sweet_noiser Opublikowano 7 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Witam, mam taki problem, że od dłuższego czasu w moim BMW e46 316i 2000r falują mi obroty (potrafią skakać od 500 do 1000obrotów np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub po dodaniu gazu na1,5 tys spada do 500 i sie odbijają). Wymieniłem odmę i przewód od niej, silnik krokowy i nic nie pomogło. Dodam że na gazie i benzynie auto zachowuje się tak samo z obrotami. Czy byłby ktoś chętny i pomocny z Wrocławia lub okolic, udostępnić mi na chwilę na podmianę przepływomierz żeby sprawdzić czy to on jest przyczyną moich problemów? Z góry dziękuje i proszę o kontkat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 @sweet_noiser miałem kiedyś problem z przepływomierzem w swojej 318Ci. Bardzo łatwo możesz sprawdzić czy masz uwaloną przepływkę. Na na jakimś prostym odcinku musisz zmieniać biegi na na każdym wciskać "gaz do dechy" w tym momencie przy każdym biegu ekonomizer powinien się zamykać na maksa. Jeśli na 3 albo 4 biegu się nie zamknie tylko mniej pokaże to na 90% przepływka do wymiany. Z falowaniem obrotów nie jest tak różowo przyczyną może być też czujnik położenia wałka. Przy uwalonej przepływce powinno wywalać błąd doboru złej mieszanki. Podpinałeś się do kompa jakiś błąd Ci wywala? Do tego również może Ci brać lewe powietrze gdzieś na przewodach podciśnienia. Musisz sprawdzić pompę powietrza wtórnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Z falowaniem obrotów może być kilka przyczyn.( przepływka, czujnik położenia wałka, zawór odmy, nieszczelny dolot) Ja mam 316 e46 silnik 1,9. Puki nie uda ci się zdefiniować błędu to sprubój na początek odpiąć przepływke silnik będzie chodził w trybie awaryjnym. Jeśli nadal będzie pływał na obrotach to szukal zawór odmy lub szczelność układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweet_noiser Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Dzięki za dopowiedzi, co do błędu na kompie to co jakieś 150 kilometrów ciągle wyrzuca ten sam błąd doboru złej mieszanki (chyba 171 w INPIE) Przepływkę odpiąłem na kilka dni i jeździłem, błąd się nie zapalił ale auto porafiło zgasnąć zaraz po odpaleniu przy manewrowaniu na parkingu, a później było wporządku. Co do ekonomizera to na 3 i 4 dochodzi mi na 20 litrów jak depnę gaz w podłogę. A jak sprawdzic czujnik położenia wałka i pompę powierza wtórnego? Co do odmy to zmieniałem z przewodami więc ona musi być ok, ale jak sprawdzić szczelność układu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) Jak dla mnie to na 99% przepływka do wymiany bo miałem ten sam błąd. Sporo się na necie naszukałem i w sumie wiekszość co miała identyczną sytuacje pisała że wymiana przepływki pomogła. W sumie to zrobiłem strzał w ciemno nowa przepływka BOSCHA 500zł i tylko taką kup. Co do sprawdzenia pompy powietrza wtórnego to musisz ją porozpinać i sprawdzić czy gumy nie sparciały. Wymieniłeś odme więc pewnie między pompą a odmą guma jest ok pozostaje Ci sprawdzić gumę między pompa a zaworem. Jak pompa powietrza wtórnego jest uwalona to zbiera się woda w tej gumie. Tak czy siak obstawiam przepływke bo właśnie wali błedami o złym doborze mieszanki. Do tego jeszcze jeden element wchodzi w grę do sprawdzenia mianowicie zgodnie z opisem znajduje się cytuje: "z tyłu silnika,stojąc od przodu (chłodnicy) pod filtrem kabinowym(musisz odkręcić całą obudowę filtra kabinowego),wtedy będziesz miał dojście do przewodów(dwa przewody gumowe złączone taśmą).Te dwa przewody kupisz jako jedną część.Powyższe przewody łączą się między innymi z ODMĄ." One też parcieją i pękają co wiąże się z tym że bierze lewe powietrze. Na obrazku http://i203.photobucket.com/albums/aa109/barachello/OTQzX3A.png nr 3. RealOEM.com BMW E46 318i Cooling System Water Hoses nr 8 Edytowane 10 Maja 2012 przez Livin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.