sie znamy? kuog

edit: aha sprawdzalem zawsze na odpalonym bo bez zaplonu o ile pamietam to nie dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Panowie odkopuje temat, pamietacie jak pisalem, ze nie sklada mi sie lewe lusterko do konca? Otoz ostatnio je rozkrecilem i obserwowalem dokladnie.. Przy pomocy reki sie skladalo, ale plastiki sie zaczynaly naginac ( nie miescily sie w uchu ).. I odkrylem cos... Ten trojkat na drzwiach, z ktorego wychodzi lusterko z prawej strony ten wypust ma jakies 3-4cm, a z lewej 2cm.. Wiec po zlozeniu prawego lusterka jest jeszcze 1cm przerwy miedzy tym trojkatem, a z lewej nie sklada sie do konca i dotyka juz ten trojkat. Pewnie jak gosciu lewe lusterko naderwal to je wymienil i nie zauwazyl, ze lewe lusterko ma inny ten trojkat. Obydwa lusterka sa identyczne. Wiem, ze lusterka poliftowe niczym nie roznily sie od przedliftowych. Roznily sie natomiast lusterka nie elektryczne od tych elektrycznych. Niestety moj kolega ma nieelektryczne i ma jeszcze inny ten trojkat... Czy zatem moje lusterko lewe moze byc od innej BMW? Ponizej fotki, prawe sie sklada, lewe nie ( krotszy wypust ). Czy ten trojkat wymienie czy musze cale lusterko? ;/ Obydwa lusterka sa identyczne i okragle. Choc na fotkach moze tak dokladnie tego nie widac.

Edytowane przez ChriS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chris na spodzie lusterka powinny być numery więc możesz sprawdzić czy są do e39 czy nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Aha.. Jak wroce do Polski za 10 dni to sprawdze, w miedzyczasie jak ktos ma inny pomysl to chetnie wyslucham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Sprawdzone. Numery te same. Sprawdzi ktos to u siebie? Ile rodzajow lusterek bylo u nas? Moze to z E46? Moze tylko te adaptery mozna wymienic?

Edytowane przez ChriS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

Cisza w temacie, a ja lubie zajmowac sie takimi rzeczami. W zwiazku z tym, ze kilku znajomych zakupilo E39 i spotkalismy sie razem na garazu cos mi sie przypomnialo.. No, a jak.. Moj odwieczny problem z lusterkami i wiecie co? We wszystkich 4 E39 jakie tam staly, moja ze skladanymi elektrycznie z pamiecia, jedna z elektrycznymi i dwie ze skladanymi recznie. W kazdej lewe nie skladalo sie do konca :) wiec tak chyba ma byc ;)

Jesli ktos jest chetny to zapraszam do sprawdzenia, jak nie to dorwe Was na zlocie jakims :lol:

Bonus dla chetnych :) automatyczne skladanie przy zamykaniu auta :)

Zauwazcie na filmie, ze jemu rowniez lewe nie sklada sie do konca, odstaje jakies 2cm bardziej niz prawe. Nie wiem czemu to ma sluzyc, ale tak to sobie jakis ktos wymyslil.

Edytowane przez ChriS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swietna sprawa. Ja najpierw musze odswiezyc swoje mechanizmy zeby wogole mialy chcec sie skladac ...

Wysłane z mojego GT-N7000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje są elektryczne ale składane ręcznie i mają inny kształt bo przed liftem były bardziej prostokątne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

A to dziwne bo nigdy nikt nie pisal, ze polift to tez inne lusterka, a naczytalem sie tego troche. Moze inny ksztalt troszke bo nie sa skladane elektrycznie? Twoje lewe tez sie nie sklada tak mocno jak prawe? A jak u Ciebie Kosa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lusterko lewe i prawe ma inne numery, prawe w wersji europejskiej jest bardziej nachylone do karoserii, lewe mniej, w wersji angielskiej jest odwrotnie, sam przerabiałem ten temat po stracie lusterka na drodze. Kupiłem od Angola i zonk, musiałem szukać następnego. Wrzuć na Realoem i sprawdzisz, jakie masz numery w orig.

Edytowane przez tomasso12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChriS.

No to tylko potwierdza, ze mam wszystko w porzadku z lusterkami, nie wiem po co producent tak zrobil, ale skoro wszystko gra to ja zamykam u siebie temat, czas zajac sie innymi sprawami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez pero1324
      Cześć 
      Silnik M57B30 193km 2002r. 


      Po podłączeniu do Inpy takie błędy:

      13573 Gluehanlage
      1028 Abgasrueckfuehr - Regelung 
      7728 Ladedruck-Regelung oder Lededrucksteller 

      Odczuwalne jest brak mocy, dopiero tak gdzieś przy 3000 wbija w fotel. 
      Z rana potrafi falować, po rozgrzaniu silnika już nie. 
      Proszę o pomoc jeśli coś jeszcze trzeba to podrzucę
      Mam też screen z analog 4 
      https://zapodaj.net/4f6fedf8aa0e3.jpg.html
    • Przez todome
      Sprzedam zestaw do BMW E39, - koła R17 RH, rozstaw 5x112, 8Jx17H2, ET^0, opony 235/45 Kumho, - na jeden sezon, dystansy RH 50 mm, z 5x112 na 5x120, wszystkie śruby w komplecie. 
      Odbiór we Wrocławiu. Cena 700 zł.
       










    • Przez bargolen
      Cześć, kupiłem swoją E39 2 miesiące temu i do tej pory udało mi się nią pojeździć raptem kilka dni... Cały czas rozładowuje mi akumulator (aku ma 3 miesiące) wymieniony jeż, moduł komfortu i nadal nic... pobór od 0,5A do 0,7A wyjmowałem też bezpieczniki... wszystko przerobiłem i nadal nie mogę znaleźć winowajcy  
       
      Czy jest godny polecenia i naprawdę OGARNIĘTY elektromechanik z Wrocławia lub bliskich okolic, do którego warto udać się z takim problemem? Proszę pomóżcie, bo nie mam już sił do tego auta a moja chce mnie z domu wyrzucić.
    • Przez D0_DOMEL
      Kupie przedni zderzak do BMW 5 e39 poliftowy kompletny zwykły z czujnikami listwami halogenami okrągłymi i pod spryskiwacze. Stan dobry nie połamany. Kontakt na priv lub 693527957
    • Przez ArchitektPlacowBoju
      Cześć!
      Mam taki problem w swoim E39, że nie gra mi radio. Nie ma żadnego dźwięku, choć widać, że radio się załącza. Poprzedni właściciel podobno wymieniał już raz wzmacniacz, ale i tym razem ten zaniemógł. Muszę o czymś pamiętać przy wymianie, czy wypinam, wpinam nowy i działa? Coś trzeba kodować?
      Poza tym zastanawiam się czy w mojej wersji jest subwoofer, bo wg. VIN mam wersję HiFi speaker system. Wyczytałem, że w prawym boczku nad akumulatorem byłby sub, gdyby był - ja tam mam centralkę od telefonu. Z lewej strony natomiast mam wzmacniacz i zmieniarkę. Rozumiem, że jeśli nie tam to nie ma go już nigdzie?
      Dzięki za odpowiedzi!
      Pozdrawiam!

      Temat do zamknięcia, już wyjaśnione. Przepraszam za zamieszanie.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.