Skocz do zawartości


Co może byc przyczyną - Zimny silnik szarpie :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu mam mały problem - nie jest ogromny ale upierdliwy.

A mianowicie zaraz po odpaleniu po wciśnieciu głębiej gazu jest coś jakby przydławienie a po chwili wciska w fotel. Nawet przy spokojnym ruszniu autem szarpie. Problem całkowicie znika po nagrzaniu silnika - nawet minimalnie. Przepływka, silnik krokowy sprawne w 100%, świece, fajki nowe.

Czy możliwe jest żeby któraś z cewek niedomagała przy zimnym silniu?

Pozdrawiam! <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam podobnie.

Znaczy u mnie gaśnie zaraz po zapaleniu, ale jak już zapali to trzeba chwilę poczekać żeby właśnie temperaturę złapał bo się dusi po dodaniu gazu i szarpie albo znowu zgaśnie :|

Kable, świece, kopułkę, palec rozdzielacza mam wymienione.

Podejrzenie pada na któryś z czujników który reguluje czasem wtrysku rozruchowego(ssanie).

W sobotę zmieniam czujniki na "stare" i zobaczymy czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Nadal mam ten sam problem, szarpie na zimnym silniku. Wymieniłem świece, fajki a problem jak był tak jest.

Zaobserwowałem jednak jedną rzecz podczas wymiany świec. 4 z 6 świec były mokre od oleju. Jeden z mechaników zwrócił mi uwagę na to że ten olej na świecach może być właśnie przyczyną. Do końca jednak nie widze w tym logiki, bo na wolnych silnik nie prycha ani nie kicha. Co dziwne na zimnym silniku wciskając do dechy gaz, silnik na moment sie zawaha, ale po chwili wciska w fotel jak głupi! Takiej mocy nawet na cieplym silniku nie uzyskuje. Tak by się raczej nie zachowywał jakby miał przebicie - a może sie myle.

Jak objawia się zużycie wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nadal mam ten sam problem, szarpie na zimnym silniku. Wymieniłem świece, fajki a problem jak był tak jest.

Zaobserwowałem jednak jedną rzecz podczas wymiany świec. 4 z 6 świec były mokre od oleju. Jeden z mechaników zwrócił mi uwagę na to że ten olej na świecach może być właśnie przyczyną. Do końca jednak nie widze w tym logiki, bo na wolnych silnik nie prycha ani nie kicha. Co dziwne na zimnym silniku wciskając do dechy gaz, silnik na moment sie zawaha, ale po chwili wciska w fotel jak głupi! Takiej mocy nawet na cieplym silniku nie uzyskuje. Tak by się raczej nie zachowywał jakby miał przebicie - a może sie myle.

Jak objawia się zużycie wtrysków?

no to masz lipe

gdybys teraz sprawdzil cisnienie na cylindrach manometrem to pewnie oklo 16 bar a powino byc max 12

jesli chodzi o ten olej na gwincie i wogole na swiecy i w cylindrycznym tunelu na swiece bo pewnie jak wyciagales fajki to koncowki tez były pokryte olejem to na 99% do wymiany masz 24 uszczelniacze zaworów(koszt uszczelniaczy okolo 70PLN ale głowica idzie do góry i wszystko co z tym jest zwiazane.

fajki wymieniłes i ok ,swieczki tez ok cewki rewela wszystko w dobrym kierunku, proponuje sprawdzic kostki ktore podpinasz do cewek. Cienkie kabelki ktore ida do kostek to kable niskiego napiecia i jesli nikt ich nie męczył to pewnie sa ok.

Gdybys mial stare swieczki sprzed wymiany to wkreciłbym je spowrotem - czase nowa moze byc walnieta

ten olej wcale nie musi miec zwiasku z tym szarpaniem choc nie wykluczam tego olej na swiecy to nie jego miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...