Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko! Problem pojawił się wczoraj rano gdy odpalałem auto do pracy. Oczywiście był zimny silnik. Po odpaleniu wyciekł mi płyn chłodniczy z miejsca zaznaczonego na żółto. Była to znikoma ilość jak na moje oko z 150-200 ml ale pewnie będzie gorzej jak zostawie to samemu sobie...

Co może być przyczyną? Tam jest uszczelka przy tym łączeniu z chłodnicą i wymieniać ją?

uszczelnić w jakiś sposób?

czy w ogóle zbiorniczek wymienić?

A i dlaczego akurat zaraz po odpaleniu przeciekło? Zdarzyło mi sie to 2 krotnie na zimnym silniku. Gdy jest gorący nie cieknie w ogóle.

[ATTACH=CONFIG]18167[/ATTACH]

Prosim o pomoc;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy zbiorniczek nie pęknięty, jak nie to uszczelke wymień

ps. co sie dzieje z tym chłodzeniem w bmw zimą? widze że to masowy problem, u mnie też ubyło i plamka w garażu.... trzeba będzie się przyjrzeć skąd ucieka

  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro bede z tym walczył. Tylko warunki niesprzyjające bo od ciemnego rana do ciemnego wieczora w pracy jestem a garażu brak hehe:d ale blisko biedronka i rozgrzewacze w niej hehe%%

A w jaki sposób go wyciagnąć?

Odkręcić te 2 śruby na górze przy korku i wyjąć po prostu?

Ile mi sie płynu wyleje? tylko zawartość zbiorniczka?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche mi się to zaraz przeciągnęło ale:

RealOEM.com * BMW E34 525i Radiator

dolny D=77mm a górny D=14,5mm.

Na zimnym silniku.

1.Odkręć korek chłodnicy (7)

2.Odkręć odpowietrznik (8) ale całkowicie

3.Spuść płyn chłodniczy.

Pod zbiorniczkiem jest korek zwykle niebieski.Płyn zleci ze zbiorniczka,z rurki wychodzącej z boku przy dnie pod zbiorniczkiem i chłodnica opróżni się jakieś 5cm od góry.

4.Odkręć dwie śrubki na imbusa (6)

5.Zdejmij osłonę (5)

Istotna sprawa to błąd jaki jest na rysunku a mianowicie nie pokazano króćca ,który wystaje ze zbiorniczka na ściance od strony chłodnicy.To króciec dla tego małego otworka przelewowego widocznego od środka zbiorniczka na górze.Jest to jedyne połączenie wodne chłodnicy ze zbiorniczkiem i tam właśnie jest oring górny D=14,5mm.Tymczasem oring górny pokazano na rysunku jakby był uszczelnieniem dla otworu korka głównego,którego średnica to na oko jakieś 35mm także taki błąd się im wkradł.

Króciec jest niewidoczny gdy zbiorniczek jest zmontowany z chłodnicą dlatego po odkręceniu osłony (5) nie wolno kiwać zbiorniczkiem na boki a tylko wyciągać go do góry zachowując pion żeby go nie złamać.

Zbiorniczek umyj jakimś wyciorem to ocenisz czy pęknięty(obstawiam że jest cały).

Wymień dolny oring i ten mały na króćcu.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Dlaczego nie cieknie jak jest gorący?

Wszystko puchnie i się doszczelnia pozatym ciśnienie jakie utrzymuje korek to 2,0bara więc zbiorniczek dociskany jest do oringa a ten do ściany podstawy dla zbiornika.

Duże znaczenie ma korek zbiorniczka.Jeśli nie utrzymuje 2 barów to doszczelnienie jest mizerne.Pomijam fakt że temperatura wrzenia płynu spada i łatwo silnik zagotować.

Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa.

Edytowane przez Dziki
  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem oringi. górny i dolny. Kupiłem zaminnik zbiorniczka ale niestety nie pasował do końca, więc wymiana oringów na oryginalnym zbiorniczku załatwiła sprawe. Dzięki za pomoc!

Temat uważam, za zamknięty:)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 6 lat później...
Dnia 30.01.2012 o 23:23, Dziki napisał:

 

Zawsze zamawiaj oba orinigi bo jeśli strzelił ten mały to wyciek widoczny jest w tym samym miejscu co dla strzelonego dolnego oringa.

 

Czołem!
Sory, że odgrzewam kotleta, ale u mnie podobnie lubi się ulać ni z tąd ni z owąd (2 tygodnie stał, zmiana ciśnienia i teściu mi zdjęcie śle, że coś się zsikało mi w aucie :icon_lol:). Z początku myślałem, ze to cieknie z ukręconej śruby odpowietrzenia, ale auto nie jeżdżone, więc raczej to nie to (śruba też kupiona, czeka na mój powrót do kraju). No to zapytuję Dzikiego (zacytowałem, żeby powiadomienie o odgrzaniu tematu się pojawiło), czy ten oring mały na zdjęciu poniżej, to ten sam, co na rysunku (4) i czy masz może informacje, czy w przypadku oringu (3) zamawiać trzeba 2 sztuki, czy w zestaw wchodzą od razu dwie uszczelki?

Pozdro!

1410.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

    • Przez dunaj2
      INSTRUKCJE DO AUT
      SPIS
      HASŁO DO PLIKÓW: dunaj2
       
      INSTRUKCJE DO AUT UPLOADED
      INSTRUKCJE DO AUT RAPIDU
      INSTRUKCJE DO AUT CATSHARE
       
      SAM NAPRAWIAM DO AUT
       
      HASŁO DO PLIKÓW: dunaj2
       
      SAM NAPRAWIAM DO AUT UPLOADED
      SAM NAPRAWIAM DO AUT RAPIDU
      SAM NAPRAWIAM DO AUT CATSHARE
       
      DODATKI DO AUT
       
      HASŁO DO PLIKÓW: dunaj2
       
      DODATKI DO AUT UPLOADED
      DODATKI DO AUT RAPIDU
      DODATKI DO AUT CATSHARE
       
    • Przez carek1995carek
      Cześć, 
      Na co zwrócić uwagę przy kupnie e60, 4.8l 2009r. Skrzynia automat-lopatki. Auto po zmianie oleju w skrzyni. Do popraw lakierniczo blacharskich. Cena dość atrakcyjna. Na polskich blachach. 
    • Przez Gekon
      Witam, w bmw e30 musze zmienic maglownice taka z e36, oraz dyferencjal. O ile wymiana dyfra, jesli sroby nie zapiekly jest do zrobienia, to wymiana maglownicy przerasta mnie calkowicie...
      Szukam jakiegos garazowego zapalenca z okolicy, ktory z pasji i w zamian za nie wygorowane:lol: korzysci finansowe, oraz dobry alkohol:drunk:
      pomoze w wymianie... udostepniam kanal i narzedzia.
      Czekam z nadzieja na odpowiedzi, bo dobro powraca <bmw_1>
    • Przez Adaśko
      Siemanko wszystkim , przychodzę z małym pytaniem ?, jestem w posiadaniu bawareczki e60 i chciałem ja delikatnie poszerzyć . Felgi założone 17 i teraz mam pytanie takie , jakie kupić dystanse i czy na tył i przód czy tylko na tył . Wstępnie oglądałem na Allegro za 200 ziko 4 sztuki czy warto takie kupować czy lepiej zainwestować więcej . Pozdrawiam 
    • Przez Otulonynocabmwe36
      Witam panów.
      Jestem nowy na grupce zmusiło mnie jedno pytanko do kolegów otóż posiadam seryjne w e36 coupe z niezawodnym serduchem 1.8is hehhe . Ale nie odnośnie tego silnika mianowicie chciałbym sie odnieść w temacie tzw. STROKER czyli jak to koledzy wiedzą co niektorzy podnoszeniu pojemności.Chodź otóż moim zdaniem jakze problemem jest wybór silnika ponieważ chcialbym ruszyć z projektem m50b25 2x vanos otóż niekorzy doradzają mi robić to mianowicie nie na m50 tylko na m52 i już sam nie wiem wiadomo jak to niektórzy dresiarze chcących przyszpanic swoim m50 przy karynach nie raz dawali w pi*** zreszta nie tylko na m50 bo i także na m52 również ? ale mianowicie chodzi mi o to jaki byście serduszko najlepiej polecili bo mam dość sluchania mechaników oraz znawców i co to oni nie potrafią a może doświadczeniem nie błyszcze ale tez jestem młodszym i głupim jak 
      co niektórzy powiedzą ?? Ale od małego  z tatsukiem grzebalem a od pasji zaczęło się jak ojczylko nabył e34 z silnikiem M50B25 także żeliwny blok robił swoje i nie chodzi mi o obelgi innych oraz opinie porpostu też życie skopalo ale pasja do laleczek została dalej także tak juz zostanie . Chciałbym tez się dowiedzieć czy podane części które dobralem nadadzą się do stroket między innymi :
      -Blok silnika z M52B28
      -Wał korbowy z M54B30
      -Tłoki z (V8 e39 535i) 
      -Głowica M50 na vanosie
      -Wałki (ssące) M54B30
      Oraz planowałem złożenie tego na pamewkach (KING) ?
      Także proszę o podpowiedź bo mam odłożone jakies cebuliony i pomału chce się zabierac do tego i po zakończeniu włożyć to zamiast 1.8is . Prosze  tylko o to aby nikt nie oczerniał ani nie tylko  poradził jak i doradził  coś od siebie  na ten temat i napisal jak najlepiej postępował bo zmienić główce w  swojej  e39 (523i) która sprzedałem  sasiadowi i do tej pory śmiga i jest zadowolony . Naprawdę proszę o szczere opisy jak i również opisanie jakie części zmienić od tych co wymieniłem i co mam zrobić aby wszytko chodziło na tiptop.Z góry dziękuję i naprawdę bez poninaznia kazdy byl tski sam przypominam także  miłego dnia Pany i Panewki ??
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...